Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

robin.bastaens28 feb 2017, 10:19

 71  Uma
Tijdens de fietsopdracht lijkt Davey het initiatief te nemen om bij de laatste opdracht meteen te vertrekken. Dit was de laatste en dus de duurste opdracht. Er kon denk ik €2000? worden verdiend. Doordat hij ook de fiets van Sam neemt en schijnbaar de kettingspanner neerlegt, zorgt hij er ook hiervoor dat Sam met veel kans zal moeten achterblijven. Zo speelt Davey het dus slim om subtiel geld uit de pot te halen.

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar

Laleia28 feb 2017, 10:55

 306
robin.bastaens schreef:Tijdens de fietsopdracht lijkt Davey het initiatief te nemen om bij de laatste opdracht meteen te vertrekken. Dit was de laatste en dus de duurste opdracht. Er kon denk ik €2000? worden verdiend. Doordat hij ook de fiets van Sam neemt en schijnbaar de kettingspanner neerlegt, zorgt hij er ook hiervoor dat Sam met veel kans zal moeten achterblijven. Zo speelt Davey het dus slim om subtiel geld uit de pot te halen.

Wat denken jullie?
Maar Davey kiest wel elke keer resoluut om voor het geld te spelen, niet voor pasvragen, niet voor kampeermateriaal.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 11:31

 3483  Uma
robin.bastaens schreef:Tijdens de fietsopdracht lijkt Davey het initiatief te nemen om bij de laatste opdracht meteen te vertrekken. Dit was de laatste en dus de duurste opdracht. Er kon denk ik €2000? worden verdiend. Doordat hij ook de fiets van Sam neemt en schijnbaar de kettingspanner neerlegt, zorgt hij er ook hiervoor dat Sam met veel kans zal moeten achterblijven. Zo speelt Davey het dus slim om subtiel geld uit de pot te halen.

Wat denken jullie?
Ik denk dat Davey in deze proef de juiste beslissingen genomen heeft. Hij heeft de beste conditie en kon dus goed doorrijden om aan een opdracht te kunnen beginnen, en dan die opdracht verder overlaten aan Sam en Robin terwijl hij weer voorsprong neemt om de tweede proef aan te vangen.
Pech gehad met de tweede proef (die overigens wel gelukt is) om daarna een fiets te moeten gebruiken die eigenlijk niet geschikt was voor hem - trouwens goed ingezien van Sam dat het het beste was om zijn fiets aan Davey te geven).
En bij de derde proef toch geen risico meer willen nemen.

De enige manier om er meer geld uit te halen zou met de derde proef geweest zijn (en dan niet teveel tijd verliezen met het bootje, wat simpel gaatjes vullen, roeien tot de boot zinkt en de rest zwemmend afleggen, puur voor het geld. Maar of dit wel binnen de marges van het toegelatene was, weet ik niet.)

Eigenlijk vind ik de manier waarop Davey hier actie ondernomen heeft, totaal, compleet en helemaal niet passend in het plaatje dat hij de mol zou zijn.
Gebruikersavatar

Laleia28 feb 2017, 11:41

 306
ex-molinator schreef:Ik denk dat Davey in deze proef de juiste beslissingen genomen heeft. Hij heeft de beste conditie en kon dus goed doorrijden om aan een opdracht te kunnen beginnen, en dan die opdracht verder overlaten aan Sam en Robin terwijl hij weer voorsprong neemt om de tweede proef aan te vangen.
Pech gehad met de tweede proef (die overigens wel gelukt is) om daarna een fiets te moeten gebruiken die eigenlijk niet geschikt was voor hem - trouwens goed ingezien van Sam dat het het beste was om zijn fiets aan Davey te geven).
En bij de derde proef toch geen risico meer willen nemen.

De enige manier om er meer geld uit te halen zou met de derde proef geweest zijn (en dan niet teveel tijd verliezen met het bootje, wat simpel gaatjes vullen, roeien tot de boot zinkt en de rest zwemmend afleggen, puur voor het geld. Maar of dit wel binnen de marges van het toegelatene was, weet ik niet.)

Eigenlijk vind ik de manier waarop Davey hier actie ondernomen heeft, totaal, compleet en helemaal niet passend in het plaatje dat hij de mol zou zijn.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ze verliezen onderweg misschien een beetje, maar zonder Davey was het resultaat veel slechter geweest...
Gebruikersavatar

kim.baudart28 feb 2017, 12:11

 138
Ik ook. De beslissingen die Davey maakt zijn ten goede. Als iedereen steeds blijft hangen bij een proef, wordt de kans op slagen bij de volgende proeven steeds minder, dus de beste rijder steeds voorop laten gaan om aan de volgende proef te beginnen is dé manier om te zorgen dat er zoveel mogelijk tijd aan de proeven kan besteed worden, lijkt mij.

Als die derde proef iets anders zou geweest zijn dan die boot, was het logischer geweest om te blijven proberen tot Hans er was en dan pas op te geven en samen naar de finish te rijden. Maar wat als die boot zinkt ergens onderweg en de kandidaten allemaal in het water liggen op het moment dat Hans arriveert? Dan moet Hans weer extreem vertragen om hen de tijd te geven uit dat water te geraken, met risico dat de volledige proef in 't water valt (pun intended), óf doorrijden zodat er weer mensen achter hem komen en geld verliezen. Die boot nemen was een té groot risico, beter het reeds gewonnen geld veilig stellen.
(Behalve natuurlijk als Robin gelijk heeft en een boot NOOIT zinkt... 😲 )
Gebruikersavatar

Laleia28 feb 2017, 12:14

 306
kim.baudart schreef: (Behalve natuurlijk als Robin gelijk heeft en een boot NOOIT zinkt... 😲 )
Misschien moeten ze dat in de reveal-uitzending eens uitproberen en hem in dat bootje een meer opsturen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

kim.baudart28 feb 2017, 12:19

 138
Laleia schreef:Misschien moeten ze dat in de reveal-uitzending eens uitproberen en hem in dat bootje een meer opsturen. :mrgreen:
Ik stem voor!! :mrgreen:
Gebruikersavatar

Vermoljoen28 feb 2017, 12:21

 2354  Uma
Robin had bij de opdracht van 2000EUR gezegd van laat dit, dit lukt toch nooit. Dus Robin is hier verantwoordelijk voor. Niet Davey.
Gebruikersavatar

Noptje01 mar 2017, 02:35

 181
kim.baudart schreef:(Behalve natuurlijk als Robin gelijk heeft en een boot NOOIT zinkt... 😲 )
Deze vond ik ook wel leuk. Misschien moet Robin toch eens naar de Titanic kijken 😃
Gebruikersavatar

Molliarty01 mar 2017, 08:04

 157
Noptje schreef:Deze vond ik ook wel leuk. Misschien moet Robin toch eens naar de Titanic kijken 😃
haha ja toen hij dat zei krijg ik echt zo een paar flitsen van een gezonken Titanic en andere boten voor mijn ogen. Wou er hier nog een mopje over posten, maar vergeten. 😃
Gebruikersavatar

Vermoljoen01 mar 2017, 08:21

 2354  Uma
Laleia schreef:Maar Davey kiest wel elke keer resoluut om voor het geld te spelen, niet voor pasvragen, niet voor kampeermateriaal.
Het is misschien een tactiek van hem. Als je voor het geld kiest, is de opdracht nog niet geslaagd. Je moet die nog uitvoeren. Dan kan hij die saboteren. Hij is niet heel verdacht omdat hij voor het geld koos.
Het kan hé!
Gebruikersavatar

Vermoljoen01 mar 2017, 08:22

 2354  Uma
ex-molinator schreef:Ik denk dat Davey in deze proef de juiste beslissingen genomen heeft. Hij heeft de beste conditie en kon dus goed doorrijden om aan een opdracht te kunnen beginnen, en dan die opdracht verder overlaten aan Sam en Robin terwijl hij weer voorsprong neemt om de tweede proef aan te vangen.
Pech gehad met de tweede proef (die overigens wel gelukt is) om daarna een fiets te moeten gebruiken die eigenlijk niet geschikt was voor hem - trouwens goed ingezien van Sam dat het het beste was om zijn fiets aan Davey te geven).
En bij de derde proef toch geen risico meer willen nemen.

De enige manier om er meer geld uit te halen zou met de derde proef geweest zijn (en dan niet teveel tijd verliezen met het bootje, wat simpel gaatjes vullen, roeien tot de boot zinkt en de rest zwemmend afleggen, puur voor het geld. Maar of dit wel binnen de marges van het toegelatene was, weet ik niet.)

Eigenlijk vind ik de manier waarop Davey hier actie ondernomen heeft, totaal, compleet en helemaal niet passend in het plaatje dat hij de mol zou zijn.
Ik geef je compleet gelijk, daarom sluit ik hem uit als mol