Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

weyns196025 feb 2017, 17:19

 426
Ik weet niet of hierover al een topic is aangemaakt, in elk geval niet gevonden.

Ook al iemand opgevallen dat Davey zowat overal (bijna) als laatste binnen komt of gaat zitten of staan, behalve bij de eliminatieproef met de speciale bril? Wie had toevallig die bril op zak en mocht toevallig als eerste zijn scherm zien?

De enige keer dat ik hem ergens vooraan heb gezien, was tijdens deze ene proef, voor de rest "bungelt" hij zowat achteraan, zowel waar hij staat/zit of waaraan hij (niet) meedoet tijdens de proeven overdag.

Davey, ik ben verward :?
Gebruikersavatar

Mateo25 feb 2017, 18:49

 870
weyns1960 schreef:Ik weet niet of hierover al een topic is aangemaakt, in elk geval niet gevonden.

Ook al iemand opgevallen dat Davey zowat overal (bijna) als laatste binnen komt of gaat zitten of staan, behalve bij de eliminatieproef met de speciale bril? Wie had toevallig die bril op zak en mocht toevallig als eerste zijn scherm zien?

De enige keer dat ik hem ergens vooraan heb gezien, was tijdens deze ene proef, voor de rest "bungelt" hij zowat achteraan, zowel waar hij staat/zit of waaraan hij (niet) meedoet tijdens de proeven overdag.

Davey, ik ben verward :?
Dit is mij ook opgevallen, inderdaad.

Staat/zit vaak achteraan, en/of aan de zijkant, reageert over het algemeen ook wat trager dan de rest. Ik denk dat ie een positie achter of naast de groep prettiger vindt, omdat (simpel, maar waar) de anderen hem zo minder goed kunnen zien. En dat trager reageren - is handig. Wanneer de groep je zo heeft leren kennen, valt dat na een tijdje ook niet meer zo op. De groep kan dan denken: O, Davey, die is altijd wat slomer dan de rest.
Je hebt dan (als iemand die normaal mogelijk wél snel denkt) even tijd om je strategie te bepalen: ga ik mee met de groep/een andere deelnemer of juist niet?
Ik kan daar wel wat redenen voor bedenken, maar één reden dringt zich toch wel erg bij me op. 😉
Gebruikersavatar

koen.verhegge28 feb 2017, 00:53

 2
dacht al dat er nog mensen zouden zijn die dit opmerkten , handig als je zeker wil zijn dat er niemand anders op t idee komt dat de bril groen en rood weergeeft , davey is de mol vrees ik 😉
Gebruikersavatar

jenny.vannoten01 mar 2017, 15:06

 3
Hij "sluipt" ook dikwijls rond de mensen of groepjes die on the field dingen bespreken zodat hij eventueel kan horen/zien wat ze elkaar vertellen. In groepsgesprekken is hij eerder het luisterend oor dan de grote spreker
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT02 mar 2017, 09:31

 767  Yens
Het valt mij trouwens ook op dat Davey (als enige kandidaat) nog geen enkele keer een scherm te zien heeft gekregen.
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2017, 09:50

 3423  Yens
Mateo schreef:De groep kan dan denken: O, Davey, die is altijd wat slomer dan de rest.
Ik denk dat deze stelling nu in elk geval niet meer opgaat... Ik vind - althans in de vorige aflevering - dat hij meer en meer het voortouw neemt. Dit kan zeer onschuldig zijn: niet iedereen zal onmiddellijk op het voorplan treden als je in een groep terecht komt waar je niemand kent. Ik vind trouwens - zeker in de fietsproef - dat Davey minder en minder naar voren komt als kandidaat mol. Hij was letterlijk "de stuwende kracht" van deze proef en voor een groot deel verantwoordelijk voor het winnen van geld voor de groepspot (te samen met Hans). Voor mij is Davey zeker de mol niet.
Gebruikersavatar

Mateo02 mar 2017, 10:03

 870
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat deze stelling nu in elk geval niet meer opgaat...
Nu niet meer, nee. Zeker niet!
Gebruikersavatar

ex-molinator02 mar 2017, 10:24

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat deze stelling nu in elk geval niet meer opgaat... Ik vind - althans in de vorige aflevering - dat hij meer en meer het voortouw neemt. Dit kan zeer onschuldig zijn: niet iedereen zal onmiddellijk op het voorplan treden als je in een groep terecht komt waar je niemand kent. Ik vind trouwens - zeker in de fietsproef - dat Davey minder en minder naar voren komt als kandidaat mol. Hij was letterlijk "de stuwende kracht" van deze proef en voor een groot deel verantwoordelijk voor het winnen van geld voor de groepspot (te samen met Hans). Voor mij is Davey zeker de mol niet.
Ik ben het hier mee eens, echter, er is wel geld verloren gegaan, en er is wel tijd verloren gegaan met die ketting, en Hans is wel alleen moeten aankomen (deels door het doorzettingsvermogen van Davey).
Iedereen hier heeft wel gelezen de gevaren van een moltunnel. Laten we daar maar snel een "niet-mol"tunnel aan toevoegen.
Gebruikersavatar

weyns196006 mar 2017, 16:48

 426
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat deze stelling nu in elk geval niet meer opgaat... Ik vind - althans in de vorige aflevering - dat hij meer en meer het voortouw neemt. Dit kan zeer onschuldig zijn: niet iedereen zal onmiddellijk op het voorplan treden als je in een groep terecht komt waar je niemand kent. Ik vind trouwens - zeker in de fietsproef - dat Davey minder en minder naar voren komt als kandidaat mol. Hij was letterlijk "de stuwende kracht" van deze proef en voor een groot deel verantwoordelijk voor het winnen van geld voor de groepspot (te samen met Hans). Voor mij is Davey zeker de mol niet.
Je kan als mol beter vooraan zitten bij al die (fiets)proeven om zoveel mogelijk te saboteren. Dan mag Davey al geld "geraapt" hebben (geen overleg of hij voor geld of extra materiaal zou gaan!), hij wist op voorhand dat er ook geld zou worden verloren door afvallers en door te weinig tijd om alle 3 de proeven te doen. Perfecte mol. En dan dit zalige screenshot:
[ external image ]

Of eerder, in aflevering 2:
[ external image ]
De mol heeft geen tegenstanders...
Gebruikersavatar

Frolva06 mar 2017, 16:53

 2204
weyns1960 schreef:Je kan als mol beter vooraan zitten bij al die (fiets)proeven om zoveel mogelijk te saboteren.

Ja, maar dan mag je niet vergeten te saboteren. :mrgreen:

En m.i. heeft Davey toch kansen laten liggen om de volledige proef te laten mislukken (bij de eerste twee proeven kon makkelijk nog wat meer tijd verloren worden).
Gebruikersavatar

weyns196006 mar 2017, 16:58

 426
Frolva schreef:Ja, maar dan mag je niet vergeten te saboteren. :mrgreen:

En m.i. heeft Davey toch kansen laten liggen om de volledige proef te laten mislukken (bij de eerste twee proeven kon makkelijk nog wat meer tijd verloren worden).
In principe met je eens als we afgaan op de beelden, maar hoeveel tijd was Davey nu echt al helemaal alleen met die ketting aan het klooien? Hij heeft er toch maar mooi voor gezorgd dat Sam niet verder kon fietsen, en dan was het nog maar de vraag of Hans de opgelegde gemiddelde snelheid kon halen/handhaven, daar had hij uiteraard geen controle over. Doet me een beetje denken aan de proef met de metro van verleden jaar: mol alleen weg, beetje vertragen onderweg, wat verwarring zaaien, proefje laten liggen wegens tijdsgebrek en dan superenthousiast doen als de proef toch slaagt...voor bitter weinig geld en een basispakket voor de nacht. Opdracht geslaagd 😎
Gebruikersavatar

Frolva06 mar 2017, 17:57

 2204
weyns1960 schreef:hoeveel tijd was Davey nu echt al helemaal alleen met die ketting aan het klooien?
Dat weten we jammer genoeg niet. :mrgreen: