Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Andreas09 feb 2017, 19:32

Molerator  113
Het kaartje dat ze laten zien met het parkour op lijkt verdacht veel op het sterrenbeeld: vissen (als je het beeld lichtjes kanteld).
Er is slechts 1 iemand die jarig is tusen 19 februari & 20 maart en dat is Davey.
Davey identificeerd zich ook het meeste met een tonijn.
Gebruikersavatar

WieIsDeMol?09 feb 2017, 19:36

 14
Dan zouden ze al iemand moeten zoeken als mol die het sterrenbeeld vissen heeft...
Gebruikersavatar

Andreas09 feb 2017, 19:39

Molerator  113
WieIsDeMol? schreef:Dan zouden ze al iemand moeten zoeken als mol die het sterrenbeeld vissen heeft...
De route die ze afliggen kan speciaal zo gekozen zijn , de mol wordt eerst gekozen dan pas de opdrachten.
Gebruikersavatar

WieIsDeMol?09 feb 2017, 19:55

 14
Maar dan nog is het moeilijk om over de beschikbare weggetjes de vorm van het sterrenbeeld vissen af te leggen, denk ik.
Gebruikersavatar

Sint-joris10 feb 2017, 00:38

 73
Ik zie er niet direct het sterrenbeeld 'vissen' in, maar om hier even verder op te brainstormen:
Het sterrenbeeld komt uit de mythologie van Aphrodites en Eros die zichzelf in vissen veranderden en hun staarten aan elkaar bonden om elkaar niet kwijt te raken in een orkaan.
Uitgerekend Davey speelde de opdracht waarbij 2 kandidaten aan elkaar werden geketend.
Gebruikersavatar

Gillesisdemol10 feb 2017, 01:24

 373
Sint-joris schreef:Het sterrenbeeld komt uit de mythologie van Aphrodites en Eros die zichzelf in vissen veranderden en hun staarten aan elkaar bonden om elkaar niet kwijt te raken in een orkaan.
Uitgerekend Davey speelde de opdracht waarbij 2 kandidaten aan elkaar werden geketend.
Zijn eerste voorstel was om te lopen...

Over de vorm van het parcours: in de vorm van een Waterman of Boogschutter zou moeilijk zijn, toch?
Gebruikersavatar

Sint-joris10 feb 2017, 12:07

 73
Gillesisdemol schreef:Zijn eerste voorstel was om te lopen...

Over de vorm van het parcours: in de vorm van een Waterman of Boogschutter zou moeilijk zijn, toch?
Nogmaals: ik zie er zelf het sterrenbeeld niet in.
De piste dat het parkoers 'iets' betekent vind ik wel interessant en mocht het het effectief het sterrenbeeld 'Vissen' zijn, dan is het alleszins opmerkelijk dat er ook 2 personen aan elkaar geketend worden.
In de veronderstelling dat Davey de Mol is én deze proef al direct een hint zou moeten geven, zou hij hier dus 2 opties gehad hebben om die te geven:
  • zijn eigen sterrenbeeld lopen
  • zich vastketenen zoals zijn sterrenbeeld dat op dat ogenblik wordt gelopen
In de vorm van Waterman of Boogschutter is inderdaad moeilijker, maar dan kan men nog altijd lopen in de vorm van een kruik of een (kruis)boog als verwijzing naar het teken.
Gebruikersavatar

skred12 feb 2017, 08:12

 110  Uma
Wat als je de vorm van het meer mee in rekening brengt, dan heb je het symbool voor Gemini/tweeling. De kandidaten moesten ook per 2 de opdracht doen. Misschien dat dit filmpje ook al een hint was https://www.facebook.com/demolopvier/vi ... 814632116/
Het viel me al op dat er veel kandidaten sterk op elkaar lijken. En btw, alleen Jessica heeft Hans nog maar in het echt gezien, voor 1minuut.
Gebruikersavatar

masterveecee12 feb 2017, 14:25

 3547  Sven
skred schreef:Het viel me al op dat er veel kandidaten sterk op elkaar lijken.
qua uiterlijk? mss jessica en eline, hand en robin. de rest daarintegen ^^
Gebruikersavatar

Sint-joris12 feb 2017, 15:03

 73
skred schreef:Wat als je de vorm van het meer mee in rekening brengt, dan heb je het symbool voor Gemini/tweeling. De kandidaten moesten ook per 2 de opdracht doen. Misschien dat dit filmpje ook al een hint was https://www.facebook.com/demolopvier/vi ... 814632116/
Het viel me al op dat er veel kandidaten sterk op elkaar lijken. En btw, alleen Jessica heeft Hans nog maar in het echt gezien, voor 1minuut.
m.a.w.: maak de juiste 5 'tweeling'-koppels en de 11e, de overblijver, is de Mol? 🙂
Om over 'tweelingen' nog wat te brainstormen: dit is het tweede seizoen van 'De Mol' op Vier. Het astrologische teken van 'tweelingen' kan men ook als een Romeinse 2 lezen.