Davey is de winnaar

Moldedju03 mar 2017, 10:00

507  Yens
Moldedju schreef:Ik bedoelde bij het tweede plannetje natuurlijk 41-7= 34 beschikbaar 🙂
Ik denk dus dat de "M" en de "P" een belangrijke rol spelen in elk geval en dat je hier iets mee moet doen samen met 320 of 80 of 3x4 vanuit de hint opdracht. Momenteel is "PMS" (met 80 letterwaarde) my best guess. Kan verwijzen naar "Pak Mol Sam" of naar een PMS kleur (Robin, robijnrood) (hier vind ik wel niet de juiste match met het getal).
Wat ook kan is dat 320 (=4x3) gewoon verwijst naar de 43 letters die er echt in het spel zijn. En draait het misschien alleen om "PM" (de letters die de kandidaten niet zagen). Kan staan voor "Politie Mol" (Eline)? In elk geval stondd e "P"olitie opgesteld aan de ingang van de moltunnel 🙂
Andere suggesties?

johan.maes03 mar 2017, 10:13

153  Sven
43 = Robin's leeftijd

Die P staat er bij Robin en Annelies mss gewoon niet bij omdat de makers willen dat de kandidaten de tunnel zelf vinden, ie dat ze niet naar de tunnel kunnen geleid worden.

Frolva03 mar 2017, 10:32

2204
Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie even voor mezelf samenvatten (en verbeter me als ik me vergis):

1.

- op de kaart die Robin en Annelies krijgen staan 41 eieren (afl. 4 op 28:22)
- op de kaart die aan de kijker wordt getoond staan 42 eieren (afl. 4 op 35:42)
Het is de letter P - bij de ingang van de tunnel - die niet op de kaart van Robin en Annelies staat.

2.

- tussen de letters/eieren op de kaart die aan de kijker wordt getoond staat geen M (afl. 4 op 35:42)
- in de zak met letters waaruit Gilles moet trekken zit wel een M (afl. 4 op 35:22)

3.

- het gouden ei staat op geen enkele kaart aangeduid

ONBEKEND03 mar 2017, 10:33

Of het was simpeler en het feit dat hij de woordwaarde x4 heeft gedaan ipv x3, verwijst naar een woord met 4 letters, nl. het thema die hier al enkele keren is aangebracht GOUD. Just an idea....

johan.maes03 mar 2017, 10:58

153  Sven
Ik heb het gevoel dat we er dicht bij zitten maar dat we toch iets over het hoofd zien. De betekenis van de P en Gilles' hint (80?) blijven mij een raadsel.

johan.maes03 mar 2017, 10:59

153  Sven
sandra.impe schreef:Of het was simpeler en het feit dat hij de woordwaarde x4 heeft gedaan ipv x3, verwijst naar een woord met 4 letters, nl. het thema die hier al enkele keren is aangebracht GOUD. Just an idea....
Lijkt me niet plausibel want hij kan toch niet op voorhand weten dat hij HINT gaat leggen op een 3x woordwaarde.

sherlock03 mar 2017, 11:09

216
Moldedju schreef:Ik denk dus dat de "M" en de "P" een belangrijke rol spelen in elk geval en dat je hier iets mee moet doen samen met 320 of 80 of 3x4 vanuit de hint opdracht. Momenteel is "PMS" (met 80 letterwaarde) my best guess. Kan verwijzen naar "Pak Mol Sam" of naar een PMS kleur (Robin, robijnrood) (hier vind ik wel niet de juiste match met het getal).
Wat ook kan is dat 320 (=4x3) gewoon verwijst naar de 43 letters die er echt in het spel zijn. En draait het misschien alleen om "PM" (de letters die de kandidaten niet zagen). Kan staan voor "Politie Mol" (Eline)? In elk geval stondd e "P"olitie opgesteld aan de ingang van de moltunnel 🙂
Andere suggesties?
Ik haal hier even één element uit: Robin/robijnrood.

In de museumproef staat er op de bestelwagen een sticker met daarop "Laundry Giant" waarbij de letters L&G dus in het rood staan.

"Robijn" is een wasmiddel (verzachter)...

ONBEKEND03 mar 2017, 11:10

johan.maes schreef:Lijkt me niet plausibel want hij kan toch niet op voorhand weten dat hij HINT gaat leggen op een 3x woordwaarde.

Tja hij kon ook niet voorzien dat hij een mogelijkheid ging krijgen het woord HINT te leggen tenzij hij wat hulp kreeg van 1 van de andere 2 scrabbelaars.

johan.maes03 mar 2017, 11:23

153  Sven
sandra.impe schreef:Tja hij kon ook niet voorzien dat hij een mogelijkheid ging krijgen het woord HINT te leggen tenzij hij wat hulp kreeg van 1 van de andere 2 scrabbelaars.
Dat denk ik toch wel: hij bewaart de letters H, I, N en T en wacht het goeie moment af. Als door de wol geverfde scrabbelaar (hum, hum) lijkt me dit echt te doen, zeker omdat ze maar met 2 spelen.

Ook: misschien had hij TIP gelegd mocht HINT niet gelukt zijn.

Langs de andere kant zie je hem vrij vroeg in het spel CENT leggen, dus N en T opsparen doet hij niet echt. Hmmm...

johan.maes03 mar 2017, 11:27

153  Sven
Moldedju schreef:Ik denk dus dat de "M" en de "P" een belangrijke rol spelen in elk geval en dat je hier iets mee moet doen samen met 320 of 80 of 3x4 vanuit de hint opdracht. Momenteel is "PMS" (met 80 letterwaarde) my best guess. Kan verwijzen naar "Pak Mol Sam" of naar een PMS kleur (Robin, robijnrood) (hier vind ik wel niet de juiste match met het getal).
Andere suggesties?
PMS = de vroegere CLB (Centrum voor Leerlingenbegeleiding)

Verwijzing naar de leerkracht van de groep?

garm.alleman03 mar 2017, 11:43

13
Klaartje schreef:Nog enkele verontrustende resultaten van het puzzelen indien we de ontbrekende M meenemen. Je kan ook vormen:

SAM VINDT OPENER
SAM VINDT ER POEN
VRIEND SAM OPENT

Ola, wat is dat hier? De afslag naar de Sam-tunnel? 😲
Weet niet waarom, maar toen ik dit las, dacht ik hierbij aan 'sesam open U' , naar het verhaal van Ali Baba en zijn goud in de grotten. Het gouden ei in de tunnel ? Sam staat bij de 'grot' maar opent ze niet en gaat niet binnen, letter S aan ingang ... 😃

commisaris Witse03 mar 2017, 11:48

260
Op een ander forum wordt gesuggereerd dat er 4 blanco's waren en dat eentje daarvan verdwenen is... Derhalve dat de Mol een blanco zou hebben verdonkeremaand :batman:
We hebben ook niet alle zetten op TV gezien. Vier eieren werden niet gebruikt, 2 stuk gegooid. Terwijl er 5 lagen op het einde van het spel . Er zijn nog minstens 3 extra eieren gevonden en gebracht na het laatste overzicht dat we op TV zagen.
't Blijft moeilijk om precies DE hint hieruit te destilleren :cry:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 20