Davey is de winnaar

johan.maes03 mar 2017, 08:21

153  Sven
FlightWolf23949 schreef:Alle eieren stonden op dat moment al in het doolhof. Je kan duidelijk zien dat, na ze letters getrokken hebben, ze de eieren krijgen en daarna het plannetje waarvan verschillende letters al doorstreept zijn (maw; de gekozen letters). Ik veronderstel dat iemand ze is gaan zoeken in het doolhof na ze getrokken waren. Vergeet niet dat er irl veel meer tijd verspild word, dan wij effectief zien 😉
En het plannetje dan? Hoe hebben ze dat zo snel aangepast? Met stickers?

Maar het was geplastificeerd! 😲

sherlock03 mar 2017, 08:46

216
Ze hebben de letters met alcoholstift afgestreept op het geplastificeerde plan.

Ondertussen heb ik na, nog maar eens een analyse, gezien dat ook de Y toch op het bord ligt. Namelijk bij YIN.

Dus DAVEY valt dan toch eigenlijk af.

Ik denk dat het naar ROBIN verwijst (naam komt dus op 80 uit). Hoewel ook HANS op 80 zit, zijn er 2 bijkomende factoren die voor ROBIN pleiten.

1. Robin bevestigt meteen de score en MOET dus eigenlijk mee in het complot zitten. Of ie gelooft Gilles.
2. Iets eerder in het spel zegt Gilles tegen Robin & Annelies: "Jullie gaan toch uit jullie PIJP moeten komen."

😃

johan.maes03 mar 2017, 08:49

153  Sven
johan.maes schreef:En het plannetje dan? Hoe hebben ze dat zo snel aangepast? Met stickers?

Maar het was geplastificeerd! 😲
Ik zie nu dat op hun kaart een aantal letters geschrapt zijn, die zijn dus idd uit het doolhof gehaald.

28:20 http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -4/2560419

Frolva03 mar 2017, 08:50

2204
Klaartje schreef:Het was namelijk ik (starter van dit topic) die had opgemerkt dat op de kaart van het doolhof die wij kijkers te zien krijgen er geen M te vinden is. Je kan dit trouwens checken op de printscreen die Mateo van dit kaartje heeft gepost (zie topic bij Sam, letters in de ondergrondse tunnel). Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat in dat doolhof geen M te vinden is.
't Was zeker geen verwijt hoor (dat iemand had gepost dat er geen M in het spel zat), en ik geloof je (haal je hand maar uit het vuur, nu :mrgreen: ).

Een rustig over nadenken wat dit allemaal te betekenen kan hebben.

Frolva03 mar 2017, 08:52

2204
johan.maes schreef:Ik zie nu dat op hun kaart een aantal letters geschrapt zijn, die zijn dus idd uit het doolhof gehaald.

28:20 http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -4/2560419
Klopt.

Wie kan er tellen hoeveel letters (eieren) er op dat kaartje staan (ik kom telkens op een ander getal uit :oops: ).

johan.maes03 mar 2017, 09:00

153  Sven
Frolva schreef:Klopt.

Wie kan er tellen hoeveel letters (eieren) er op dat kaartje staan (ik kom telkens op een ander getal uit :oops: ).
Exact 35.

sherlock03 mar 2017, 09:07

216
En dat klopt: 42 eieren MIN 7 beginletters.

Er is ook nog wat onduidelijkheid over de letters van Gilles, maar daar wordt in voice-over door Gilles duidelijk gezegd dat zijn letters gewoon door het toeval worden bepaald. Dus ie kan makkelijk letters hebben die niet in het doolhof liggen. Waaronder dus de M.

Trouwens nog één tip. Elke letter van het alfabet is wel degelijk een keer in beeld, hetzij op het bord, hetzij op een ei.

Behalve de Q...

johan.maes03 mar 2017, 09:13

153  Sven
Mateo schreef:Inderdaad, Klaartje. Ik steek er ook mijn hand voor in het vuur dat er geen 'M' te zien is op de kaartjes die wij te zien krijgen, vandaar ook mijn vraag of die 'M' soms in het ondergrondse deel van de doolhof te vinden is/was ....

Ik heb zojuist nog eens teruggekeken en -geluisterd. Er worden 7 letters door Annelies en Robin getrokken, corresponderend met 7 eieren. Daar zit geen 'M' bij.
Dan zegt Gilles dat er 'zo 42 letters te vinden zijn in de doolhof', dat hij over identieke letters (als Robin en Annelies) de beschikking heeft, maar dat het bij hem van het toeval afhangt.

Vervolgens zie je de zeven letters van Gilles: T, D, E, N, C, blanco en J. Ook daarbij zit dus géén 'M'.
Daarna wordt het kaartje in beeld gebracht met een totaal (tel maar na) van 35 letters. Hetzelfde kaartje waarvan ik al eerder een screenprint had gemaakt voor het subtopic 'Ondergrondse letters ' bij Sam.

"Er zijn zo 42 letters te vinden". Gilles bedoelt hiermee wsl : na aftrek van de zeven letters die Robin en Annelies al hebben. Er zouden dus eerst 49 letters moeten zijn.
Haal van die 42 dan de zeven letters van Gilles af, dan krijg je het aantal van 35, zoals te zien op bovengenoemd kaartje.
We zien trouwens telkens de letters die Robin en Annelies op hun bordje krijgen, niet die van Gilles...

Gilles legt de letter 'M' en maakt het woord 'merg', zoals iemand hier al heeft opgemerkt.

Even later komt er nog een keer een kaartje voorbij met in totaal 42 letters, ook daarbij geen 'M'. Er moeten dan m.i. in totaal dan toch 50 letters in het spel zijn geweest...

In de tussentijd worden we leuk afgeleid met sprintende kandidaten, spurtende struisvogels en kapot gegooide eieren, alles om ons de mysterieus verschenen 'M' te doen vergeten?

Ik denk nu dat met de woorden ' ... een hint' van Gilles, met het getal 320 eraan gekoppeld, bedoeld wordt: 3 + 2 = 5, met daarachter een nul, dus vijftig.
Er moeten oorspronkelijk 50 letters in de doolhof zijn geweest, inclusief de (door Sam , vermoed ik) uit het ondergrondse deel van de doolhof, mogelijk van het gouden ei gehaalde en verdonkeremaande letter 'M' en Gilles is zo aardig om ons hier toch even op een spoor te zetten.
Ik denk niet dat er 50 letters waren in totaal, maar 42.

http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -4/2560419

Kaartje op 28:29 toont 35 letters die overblijven nadat ze hun 7 beginletters hebben getrokken.

Kaartje op 35:42 toont de oorspronkelijke 42 letters (waarbij de beginletters ook zijn afgebeeld).

Ze trekken hun beginletters uit de zak van Gilles. Deze worden uit het doolhof gehaald en van de kaart geschrapt. Vervolgens worden de scrabble-letters terug in de zak gestopt (waarmee Gilles verder speelt) en spelen zij verder met de eieren.

De vraag blijft dus wel waar Gilles die M plots vandaan haalt. Zat die wel oorspronkelijk in de zak? Want dan hadden Robin en Annelies hem kunnen trekken in het begin.

johan.maes03 mar 2017, 09:16

153  Sven
sherlock schreef:En dat klopt: 42 eieren MIN 7 beginletters.

Er is ook nog wat onduidelijkheid over de letters van Gilles, maar daar wordt in voice-over door Gilles duidelijk gezegd dat zijn letters gewoon door het toeval worden bepaald. Dus ie kan makkelijk letters hebben die niet in het doolhof liggen. Waaronder dus de M.
Met "door het toeval bepaald" wordt verwezen naar het trekken van de letters. Gilles trekt ze lukraak uit de zak In tegenstelling tot de kandidaten die elkaar kunnen aansturen. Gilles speelt wel degelijk met dezelfde letters (op de M na dus).

johan.maes03 mar 2017, 09:19

153  Sven
sherlock schreef:Trouwens nog één tip. Elke letter van het alfabet is wel degelijk een keer in beeld, hetzij op het bord, hetzij op een ei.

Behalve de Q...
Conclusie? 😛

Moldedju03 mar 2017, 09:25

507  Yens
Voor alle duidelijkheid zien we aan het begin 2 plannetjes met eieren:
- ééntje op het scherm dat ze voor de kijker gemaakt hebben: hierop staan 42-7= 35 letters
- ééntje dat Robin en Annelies krijgen (28:21): hierop staan 41 letters, waarvan er 7 doorstreept werden, dus 41 beschikbaar
De letter die op het tweede plannetje mist is de "P", geen onbelangrijke letter gezien ze aan het begin van de tunnel met het "goudmol"ei staat. (de soort mollen die je in Zuid-Afrika vindt zijn effectief goudmollen:-))
- In realiteit is er dan ook het gouden ei, dat bij Gilles een "M" is, dus zijn er 43 eieren in totaal voor alle twee.

Moldedju03 mar 2017, 09:44

507  Yens
Moldedju schreef:Voor alle duidelijkheid zien we aan het begin 2 plannetjes met eieren:
- ééntje op het scherm dat ze voor de kijker gemaakt hebben: hierop staan 42-7= 35 letters
- ééntje dat Robin en Annelies krijgen (28:21): hierop staan 41 letters, waarvan er 7 doorstreept werden, dus 41 beschikbaar
De letter die op het tweede plannetje mist is de "P", geen onbelangrijke letter gezien ze aan het begin van de tunnel met het "goudmol"ei staat. (de soort mollen die je in Zuid-Afrika vindt zijn effectief goudmollen:-))
- In realiteit is er dan ook het gouden ei, dat bij Gilles een "M" is, dus zijn er 43 eieren in totaal voor alle twee.
Ik bedoelde bij het tweede plannetje natuurlijk 41-7= 34 beschikbaar 🙂
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 20