Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Vermoljoen28 feb 2017, 08:48

 2354  Uma
Hij verdiende veel voor de groep Ik had gehoopt dat Annelies eruit ging, zij doet helemaal NIKS. Ik vind dat eigenlijk een heel vervelende. Als ze de mol is is het de slechtste mol ooit, als ze dat spel wint... Dat verdient ze niet.. Echt niet.... Ik hoop dat ze volgende aflevering afvalt.
Gebruikersavatar

Vermoljoen28 feb 2017, 08:50

 2354  Uma
Brompot schreef:Ligt het aan mij of gebruikt Davey nogal een vreemd taalgebruik wanneer hij na de eliminatieproeven afscheid neemt van de afvallers?

Afl 1, Jessica: "de lijm die de groep bond"
Afl 2, Bouba: "geen tegenstander maar een vriend"
Afl 3, Marzena: "een vreemde exit, maar ze mag door de grote deur naar huis"

Ik lees er misschien wat te ver in (tunnelvisie uiteraard), maar deze uitspraken liggen niet bepaald makkelijk in de mond en komen ook soms wat geforceerd over. Bovendien kunnen we ze - toegegeven, mits wat fantasie - linken aan Nelson Mandela:
- hij was de man die het Zuid-Afrikaanse volk samenbracht
- hij was een vriend, geen vijand (onterecht veroordeeld)
- bij zijn omstreden vrijlating mocht hij langs de hoofdingang van de gevangenis terug naar buiten

Wat zijn de meningen hierover? Tunnelvisie of mogelijke hint?
Hoe vind je die uitspraken? Zou fijn zijn als ik dat mag weten.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 09:49

 3483  Uma
robbe.vermesen schreef:Hoe vind je die uitspraken? Zou fijn zijn als ik dat mag weten.
Door te kijken (en te luisteren) naar de afleveringen (misschien staat het zelfs ondertiteld).
Dit zijn uitspraken na elke eliminatie van een deelnemer.
Gebruikersavatar

Vermoljoen28 feb 2017, 10:05

 2354  Uma
ex-molinator schreef:Door te kijken (en te luisteren) naar de afleveringen (misschien staat het zelfs ondertiteld).
Dit zijn uitspraken na elke eliminatie van een deelnemer.
Dat weet ik maar waar kan je die uitspraken van Mandala terug vinden om te controleren dat het van hem is?
Gebruikersavatar

Brompot28 feb 2017, 10:08

 5
robbe.vermesen schreef:Dat weet ik maar waar kan je die uitspraken van Mandala terug vinden om te controleren dat het van hem is?
Ik had het niet per sé op uitspraken van Mandela, maar eerder op feiten uit Mandela's leven.
Voor aflevering 4 vind ik het echter wel iets moeilijker om deze theorie hard te maken...
Laatst gewijzigd door Brompot op 28 feb 2017, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 10:10

 3483  Uma
robbe.vermesen schreef:Dat weet ik maar waar kan je die uitspraken van Mandala terug vinden om te controleren dat het van hem is?
Zoeken op Google, Wikipedia, Bing, Yahoo Search , of welke jouw favoriete search engine ook moge zijn. Maar als je niet op Tibet wil uitkomen, best Mandela als onderdeel van de zoekterm gebruiken 😉
Gebruikersavatar

kristin.verhaegen02 mar 2017, 17:03

 8
Brompot schreef:Ligt het aan mij of gebruikt Davey nogal een vreemd taalgebruik wanneer hij na de eliminatieproeven afscheid neemt van de afvallers?

Afl 1, Jessica: "de lijm die de groep bond"
Afl 2, Bouba: "geen tegenstander maar een vriend"
Afl 3, Marzena: "een vreemde exit, maar ze mag door de grote deur naar huis"

Ik lees er misschien wat te ver in (tunnelvisie uiteraard), maar deze uitspraken liggen niet bepaald makkelijk in de mond en komen ook soms wat geforceerd over. Bovendien kunnen we ze - toegegeven, mits wat fantasie - linken aan Nelson Mandela:
- hij was de man die het Zuid-Afrikaanse volk samenbracht
- hij was een vriend, geen vijand (onterecht veroordeeld)
- bij zijn omstreden vrijlating mocht hij langs de hoofdingang van de gevangenis terug naar buiten

Wat zijn de meningen hierover? Tunnelvisie of mogelijke hint?
In de mandelarun-proef had Davey en Jessica de proef met de boeien om met volgende spreuk van Mandela ?
En past hij deze nu figuurlijk toe bij iedere eliminatie (bij 'vrijheid' van kandidaat) ?

"Om vrij te zijn volstaat het niet om alleen iemands boeien af te werpen. Je moet zo leven dat de vrijheid van anderen gerespecteerd en versterkt wordt."
Gebruikersavatar

billie.holiday02 mar 2017, 17:51

 462  Bert
Of het nu naar Mandela verwijst of niet , het is goed gevonden.
Gebruikersavatar

Andy8603 mar 2017, 18:00

 49
Dit lijkt me een hele goede hint te zijn, maar het kan natuurlijk ook wel gewoon toeval zijn, laten we de volgende afleveringen aandachtig zijn naar zo'n uitspraken...