Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

billie.holiday11 feb 2017, 19:06

 462  Bert
Hoe niet show , hoe zeg je dat in verstaanbare taal ?
Dit is dialect dat ik niet snap. Eerst dacht ik dat de ondertiteling niet klopte. Ik hoorde dat is ne show.
Gebruikersavatar

ex-molinator11 feb 2017, 19:59

 3483  Uma
billie.holiday schreef:Hoe niet show , hoe zeg je dat in verstaanbare taal ?
Dit is dialect dat ik niet snap. Eerst dacht ik dat de ondertiteling niet klopte. Ik hoorde dat is ne show.
show geven = veinzen of ook zichzelf gunstig profileren
Gebruikersavatar

Bonanza12 feb 2017, 15:25

 71
billie.holiday schreef:Hoe niet show , hoe zeg je dat in verstaanbare taal ?
Dit is dialect dat ik niet snap. Eerst dacht ik dat de ondertiteling niet klopte. Ik hoorde dat is ne show.
Met "dat is niet show" bedoelt Davey in het filmpje: dat is niet cool.
"Show" werd jaren geleden in een bepaalde regio gebruikt voor cool, neig, tof.
Maar 't is ondertussen alweer uit de mode...
Gebruikersavatar

eva.timmermans14 feb 2017, 11:36

 21
1 hij reageert vreemd in het voorfilmpje, lichaamstaal, precies verspreking...
2 heeft een afwachtende houding bij eerste opdracht drukken op de knop, Eline drukt dus kan hij veilig ook drukken
3mandela run, wilt eerst lopen (kan ook lopen) kiest vervolgens samen met een van de betere lopers voor moeilijkste opdracht
4 randje van de stoel, pusht voor het juiste antwoord want wilt vallen,opdracht niet bedoeld om te falen...
5 Jess valt af en heeft meeste opdrachten gedaan met Davey, vorig jaar viel me dit ook achteraf op bij Gilles. Voelt zich ook schuldig zoals Gilles en laat tranen
6 pusht om voor het geld te gaan, want de mol wilt niemand pasvragen gunnen...
7 doet wat afzijdig in de gevangenis op het moment dat ze dichtbij het antwoord zitten, dringt aan om elk dom antwoord door te geven zoals ondon...zegt wel the swallow of london maar geeft niet aan dat dit een juist antwoord is. wilt met de pluimen lopen ook nog eens...zet de verdenking duidelijk op Eline,loopt rechts...zit ook op iedereen ambetant te doen die voor de pasvragen gingen
8 dierenproef, loopt vaker rond dan Hans en Jolien, tijd rekken ipv de puzzel op te lossen. heeft als eerste het losse slot van Robin vast. geeft niets van ideeën aan...loopt opt laatste moment met sleuteltje naar Bouba ipv naar de kooi van het lammetje.
9 hij voelt zich wederom schuldig tov Bouba en Jolien, das een vriend geen tegenstander...

Hiernaast zijn er hier en daar nog subtiele tips waar ik niet zeker van ben...

voorlopig zet ik mijn pijlen op deze onopvallende mol...denk dat Eline en Marzena net zoals Cathy en Hanne vorig jaar er goed achter zitten nu...
Gebruikersavatar

Jansen14 feb 2017, 11:42

 3423  Yens
Je opsomming klopt maar net door de overvloed van tips, is hij voor mij geen verdachte. Het ligt er allemaal te dik op volgens mij.
Gebruikersavatar

Laleia14 feb 2017, 11:45

 306
eva.timmermans schreef: 6 pusht om voor het geld te gaan, want de mol wilt niemand pasvragen gunnen...
Dit vind ik helemaal niet logisch!
De mol heeft 2 doelstellingen: niet ontdekt worden en zo min mogelijk geld in de pot. Als ze voor het geld gaan, loopt de mol het risico dat de proef lukt en dat er geld bij komt.
Maar als ze voor de pasvragen spelen is dat sowieso in orde. Het kan de mol helemaal niet schelen of iemand pasvragen heeft. Integendeel: met pasvragen komt iemand die hem nog niet door heeft misschien net verder.
Laatst gewijzigd door Laleia op 14 feb 2017, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 feb 2017, 11:46

 3483  Uma
Eva, er zitten fouten in je lijstje hoor + je maakt er iets heel subjectief van.
2 . Hij was een van de eersten om te drukken, en Eline was de 6de
3. Hij had zichzelf kandidaat gesteld om te lopen, maar anderen hebben gekozen
4. = eigen interpretatie
5. eerste aflevering en je zegt Jess de meeste opdrachten gedaan met Davey - tja veel mogelijkheden waren er nog niet he
6. als mol maken die pasvragen niet veel uit tenzij je ze zelf kunt winnen om zo een niet-eliminatie heel logisch te maken
9. elke kandidaat zal wel emotioneel zijn (of spelen) bij een eliminatie
Gebruikersavatar

eva.timmermans14 feb 2017, 12:34

 21
2 ik bedoelde dat hij stapte in de auto met Eline en daar een afwachtende houding had om bijgevolg zonder op te vallen toch te drukken, want Eline drukt ook
3 kon zijn dat hij de proef wou doen mislukken bij het lopen, is niet gelukt, door de groep...
4 niet alle proeven moeten mislukken, vorig jaar toen ze aan de brug hingen heeft Gilles deze proef niet doen mislukken...
5 veel mogelijkheden? er zijn toch voldoende kandidaten om opdrachten uit te voeren? ik vermoed dit omdat mij vorig jaar ineens ook opviel dat er kandidaten zijn afgevallen die Gilles op het verkeerde spoor zette...ik denk bijgevolg dus dat Davey dit gedaan heeft bij Jess
6 pasvragen maken wel uit, de mol wilt niemand teveel kansen geven (want waarom blijft hij erin zonder pasvragen, mogelijks omdat hij de mol is zouden andere kandidaten denken). enkel als hij volledig zelf de pasvragen kan winnen(valt het niet op dat hij verder gaat), hier zou hij ze kunnen geven aan medekandidaten ook als ze het juiste antwoord vinden...en hij kan achteraf de rest beschuldigen van voor de pasvragen te gaan (tactiek om andere te beschuldigen). Denk ook dat de mol regelmatig de groep moet volgen om niet op te vallen, aangezien er besproken is geweest dat ze Hans niet terug wouden, volgt hij de groep om niet op te vallen.
9 Gilles voelde zich vorig jaar ook schuldig, makkelijke tactiek om zo te laten lijken dat ze het gewoon erg vinden dat er iemand afvalt...
Gebruikersavatar

OrthoMol14 feb 2017, 16:22

 219
billie.holiday schreef:Hoe niet show , hoe zeg je dat in verstaanbare taal ?
Dit is dialect dat ik niet snap. Eerst dacht ik dat de ondertiteling niet klopte. Ik hoorde dat is ne show.
Is een exacte uitspraak die Davey heeft gedaan :"da's ni erg show" waarmee hij wsl bedoelt dat het geen amusementsuitvoering zou zijn om als eerste kandidaat af te vallen. The show must go on vlgs Davey 😉 , dat weten we dan ook weeral 🙂
Gebruikersavatar

sdr-dnr14 feb 2017, 17:07

 34
Ik denk dat dat gewoon verkeerd vertaald is.
In het Brusselse (ok hij is niet van het Brusselse maar goed), wordt er soms 'chaud' gezegd, wordt uitgesproken als "shoo". 'Chaud zijn voor iets' betekent 'zin of goesting hebben in iets of om iets te doen' .

Kortom, den Davey is niet chaud om na 3 dagen al te vertrekken.

Close topic 🤨🔒
Gebruikersavatar

chloë.martin14 feb 2017, 20:03

 3
Check de grijnzende glimlach vlakna dat Marzena zegt Ondon.....! Das zo overduidelijk dat die er echt mee lacht!
Gebruikersavatar

rob.reynders15 feb 2017, 16:30

 13
da s nie show is gewoon spreektaal/dialect of hoe ge t ook wilt noemen. wil gewoon zeggen dat da nie plezant/cool/sjiek is.