Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Brompot21 feb 2017, 07:46

 5
Ligt het aan mij of gebruikt Davey nogal een vreemd taalgebruik wanneer hij na de eliminatieproeven afscheid neemt van de afvallers?

Afl 1, Jessica: "de lijm die de groep bond"
Afl 2, Bouba: "geen tegenstander maar een vriend"
Afl 3, Marzena: "een vreemde exit, maar ze mag door de grote deur naar huis"

Ik lees er misschien wat te ver in (tunnelvisie uiteraard), maar deze uitspraken liggen niet bepaald makkelijk in de mond en komen ook soms wat geforceerd over. Bovendien kunnen we ze - toegegeven, mits wat fantasie - linken aan Nelson Mandela:
- hij was de man die het Zuid-Afrikaanse volk samenbracht
- hij was een vriend, geen vijand (onterecht veroordeeld)
- bij zijn omstreden vrijlating mocht hij langs de hoofdingang van de gevangenis terug naar buiten

Wat zijn de meningen hierover? Tunnelvisie of mogelijke hint?
Gebruikersavatar

Ymineken21 feb 2017, 07:54

 39
Dit vind ik echt goed gevonden!
Gebruikersavatar

lindsay.degros21 feb 2017, 08:45

 8
Mogelijke hint? Goed gevonden!
Gebruikersavatar

ex-molinator21 feb 2017, 08:57

 3483  Uma
Brompot schreef:Ligt het aan mij of gebruikt Davey nogal een vreemd taalgebruik wanneer hij na de eliminatieproeven afscheid neemt van de afvallers?
...

Wat zijn de meningen hierover? Tunnelvisie of mogelijke hint?
Geen idee, maar niet slecht gevonden en toch wel interessant om naar uit te kijken op het eind van aflevering 4.
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 09:29

 3547  Sven
ok, goed gevonden!!!
Gebruikersavatar

Sidewinder21 feb 2017, 10:05

 7
Er is ALTIJD een link tussen de mol en de afvallers.
Goed gevonden kerel! Nu de volgende afleveringen afwachten voor bevestiging.
Gebruikersavatar

anja.schockaert21 feb 2017, 11:02

 3
Davy was ook de persoon die voorstelde om tequila shotjes te drinken. Als hij als mol wist dat er nog een opdracht kwam vond ik dat een goeie zet
Gebruikersavatar

Klaartje21 feb 2017, 11:04

 2245  Uma
Ik begin Davey ook minder en minder te vertrouwen. Die toch wel redelijk filosofische beschouwingen over de afvallers zoals hierboven aangehaald, beginnen op te vallen. Of zouden alle houtbewerkers-in-opleiding het zo goed kunnen zeggen?

Misschien een begin van een patroon, wie zal het zeggen?
Gebruikersavatar

Vermoljoen25 feb 2017, 10:54

 2354  Uma
Dit vind ik echt super goed gevonden! Het is inderdaad even afwachten of het in aflevering 4 ook zo is. Ik verwacht dat je na aflevering 4 hier in de reacties iets zet of het weer klopt of niet?
Gebruikersavatar

Heinz25 feb 2017, 11:09

Forum veteraan  427  Uma
Zeer goed gevonden en in lijn met de ingenieuze hints van vorig jaar!
Gebruikersavatar

Holmes25 feb 2017, 17:29

 395
Jammer dat zijn beeldspraak niet gelinkt kan worden aan uitspraken van Mandela zoals bij de proeven in de eerste aflevering.
Gebruikersavatar

Andreas28 feb 2017, 01:41

Molerator  113
Iemand al aan het zoeken voor een verwijzing van aflevering 4 🙂

"Bertrand was een beetje de grote broer. Plagerij, maar goed van hart en toch wetende.... Ook voor de groep een serieus verlies, want echt een doorzetter"