Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 15:02

 2204
TRZNTRX schreef:Hij kon eigenlijk maar nét niet aan de ketting die er al hing. In zijn plaats zou ik dan wachten op een medekandidaat, op elkaars schouders zitten, en dan aan de ketting trekken. Dan moesten ze hun eigen ketting van de fiets niet halen en konden ze allebei sneller doorfietsen.
Hij kon wel aan de ketting die er al hing, anders kon hij zijn eigen ketting daar niet aan vast hangen. 😉

Maar volgens mij zijn de kandidaten verplicht om de proef af te leggen zoals ze bedoeld is.
En mogen ze bijvoorbeeld niet proberen om de sleutel met een lange tak naar beneden te halen of om de 'kist' waar alles in zit open te breken.
Gebruikersavatar

nite28 feb 2017, 15:51

 110
Frolva schreef:Volgens mij is Sam helemaal NIET op zoek naar de 'kettingspanner' (al wordt dat in de voice-over ook gezegd), maar naar de 'kettingbreker' om de ketting terug aan elkaar te maken. 😉

Het was een proef die volgens mij bijna niet kon slagen; onder tijdsdruk langs de kant van de (bos)weg een ketting op de juiste wijze terug in elkaar steken, "onmogelijk".
Uiteindelijk is de proef toch redelijk geslaagd:

Sam werd ingehaald (-500EUR) maar de sleutel werd gevonden (+1000EUR). Dus een positief resultaat.
Gebruikersavatar

robbie.parmentier16 mar 2017, 00:19

 3
ik heb daar net nog eens de aflevering herbekeken en net voor sam de kettingspanner zoekt. heeft davey iets was wat hij precies kapot trekt want het maakt een krak geluid?
Gebruikersavatar

stef.breens16 mar 2017, 20:35

 3  Philippe
robbie.parmentier schreef:ik heb daar net nog eens de aflevering herbekeken en net voor sam de kettingspanner zoekt. heeft davey iets was wat hij precies kapot trekt want het maakt een krak geluid?
Had dit vandeweek ook eens opnieuw herbekeken. Ik kan toch zien , net na Davey zijn stukken van zijn ketting terug op het gras gooit en roept : Hier Sam ( of dergelijke). Zien we Sam wel die kettingbreker bezig ? Ik denk dat hij dit onder druk en stress , kwijt is gespeeld hoor..
Gebruikersavatar

geertn44421 mar 2017, 18:11

 236
Ik ben ervan overtuigd dat Sam nog met de spanner in zijn handen staat te prullen/draaien op het ogenblik dat Davey net vertrekt. Dus Sam heeft de spanner zelf kwijtgespeeld. Davey zat er voor niets tussen.
Gebruikersavatar

pieter.debonte21 mar 2017, 18:44

 19
De juiste term is "kettingpons" die duwt een pennetje of stift van tussen 2 schakels waardoor je de ketting kan openen. En je kan dan daarna de ketting opnieuw sluiten met dezelfde pons.

De ketting wordt op spanning gezet door de derailleur achteraan.
Gebruikersavatar

johan.maes21 mar 2017, 18:49

 153  Sven
pieter.debonte schreef:De juiste term is "kettingpons" die duwt een pennetje of stift van tussen 2 schakels waardoor je de ketting kan openen. En je kan dan daarna de ketting opnieuw sluiten met dezelfde pons.

De ketting wordt op spanning gezet door de derailleur achteraan.
Vandaar dat hij hem niet vond! :smurf:
Gebruikersavatar

matthias.bouquet21 mar 2017, 22:18

 171
Het is wel waar dat Sam in beeld komt met de kettingpons/-spanner, maar in tegenstelling tot wat er eerder op dit forum beweerd word, kunnen we diefstal niet uitsluiten met de beelden die we krijgen. Dus van mij krijgt hij nog de voordeel van de twijfel. 🙂