Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

lander.blanquart28 feb 2017, 09:56

 3
In het begin van de 4e aflevering vroeg Gilles aan iedereen of hij of zij de mol is. Misschien is davey wel degelijk de mol. Hij antwoord :'neen, dat ben ik niet.' Herinner dat we in zuid Afrika zijn en dat er iets is dat dubbele ontkenning heet. Neen niet--> wel?


[ external image ]
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 10:06

 3483  Uma
lander.blanquart schreef:In het begin van de 4e aflevering vroeg Gilles aan iedereen of hij of zij de mol is. Misschien is davey wel degelijk de mol. Hij antwoord :'neen, dat ben ik niet.' Herinner dat we in zuid Afrika zijn en dat er iets is dat dubbele ontkenning heet. Neen niet--> wel?
Neen, dat is geen dubbele ontkenning (even in deze zin). Het zijn twee delen van een zin waarbij het tweede deel uitleg is over het eerste.
Trouwens, strikt gezien is het in Z Afrika geen dubbele negatie maar een tweedelige (bestaande uit twee delen - zoals in onze dialecten - bvb ikken ziejen de mol nie wè)
Gebruikersavatar

Jansen28 feb 2017, 10:09

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Trouwens, strikt gezien is het in Z Afrika geen dubbele negatie maar een tweedelige
Zoals in Frans (ne.. pas).
Gebruikersavatar

ellen.eynde28 feb 2017, 11:17

 1
Davey. Bij de vraag ben je de mol antwoordde iedereen met NEE. Enkel Bertrand en Davey zeiden: Nee ik ben de mol niet. Van Bertrand weten we nu dat hij het niet is. Veel mensen doen dat automatisch, het herhalen of extra ontkennen, als ze liegen.
Gebruikersavatar

masterveecee28 feb 2017, 12:42

 3547  Sven
ellen.eynde schreef:Davey. Bij de vraag ben je de mol antwoordde iedereen met NEE. Enkel Bertrand en Davey zeiden: Nee ik ben de mol niet. Van Bertrand weten we nu dat hij het niet is. Veel mensen doen dat automatisch, het herhalen of extra ontkennen, als ze liegen.
Goh, zou ik ook doen, alleen maar omdat het anders zo eentonig zou klinken van iedereen πŸ˜›
Gebruikersavatar

Molliarty28 feb 2017, 12:50

 157
ellen.eynde schreef:Davey. Bij de vraag ben je de mol antwoordde iedereen met NEE. Enkel Bertrand en Davey zeiden: Nee ik ben de mol niet. Van Bertrand weten we nu dat hij het niet is. Veel mensen doen dat automatisch, het herhalen of extra ontkennen, als ze liegen.
De vraag werd ook wel anders gesteld aan Davey. Gilles zegt iets van "Davey, dan ben jij de mol" als ik mij niet vergis. Bij de andere was het "Ben jij de mol?" dus ik snap zijn antwoord wel ergens.
Gebruikersavatar

FlightWolf2394928 feb 2017, 12:52

 183
Molliarty schreef:De vraag werd ook wel anders gesteld aan Davey. Gilles zegt iets van "Davey, dan ben jij de mol" als ik mij niet vergis. Bij de andere was het "Ben jij de mol?" dus ik snap zijn antwoord wel ergens.
Ik denk eerder dat zijn variant op de vraag te maken had met 'niemand zegt dat hij/zij de mol is, dus DAN moet jij het wel zijn' πŸ˜ƒ
Gebruikersavatar

Molliarty28 feb 2017, 13:48

 157
FlightWolf23949 schreef:Ik denk eerder dat zijn variant op de vraag te maken had met 'niemand zegt dat hij/zij de mol is, dus DAN moet jij het wel zijn' πŸ˜ƒ
klopt! Maar dat heeft dan ook als gevolg dat Davey een iets ander antwoord heeft, dus denk dat dat puur daar mee te maken heeft. ^-^
Gebruikersavatar

yoeri.vanvaerenberghe01 mar 2017, 10:59

 11
Waarom antwoordt er nooit eens iemand op de vraag "ben jij de mol": "ja ik ben de mol".
Of op de vraag "had jij een rood scherm daarnet": "ja ik had het rood scherm"

Dat zou toch wel een mindf*ck zijn voor de andere kandidaten en de kijkers thuis πŸ˜ƒ
Gebruikersavatar

FlightWolf2394901 mar 2017, 11:06

 183
yoeri.vanvaerenberghe schreef:Waarom antwoordt er nooit eens iemand op de vraag "ben jij de mol": "ja ik ben de mol".
Of op de vraag "had jij een rood scherm daarnet": "ja ik had het rood scherm"

Dat zou toch wel een mindf*ck zijn voor de andere kandidaten en de kijkers thuis πŸ˜ƒ
Awel eh, grappig dat je dit zegt. Ik heb al verschillende keren gedacht dat ik dat inderdaad zou doen, om iedereen extra te verwarren πŸ˜‰
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 11:07

 3483  Uma
yoeri.vanvaerenberghe schreef:Waarom antwoordt er nooit eens iemand op de vraag "ben jij de mol": "ja ik ben de mol".
Of op de vraag "had jij een rood scherm daarnet": "ja ik had het rood scherm"

Dat zou toch wel een mindf*ck zijn voor de andere kandidaten en de kijkers thuis πŸ˜ƒ
Zou wel onverwacht zijn ja, en a priori zou niemand het geloven. Maar het houdt toch een risico in: groen is niet veilig als je niet zeker bent dan je niet de voorlaatste bent.
Gebruikersavatar

Laleia01 mar 2017, 11:31

 306
yoeri.vanvaerenberghe schreef:Waarom antwoordt er nooit eens iemand op de vraag "ben jij de mol": "ja ik ben de mol".
Of op de vraag "had jij een rood scherm daarnet": "ja ik had het rood scherm"

Dat zou toch wel een mindf*ck zijn voor de andere kandidaten en de kijkers thuis πŸ˜ƒ
Het leukste antwoord blijft voor mij dat van Marianne in seizoen 2:
"Dat zoudt gij toch moeten weten."