Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

FlightWolf2394901 mar 2017, 11:40

 183
Laleia schreef:Het leukste antwoord blijft voor mij dat van Marianne in seizoen 2:
"Dat zoudt gij toch moeten weten."
Ohmy :') Enig idee waar ik deze afleveringen online kan vinden? (youtube ofzo?) Altijd als ik iets over De Mol probeer te vinden, kom ik uit op Nederlandse websites van Wie Is De Mol :?
Gebruikersavatar

Laleia01 mar 2017, 11:46

 306
FlightWolf23949 schreef:Ohmy :') Enig idee waar ik deze afleveringen online kan vinden? (youtube ofzo?) Altijd als ik iets over De Mol probeer te vinden, kom ik uit op Nederlandse websites van Wie Is De Mol :?
Seizoen 2 en 3 staan grotendeels op youtube. Van seizoen 1 ben ik niet zeker. Opgelet de kwaliteit is niet schitterend en de eerste aflevering ontbreekt...
ik geef de zoekterm als volgt in: de mol belgië seizoen 2.
Voor mij blijft seizoen 2 het mooiste seizoen. Plezante groep, hele leuke afwisselende proeven (voorlopig vind ik dit jaar eerder flauw op dat gebied) en een schitterende uitkomst.
Gebruikersavatar

FlightWolf2394901 mar 2017, 11:53

 183
Laleia schreef:Seizoen 2 en 3 staan grotendeels op youtube. Van seizoen 1 ben ik niet zeker. Opgelet de kwaliteit is niet schitterend en de eerste aflevering ontbreekt...
ik geef de zoekterm als volgt in: de mol belgië seizoen 2.
Voor mij blijft seizoen 2 het mooiste seizoen. Plezante groep, hele leuke afwisselende proeven (voorlopig vind ik dit jaar eerder flauw op dat gebied) en een schitterende uitkomst.
Hartelijk bedankt! 😃
Gebruikersavatar

Taupe07702 mar 2017, 20:50

 767  Yens
Als je de intro als tip wil zien ...Gilles vraagt 1 per 1 ben je de mol?
Als laatste komt hij bij Davey en zegt dan moet jij wel de mol zijn ... Zou ook een subtiele hint kunnen zijn.
Maar ik blijf erbij als Davey de mol is dan ben ik enorm teleurgesteld. Niet omwille van finesse, enkel omdat als ik de foto's zie zonder iemand te kennen, net hem als ideale mol zou zien.
Gebruikersavatar

kobe.jackers14 mar 2017, 14:29

 1
Ge kunt zijn antwoord ook anders interpreteren. In de zin, "Nee, dat ben ik niet." zit ook "dat ben ik". Misschien gelijkaardig met vorig jaar toen Gilles zei: "Ik ben in de Mol de mol geweest." :p
Gebruikersavatar

weyns196014 mar 2017, 14:42

 426
ellen.eynde schreef:Davey. Bij de vraag ben je de mol antwoordde iedereen met NEE. Enkel Bertrand en Davey zeiden: Nee ik ben de mol niet. Van Bertrand weten we nu dat hij het niet is. Veel mensen doen dat automatisch, het herhalen of extra ontkennen, als ze liegen.
Maar Annelies zei zonder verpinken en met luide stem "nee"; kan ook op liegen lijken.
Gebruikersavatar

rob.degrootte14 mar 2017, 16:08

 27
lander.blanquart schreef:In het begin van de 4e aflevering vroeg Gilles aan iedereen of hij of zij de mol is. Misschien is davey wel degelijk de mol. Hij antwoord :'neen, dat ben ik niet.' Herinner dat we in zuid Afrika zijn en dat er iets is dat dubbele ontkenning heet. Neen niet--> wel?


[ external image ]
heel mooi opgemerkt ! :o ook dat Zuid-Afrikaans

Ik persoonlijk zie het iets rationeler. Als ik dit beeld gewoon 5 seconden bekijk, zie ik links 'Neen' staan en rechts 'niet' . Beiden elimineren elkaar of heffen elkaar op, volgens de taalkunde maar ook de wiskunde. Daartussen staat 'dat ben ik' . Nou dat is toch mooi om in de laatste aflevering te laten zien. 😛 Deze beelden zijn ook lekker vaak herhaaldelijk op de reclame geweest afzonderlijk van elke kandidaat . Dus iets opvallend en herkenbaar om in de laatste aflevering te gebruiken. Typisch mollendingetje :batman:
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 16:47

 3483  Uma
rob.degrootte schreef:heel mooi opgemerkt ! :o ook dat Zuid-Afrikaans

Ik persoonlijk zie het iets rationeler. Als ik dit beeld gewoon 5 seconden bekijk, zie ik links 'Neen' staan en rechts 'niet' . Beiden elimineren elkaar of heffen elkaar op, volgens de taalkunde maar ook de wiskunde. Daartussen staat 'dat ben ik' . Nou dat is toch mooi om in de laatste aflevering te laten zien. 😛 Deze beelden zijn ook lekker vaak herhaaldelijk op de reclame geweest afzonderlijk van elke kandidaat . Dus iets opvallend en herkenbaar om in de laatste aflevering te gebruiken. Typisch mollendingetje :batman:
Klopt niet.
BTW Zuid-Afrikaans is geen taal, maar een geografische aanduiding, de taal is Afrikaans.
zie ivm de dubbele negatie http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=56080#p56080
Gebruikersavatar

rob.degrootte14 mar 2017, 17:11

 27
ex-molinator schreef:Klopt niet.
BTW Zuid-Afrikaans is geen taal, maar een geografische aanduiding, de taal is Afrikaans.
zie ivm de dubbele negatie http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=56080#p56080
Fijn dat u zo vriendelijk bent om mijn taalfouten te verbeteren met name mijn geografische aanduiding alsook de dubbele negatie. U bent leerkracht Nederlands zeker ? :roll: :roll: :roll: :roll:

Het gaat gewoon over het beeld van Davey en de perceptie daarbij. Daarnaast denk ik gewoon dat de productie zulk beeld wel eens kan gebruiken bij de allerlaatste aflevering, niet meer of minder. Of dat nu een dubbele negatie is, interesseert mij eigenlijk vrij weinig.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 17:27

 3483  Uma
rob.degrootte schreef:Fijn dat u zo vriendelijk bent om mijn taalfouten te verbeteren met name mijn geografische aanduiding alsook de dubbele negatie. U bent leerkracht Nederlands zeker ? :roll: :roll: :roll: :roll:
Neen, ik ben geen leerkracht Nederlands. En bij mijn weten heb ik niet op een taalfout gewezen, maar op een verkeerde interpretatie van een vergelijking met het Afrikaans.
Wat ik wel toegeef is dat ik de nadruk gelegd heb op de correcte benaming van de taal. Als er gesproken wordt over de Zuid Afrikaanse taal dan heeft men het het over een 12-tal talen, misschien zelfs meer ondertussen.
rob.degrootte schreef:Het gaat gewoon over het beeld van Davey en de perceptie daarbij. Daarnaast denk ik gewoon dat de productie zulk beeld wel eens kan gebruiken bij de allerlaatste aflevering, niet meer of minder. Of dat nu een dubbele negatie is, interesseert mij eigenlijk vrij weinig.
De perceptie waarover jij het dan hebt is jouw perceptie, en in dat geval heb je niet door dat er een verwarring is in de zin dat de zogenaamde dubbele negatie in het Afrikaans (die dus eigenlijk een tweeledige negatie is) geen opheffing van een negatie is, maar gewoon een constructie is, een vorm die niets meer en niets minder dan een effectieve negatie inhoudt.
Aan je reactie te zien heb je mijn vorige post als beledigend beschouwd - dat is je volste recht, maar is dat terecht?. Denk dan aub ook eens na over het feit dat in dit topic zelf (een van de eerste berichten) dit onderwerp al aan bod gekomen is.