Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 11:39

 3483  Uma
Frolva schreef:...
Als Davey de mol is had hij volgens mij redelijk onopvallend de twee eerste proeven ook kunnen doen mislukken.
Ja, maar als hij de mol is, dan rekent ie ook hoeveel de opdracht in theorie kan opbrengen, hoeveel er in de huidige situatie nog van overblijft (dus al 2x -500, Eline en Annelies), hoeveel hij nog onverdacht kan laten verliezen (-500 door de kettingproef iemand laten afvallen wegens gebrek aan ketting), de derde deelopdracht is wellicht niet haalbaar gezien de situatie ...).
Dus (als mol), waarom niet voor de rest voluit de groep helpen. 💡
Gebruikersavatar

bentxi01 mar 2017, 12:39

 43  Emanuelle
ex-molinator schreef:Ik vind er niks verdacht aan - het enige dat een echt risico op falen van die opdracht was, was het niet wachten op Hans bij de derde proef. Daar had de snelste fietser, in casu dus Davey, moeten wachten op Hans en en valk voor blijven rijden, om ingeval Hans het nodige gemiddelde niet zou halen, de rode lantaarn over te nemen om toch zeker die rode lantaarn op tijd over de meet te krijgen.
Bij die derde proef moet je er wel rekening mee houden dat zelfs als je alle gaten (een beetje) dicht stopt met takken, de boot op de terugweg gegarandeerd water maakt en misschien zelfs zinkt voor ze terug aan de kant zijn. Dat betekent dat je dan in je natte kleren, in het donker (want de zon was net aan het ondergaan) nog het laatste lastigste stuk zou moeten afleggen. Goed voor een longontsteking maar slecht voor je gezondheid.
Dus al bij al begrijpbaar dat ze die proef hebben gelaten voor wat hij was. Al hadden ze misschien gewoon één van die andere boten kunnen 'lenen' die daar ook nog lagen en de boot met gaten er op zetten 😉
Gebruikersavatar

Frolva01 mar 2017, 13:29

 2204
bentxi schreef:Dus al bij al begrijpbaar dat ze die proef hebben gelaten voor wat hij was.
Ik begrijp ook heel goed dat ze bij de derde proef zelfs geen poging hebben gedaan. Maar zelfs dan had minstens de beste fietser op Hans moeten wachten om samen naar de finish te rijden. Zo was de kans groter dat de lantaarn tijdig het eindpunt zou bereiken.
Gebruikersavatar

Nlls02 mar 2017, 08:53

 16
Mm gisteren nog eens naar de fietsproef gekeken.

Wat mij opviel was dat davey met sam zijne fiets vertrekt, en waar duidelijk is dat de zadel veel te laag staat voor hem.
Nadien komt davey bij robin en bertrand aan met een zadel op zijn maat.
Ik heb alles nog eens teruggespoeld, mij lijken het geen zadels met een snelle sleutel die je dus zelf zonder materiaal kan verstellen...

Of kan iemand dit tegenspreken? Of bevestigen? 😎
Gebruikersavatar

Frolva02 mar 2017, 09:30

 2204
Het is duidelijk dat het zadel van Sam's fiets hoger werd gezet tussen het moment dat Davey ermee vertrekt aan de tweede proef en aankomt bij de derde proef.

Voor zover op de beelden te zien is, heb je inderdaad materiaal nodig om het zadel in hoogte te verstellen (ik vermoed een inbussleutel).
Het lijkt mij niet onlogisch dat elke kandidaat wat (basis)materiaal mee kreeg om aan de fiets te sleutelen (bvb band vervangen of plakken). Ik zie niet onmiddellijk een tasje aan de fiets, maar elke kandidaat had een rugzak bij.

En zelfs indien Davey hulp van buitenaf zou hebben gekregen om het zadel te verzetten, zou ik daar niet teveel achter zoeken.
Wat zou je daar immers uit kunnen afleiden:
- dat Davey de mol is? Dan had hij het zadel beter laten staan om 'moeilijker' te kunnen fietsen.
- dat Davey niet de mol is? Waarom dan niet duidelijker in beeld brengen dat hij het zadel hoger zet om de proef toch maar te doen slagen?
Gebruikersavatar

Nlls02 mar 2017, 09:46

 16
Frolva schreef: Wat zou je daar immers uit kunnen afleiden:
- dat Davey de mol is? Dan had hij het zadel beter laten staan om 'moeilijker' te kunnen fietsen.
- dat Davey niet de mol is? Waarom dan niet duidelijker in beeld brengen dat hij het zadel hoger zet om de proef toch maar te doen slagen?
Als davey niet de mol was heb je gelijk.

Als davey wel de mol is, hadden ze er alle baat bij om hem bij de laatste proef te laten deelnemen.
Hij zei volgens mij als eerste dat ze de proef beter konden laten liggen, terwijl hans er nog niet was en zij nog tijd hadden. Toch 2000 euro...
Hij heeft voordien wel de proeven laten slagen, dat wel, maar kon ook uit goodwill zijn.
Gebruikersavatar

Frolva02 mar 2017, 09:51

 2204
Nlls schreef:Als davey wel de mol is, hadden ze er alle baat bij om hem bij de laatste proef te laten deelnemen.
Hij zei volgens mij als eerste dat ze de proef beter konden laten liggen, terwijl hans er nog niet was en zij nog tijd hadden. Toch 2000 euro...
Mja, mogelijk.

Maar als ik de mol was zou ik toch een poging hebben gedaan (of anderen aangespoord om het te doen; bijvoorbeeld iemand die denkt dat een boot niet kan zinken ... :mrgreen: ) om naar het geld te varen.
Daar kon best nog wel wat tijd verloren worden.
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2017, 09:55

 3423  Yens
Frolva schreef:Mja, mogelijk.

Maar als ik de mol was zou ik toch een poging hebben gedaan (of anderen aangespoord om het te doen; bijvoorbeeld iemand die denkt dat een boot niet kan zinken ... :mrgreen: ) om naar het geld te varen.
Daar kon best nog wel wat tijd verloren worden.
Inderdaad, als mol zou je beter juist wel willen varen denk ik... de kans dat de boot zou zinken als ze ergens op het meer waren, was zeer groot. Dan was Hans gegarandeerd aan hen voorbij gereden en was de proef sowieso mislukt. Dus nee, ALS Davey de mol is (en dat denk ik niet) dan heeft hij daar een flater begaan.
Gebruikersavatar

tom.hoebrechts02 mar 2017, 10:04

 20
De proef is geslaagd maar daar is alles bij gezegd, er is maar een fractie van de inzet gewonnen. De mol heeft goed werk geleverd dus. Het mag ook niet opvallen. Als Hans de mol is, en dus op de hoogte is van het kleine bedrag dat de proef gaat opbrengen zou ik ook de proef doen slagen.
Ik snap ook niet waarom er niet meer moeite gedaan wordt voor die 2000 euro, hoe moeilijk het ook leek. Ze konden makkelijk wachten (en hadden nog wel ewa voorsprong en tijd) op hans en zo binnenrijden. Nu was Hans alleen met de rode lantaarn, met pech was de proef mislukt. Plus het wil zeggen dat niemand Hans verdenkt aangezien ze hem hier toch wel heel veel verantwoordelijkheid geven...
Gebruikersavatar

Andy8603 mar 2017, 17:52

 49
Het leek mij toch wel verdacht dat Davey niet goed hout kon hakken... maar misschien dat de bovenstaande reacties hier een antwoord op kunnen zijn...
Gebruikersavatar

Frolva03 mar 2017, 17:56

 2204
Hout klieven is een stiel apart.

En zo slecht deed Davey dat niet. Een verstandige mol zou dat veel slechter doen. 😉
Gebruikersavatar

Andy8603 mar 2017, 17:57

 49
Hij mocht het misschien ook niet te slecht doen zodat hij nog aan de andere opdrachten kon deelnemen?