Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

OrthoMol23 feb 2017, 14:25

 219
In afl.3 tijdens de ongeleide projectielen proef krijgt Hans de opdracht een Pinguin te boetseren . Net voor aanvang van deze proef moet je ns goed Davey bestuderen ; het shot dat we te zien krijgen kijkt Davey recht voor zich uit id camera waarop hij vervolgens zn hoofd omlaag keert. Maar dan piept hij vanonder zn pet opnieuw richting camera, en het lijkt hierbij alsof hij wacht op een teken/signaal vd crew..
Vanaf hij dat signaal heeft ontvangen neemt hij initiatief id groep om hun opdracht in goede banen te leiden, en neemt hij ook de beslissing wanneer er zal gedrukt worden. Tot hiertoe heeft hij telkens al kritieken of negatieve reacties weten te omzeilen, met zo'n charmant karakter als het zijne raak je ook bijna overal mee weg.. 🙂
Gebruikersavatar

kristien.leys23 feb 2017, 16:30

 46
Ik heb al dikwijls gezegd dat Davey doelloos rondloopt, hij loopt altijd ACHTER om dan uiteindelijk te zeggen dat het door hem is dat de proef geslaagd is! Ik zou zo'n collega moeten hebben, ik word gewoon zot! Een ander doet het werk, maar hij doet zich dan voor alsof hij veel gedaan heeft! Misschien is dit echt een karakter eigenschap van hem ofwel toont de productie altijd z'n klungelige momenten om hem verdacht te maken! Wat heeft hij eigenlijk al gedaan? Proef met ketting is mislukt maar heeft wel Jessica opgevleid zodat ze hem niet ging verdenken. Hij charmeert ook Annelies en probeert ook Bouba te verleiden! Bij de dierenproef ook weer veel rondlopen om uiteindelijk niets te doen! Tequilashotjes drinken om dan zogezegd dronken te zijn in museumproef. Misschien komt hij sympathiek over, maar het is een klungelaar eerste klas! Hij spreekt ook altijd zo op een opvallende manier, stomme uitspraken waarmee hij wil aantonen dat hij intelligent is of een gevoelenspersoon is maar voor mij is hij de MOL!
Gebruikersavatar

FlightWolf2394923 feb 2017, 17:19

 183
kristien.leys schreef:Ik heb al dikwijls gezegd dat Davey doelloos rondloopt, hij loopt altijd ACHTER om dan uiteindelijk te zeggen dat het door hem is dat de proef geslaagd is! Ik zou zo'n collega moeten hebben, ik word gewoon zot! Een ander doet het werk, maar hij doet zich dan voor alsof hij veel gedaan heeft! Misschien is dit echt een karakter eigenschap van hem ofwel toont de productie altijd z'n klungelige momenten om hem verdacht te maken! Wat heeft hij eigenlijk al gedaan? Proef met ketting is mislukt maar heeft wel Jessica opgevleid zodat ze hem niet ging verdenken. Hij charmeert ook Annelies en probeert ook Bouba te verleiden! Bij de dierenproef ook weer veel rondlopen om uiteindelijk niets te doen! Tequilashotjes drinken om dan zogezegd dronken te zijn in museumproef. Misschien komt hij sympathiek over, maar het is een klungelaar eerste klas! Hij spreekt ook altijd zo op een opvallende manier, stomme uitspraken waarmee hij wil aantonen dat hij intelligent is of een gevoelenspersoon is maar voor mij is hij de MOL!
Davey is gewoon iemand die gemakkelijk is in de omgang. Dit kan overkomen als iemand proberen te 'charmeren', maar 'verleiden' gaat een beetje ver. Hij heeft trouwens ook een vriendin. Bij de dierenproef heeft hij wel degelijk rondgelopen en aan iedereen gevraagd wie wat nodig had om zo tot een oplossing te komen. Als hij niet had gehoord dat Robin een sleutel aan zijn been had, zaten ze daar nu misschien nog. Ook is het logisch dat hij eerst naar Bouba liep met de sleutel, ipv naar het kot vd geit. Kwestie van 'ik wil mijn medekandidaat uit zijn kot halen zodat hij mee kan helpen'. Over dat hij echt dronken was of niet, ga ik niets zeggen. Daar heb ik namelijk geen ervaring mee.
Waar ik het helemaal niet mee eens ben is uw "Misschien komt hij sympathiek over, maar het is een klungelaar eerste klas!" statement. Het is niet omdat iemand soms een beetje doelloos rondloopt, dat hij een klungelaar is. Heb je er ooit al aan gedacht dat hij misschien een socially awkward persoon is, en niet per sé van zichzelf initiatieven neemt? En wat heeft dit überhaupt met sympathiek zijn te maken?
Volgens jou moet de Mol dus dom en gevoelloos zijn, want als hij bepaalde slimme opmerkingen maakt of te veel gevoelens toont, klopt het niet? PLEASE.
Gebruikersavatar

Jansen23 feb 2017, 17:47

 3423  Yens
FlightWolf23949 schreef:Davey is gewoon iemand die gemakkelijk is in de omgang. Dit kan overkomen als iemand proberen te 'charmeren', maar 'verleiden' gaat een beetje ver. Hij heeft trouwens ook een vriendin. Bij de dierenproef heeft hij wel degelijk rondgelopen en aan iedereen gevraagd wie wat nodig had om zo tot een oplossing te komen. Als hij niet had gehoord dat Robin een sleutel aan zijn been had, zaten ze daar nu misschien nog. Ook is het logisch dat hij eerst naar Bouba liep met de sleutel, ipv naar het kot vd geit. Kwestie van 'ik wil mijn medekandidaat uit zijn kot halen zodat hij mee kan helpen'. Over dat hij echt dronken was of niet, ga ik niets zeggen. Daar heb ik namelijk geen ervaring mee.
Waar ik het helemaal niet mee eens ben is uw "Misschien komt hij sympathiek over, maar het is een klungelaar eerste klas!" statement. Het is niet omdat iemand soms een beetje doelloos rondloopt, dat hij een klungelaar is. Heb je er ooit al aan gedacht dat hij misschien een socially awkward persoon is, en niet per sé van zichzelf initiatieven neemt? En wat heeft dit überhaupt met sympathiek zijn te maken?
Volgens jou moet de Mol dus dom en gevoelloos zijn, want als hij bepaalde slimme opmerkingen maakt of te veel gevoelens toont, klopt het niet? PLEASE.
Inderdaad, omdat iemand niet recht op zijn doel afgaat, wil zeker niet zeggen dat iemand niet-sympathiek is. In de regel zijn mensen die wat verward overkomen, meestal heel intelligent.
Gebruikersavatar

billie.holiday23 feb 2017, 17:57

 462  Bert
aikoo.altitude schreef:In afl.3 tijdens de ongeleide projectielen proef krijgt Hans de opdracht een Pinguin te boetseren . Net voor aanvang van deze proef moet je ns goed Davey bestuderen ; het shot dat we te zien krijgen kijkt Davey recht voor zich uit id camera waarop hij vervolgens zn hoofd omlaag keert. Maar dan piept hij vanonder zn pet opnieuw richting camera, en het lijkt hierbij alsof hij wacht op een teken/signaal vd crew..
Vanaf hij dat signaal heeft ontvangen neemt hij initiatief id groep om hun opdracht in goede banen te leiden, en neemt hij ook de beslissing wanneer er zal gedrukt worden. Tot hiertoe heeft hij telkens al kritieken of negatieve reacties weten te omzeilen, met zo'n charmant karakter als het zijne raak je ook bijna overal mee weg.. 🙂
Even het stukje herbekeken en hij wordt idd door iets afgeleid. Maar of ze het risico gaan nemen om tekens te doen, dat betwijfel ik.
Gebruikersavatar

OrthoMol23 feb 2017, 20:17

 219
kristien.leys schreef:Ik heb al dikwijls gezegd dat Davey doelloos rondloopt, hij loopt altijd ACHTER om dan uiteindelijk te zeggen dat het door hem is dat de proef geslaagd is! Ik zou zo'n collega moeten hebben, ik word gewoon zot! Een ander doet het werk, maar hij doet zich dan voor alsof hij veel gedaan heeft! Misschien is dit echt een karakter eigenschap van hem ofwel toont de productie altijd z'n klungelige momenten om hem verdacht te maken! Wat heeft hij eigenlijk al gedaan? Proef met ketting is mislukt maar heeft wel Jessica opgevleid zodat ze hem niet ging verdenken. Hij charmeert ook Annelies en probeert ook Bouba te verleiden! Bij de dierenproef ook weer veel rondlopen om uiteindelijk niets te doen! Tequilashotjes drinken om dan zogezegd dronken te zijn in museumproef. Misschien komt hij sympathiek over, maar het is een klungelaar eerste klas! Hij spreekt ook altijd zo op een opvallende manier, stomme uitspraken waarmee hij wil aantonen dat hij intelligent is of een gevoelenspersoon is maar voor mij is hij de MOL!
Best grappig om te lezen hoe iedereen alles anders interpreteert ; we krijgen allemaal dezelfde beelden te zien en toch zien we allemaal andere dingen 🙂 .
De momenten waarop Davey beweert dat de proef dankzij hem geslaagd is, lijkt mij louter om het testen van reacties van bepaalde kandidaten te gaan. Sommige mensen zullen dat bekijken als 'Davey die te goed met zichzelf staat' zo zou je het nog kunnen interpreteren maar ik deel deze visie niet.
"Wat heeft Davey eigenlijk al gedaan?" Wel, de mensen die denken dat De mol bestaat uit 'constant id doe-stand staan' houden er toch een ander perspectief aan over dan waar De mol werkelijk voor staat ;
ook door andere kandidaten subtiel te sturen - aldanniet door sturing vanuit de regie achter de schermen - en hen al 'het werk' te laten doen zonder zelf inspanning te leveren maakt deel uit van het spel. Het zou zomaar kunnen dat sommige kandidaten in deze troef erg goed zijn en hun mol zijn lang verborgen kunnen houden.
Davey voldoet, in mijn ogen, aan alle karaktereigenschappen om een ongeleid projectiel te spelen en dat doet hij voortreffelijk. Hij heeft een bepaalde aantrekkingskracht op zn medekandidaten wat in beeld mooi getoond wordt.
Zijn charmante zelve maakt van hem een allemansvriend, en 'opvleien' hoort thuis in n ander programma maar is van geen doen in De mol. Van de makers een dikke pluim want Davey is hiervoor geweldig gecast !
Gebruikersavatar

ex-molinator23 feb 2017, 20:58

 3483  Uma
aikoo.altitude schreef:...
Davey voldoet, in mijn ogen, aan alle karaktereigenschappen om een ongeleid projectiel te spelen en dat doet hij voortreffelijk. Hij heeft een bepaalde aantrekkingskracht op zn medekandidaten wat in beeld mooi getoond wordt.
Zijn charmante zelve maakt van hem een allemansvriend, en 'opvleien' hoort thuis in n ander programma maar is van geen doen in De mol. Van de makers een dikke pluim want Davey is hiervoor geweldig gecast !
Yep, mol of geen mol, hij is goed geselecteerd. Een beetje onopvallend (maar niet saai) en kan veel kanten uit. Gezien zijn professioneel profiel heeft hij ook wat watertjes doorzwommen.
En het contrast met de zeer realistische prof, de (soms) zenuwpees Robin, de terughoudende moederfiguur (Annelies), de flapuit Marzena, enz.. enz... maakt dat er leuke interacties zijn.
En mocht hij de mol zijn, dan heeft hij het tot nog toe wel redelijk subtiel gedaan.
Gebruikersavatar

Jansen23 feb 2017, 21:09

 3423  Yens
ex-molinator schreef:En mocht hij de mol zijn, dan heeft hij het tot nog toe wel redelijk subtiel gedaan.
Hoe interpreteren jullie zijn "oplossing" in het vierkantenraadsel? Toen hij het antwoord gaf (25) was mijn eerste reactie een van: neen Davey, hier kom je zeker niet mee weg. Zo overduidelijk met opzet een verkeerd antwoord geven, is er zo over dat ik in jou zeker geen mol meer zie. Maar... na het een aantal dagen te laten bezinken, denk ik weer, is dat niet juist het geniale? Zo'n stom antwoord geven om er voor te zorgen dat je niet meer verdacht wordt? Ik weet het niet, ik betrap me er op dat ik de neiging heb om te veel paralellen met vorig jaar te trekken en vooral met de subtiele manier van saboteren van Gilles.
Gebruikersavatar

FlightWolf2394923 feb 2017, 21:12

 183
eveline.vanhemel schreef:Hoe interpreteren jullie zijn "oplossing" in het vierkantenraadsel? Toen hij het antwoord gaf (25) was mijn eerste reactie een van: neen Davey, hier kom je zeker niet mee weg. Zo overduidelijk met opzet een verkeerd antwoord geven, is er zo over dat ik in jou zeker geen mol meer zie. Maar... na het een aantal dagen te laten bezinken, denk ik weer, is dat niet juist het geniale? Zo'n stom antwoord geven om er voor te zorgen dat je niet meer verdacht wordt? Ik weet het niet, ik betrap me er op dat ik de neiging heb om te veel paralellen met vorig jaar te trekken en vooral met de subtiele manier van saboteren van Gilles.
Misschien was dat effectief hoeveel hij er geteld had? Ik kwam persoonlijk ook maar uit op 35 (ik was alle 3x3 vierkanten vergeten).
Gebruikersavatar

ex-molinator23 feb 2017, 21:16

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Hoe interpreteren jullie zijn "oplossing" in het vierkantenraadsel? Toen hij het antwoord gaf (25) was mijn eerste reactie een van: neen Davey, hier kom je zeker niet mee weg. Zo overduidelijk met opzet een verkeerd antwoord geven, is er zo over dat ik in jou zeker geen mol meer zie. Maar... na het een aantal dagen te laten bezinken, denk ik weer, is dat niet juist het geniale? Zo'n stom antwoord geven om er voor te zorgen dat je niet meer verdacht wordt?
Je geeft zelf het antwoord: je verwacht ergens dat de mol het op zulk en zo een manier zal doen, en dan zie je wat je als een mollenstreek beschouwt maar openlijk in het zicht van iedereen ... en nu?? (en iedereen die het gezien heeft zal ook in de war geraken: dat doe je toch niet als mol? ah nee? >>> dus een subtiele mollenstreek is een echte en een zichtbare niet??
Heb ik al ergens "dubbele laag" gebruikt? 😉

En dit is dus ook een van die zaken die mij aanspreken in dit spel: alles is verdacht ! (of toch niet?)
Gebruikersavatar

billie.holiday23 feb 2017, 22:45

 462  Bert
Net zoals die lamp van Bertrand met een kinderpuzzel . Een professor en een laborant die vanaf de schakelaar beginnen , en de een spreekt de ander niet tegen. Soms heb ik het idee dat ik naar mollen kijken en haal de kandidaat eruit.
Gebruikersavatar

OrthoMol24 feb 2017, 21:56

 219
billie.holiday schreef:Net zoals die lamp van Bertrand met een kinderpuzzel . Een professor en een laborant die vanaf de schakelaar beginnen , en de een spreekt de ander niet tegen. Soms heb ik het idee dat ik naar mollen kijken en haal de kandidaat eruit.
Waar brandde de lamp eigenlijk 💡 ?

[ external image ]