Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2017, 08:01

 426
Noptje schreef:Als Davey de mol zou zijn, en dus als eerste aankomt bij proef 1 en 2, waarom kiest hij dan voor het geld en niet voor het kampeermateriaal? Want blijkbaar kiest hij zonder te overleggen met de groep waarvoor hij speelt?
En Robin zou het niet erg vinden als hij voor het kampeermateriaal zou kiezen 😉
Behalve bij proef 3, he, Noptje, bij de boot "dat kan toch nooit zinken?!", dan was het "dat is hier wel voor 2000 euro mannekes!" 😂
Dan moest Robin ineens geen kampeergerief of lekkere maaltijd meer hebben, en ik heb hem ook niet horen reclameren dat Davey telkens voor het geld ging zonder eerst met de groep te overleggen. Rare toestanden gezien tijdens deze proef.
Gebruikersavatar

nyckelpiga12 mar 2017, 23:59

 69
Ik ga akkoord met wat hier al eerder werd gezegd. Voor mij is Davey hier ook ontzettend verdacht want 1. hij kan super goed fietsen, en het lijkt echt alsof hij hiervoor getraind heeft (en dus voorkennis had). 2. als Mol ga je altijd in een sleutelpositie willen zitten zodat je de proeven kan beïnvloeden, 3. Davey heeft hier inderdaad voor chaos gezorgd en fysiek uitputten van de andere was denk ik zijn doel, 4. door proeven te laten lukken maak je je minder verdacht (want de mol laat niet alles mislukken + door zijn tactiek zijn ze 1500 euro kwijt door de mensen die af zijn gevallen + 2000 euro door de laatste proef niet te doen. Juist door die laatste proef niet te doen maak je je minder verdacht, want zo lijk je een gedreven kandidaat die zeker de finish wil halen. Ik verdenk nu Eline en Sam niet meer, omdat ze eigenlijk nog nooit iets echt gesaboteerd hebben. Eline doet soms domme dingen, maar dat lijkt me eerder haar persoonlijkheid en ik heb geen mol gevoel bij haar. Ik had ook geen mol gevoel bij de afvallers, omdat ze allemaal te eerlijk overkwamen, net zoals Sam bijvoorbeeld. Voor mij is de mol ofwel Davey, Robin of Annelies. Annelies omdat ze zoals ik al vaak heb gelezen eigenlijk weinig doet, en ondanks dat ze goed kan quizzen er toch niet veel van bakt + haar passief gedrag tijdens opdrachten en dan het omdraaien tijdens de koorproef. Maar ik denk niet dat ze een mol gaan kiezen die bepaalde opdrachten niet aankan (fietsen & paintballen), want dan kan die daar ook niets beïnvloeden. Robin kan ook de mol zijn, omdat hij toch echt wel alles wil manipuleren en ik dat met last minute die sleutel daaruit vissen wel raar vond. Als mol kan je door zo laat maar uit die kooi te komen, en dan met de oplossing te komen je heel onverdacht maken. En dan Davey omdat ik een gevoel heb bij hem, en hij soms bepaalde dingen doet die ik raar vind.
Gebruikersavatar

FlightWolf2394913 mar 2017, 08:50

 183
nyckelpiga schreef:Ik ga akkoord met wat hier al eerder werd gezegd. Voor mij is Davey hier ook ontzettend verdacht want 1. hij kan super goed fietsen, en het lijkt echt alsof hij hiervoor getraind heeft (en dus voorkennis had). 2. als Mol ga je altijd in een sleutelpositie willen zitten zodat je de proeven kan beïnvloeden, 3. Davey heeft hier inderdaad voor chaos gezorgd en fysiek uitputten van de andere was denk ik zijn doel, 4. door proeven te laten lukken maak je je minder verdacht (want de mol laat niet alles mislukken + door zijn tactiek zijn ze 1500 euro kwijt door de mensen die af zijn gevallen + 2000 euro door de laatste proef niet te doen. Juist door die laatste proef niet te doen maak je je minder verdacht, want zo lijk je een gedreven kandidaat die zeker de finish wil halen.
Hier heb ik toch een aantal dingen over te zeggen;
1) Ik kan persoonlijk ook super goed fietsen, en dit omdat wij thuis geen auto hebben en ik al heel mijn leven alles te voet of met de fiets doe.
3) Iedereen heeft op zijn/haar eigen tempo gefietst, Davey heeft niemand aangemoedigd om hetzelfde tempo als hem aan te houden.
4) Wat was zijn 'tactiek' als ik vragen mag? Zo snel mogelijk voorop gaan zodat al de anderen minder werk moeten doen als zij aankomen bij de proef? Letterlijk elke keer voor het geld kiezen ipv het kampeermateriaal? Als het afvallen van Annelies/Eline iemand zijn fout is, is het die van zichzelf of van Hans (Hoewel hij ook een tempo moest halen, dus toch niet echt Hans..). Sam heeft er zelf voor gekozen om zijn fiets op te geven. Hij had perfect iets kunnen zeggen van 'Nee, fuck it, ik rijd verder. Blijf jij maar hier.' Het punt is dat er bij die proef sowieso iemand had moeten achterblijven, aangezien je letterlijk een ketting uit elkaar moest halen, en die ligt er natuurlijk niet in 2 minuten terug op.
Volgens mij was het sowieso al heel moeilijk om de laatste opdracht te laten slagen, dus zijn ze slim geweest met beslissen voor verder te gaan en op tijd aan te komen (ipv dat ze daar hadden staan foefelen & sowieso te laat hadden aangekomen. Vergeet Hans niet, die achter hun moest blijven EN een bepaald tempo moest halen).
Gebruikersavatar

ex-molinator13 mar 2017, 09:18

 3483  Uma
FlightWolf23949 schreef:Hier heb ik toch een aantal dingen over te zeggen;
1) ...
3) ...
4) ...
Verdacht, je houdt wel iets achter, hé. Wat weet jij dat wij niet mogen weten :roll: .
Gebruikersavatar

FlightWolf2394913 mar 2017, 09:23

 183
ex-molinator schreef:Verdacht, je houdt wel iets achter, hé. Wat weet jij dat wij niet mogen weten :roll: .
Damn.. Busted 😲 (Stiekem wist ik niks te zeggen over nummer 2 😉 )
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 09:46

 8153
Nlls schreef:Mm gisteren nog eens naar de fietsproef gekeken.

Wat mij opviel was dat davey met sam zijne fiets vertrekt, en waar duidelijk is dat de zadel veel te laag staat voor hem.
Nadien komt davey bij robin en bertrand aan met een zadel op zijn maat.
Ik heb alles nog eens teruggespoeld, mij lijken het geen zadels met een snelle sleutel die je dus zelf zonder materiaal kan verstellen...

Of kan iemand dit tegenspreken? Of bevestigen? 😎
Is eerder al uitvoerig besproken.