Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Holmes26 mar 2017, 18:45

 395
Is het omdat we er met heel veel vergrootglazen naar zitten te kijken dat we dit jaar zo veel ongerijmdheden opmerken of zitten die er allemaal bewust in ? Het worden er wel veel als je het allemaal optelt...
Gebruikersavatar

sherlock26 mar 2017, 18:48

 216
chicawah schreef:Ofwel telde Gilles met opzet verkeerd om te kijken of ze het zouden doorhebben, ofwel heeft de 2 x 80 een betekenis.
Ik ga er nog steeds van uit dat er gesjoemeld werd bij de scrabble, maar dat dit alleen mogelijk was doordat de mol een van de scrabbelaars was.
Ik verdacht Robin omdat hij de boel zo in de war stuurde en ging ervan uit dat Annelies vaag en verstrooid was en zich door Robin liet overdonderen. Maar het was wel Annelies die de beginletters trok en dat kon ik moeilijk rijmen met Robin mol. Tenzij er nog meer gesjoemeld was door de makers.

Ik weet niet wat ik van die 2 x 80 moet denken.
Ik weet ook nog steeds niet hoe ik de nummerplaat moet interpreteren, want die is volgens mij echt wel een hint.
Hetzelfde verhaal bij mij: Robins chaos PLUS die "80" punten hadden me meteen in een tunnel. Nu blijkt dat er twee keer 80 punten is verkeerd geteld kan het volgens mij alleen maar naar DAVEY wijzen. Want ie is de enige die bij 180 uitkomt als je de letters van zijn naam optelt. Welke andere tip zou er anders in zitten? En dit is toch geen toeval? Samen met de "EEN hint" en het feit dat het woord MERG en Gilles even later zegt: jullie gaan wel uit je pijp mogen komen. Als hier werkelijk niets over wordt gezegd en dit blijkt geen tip te zijn, dan weet ik het niet meer.

Want ELINE is 70 en ANNELIES 110 dus die vallen sowieso af.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 18:52

 8153
Holmes schreef:Is het omdat we er met heel veel vergrootglazen naar zitten te kijken dat we dit jaar zo veel ongerijmdheden opmerken of zitten die er allemaal bewust in ? Het worden er wel veel als je het allemaal optelt...
Ik denk dat de makers intussen horendol geworden zijn van de molloten.
We zitten met zovelen zo intensief met argusogen door vergrootglazen, verrekijkers en microscopen te kijken dat het niet anders kan dan dat we in elk sfeerbeeld een hint zien, in elke grimas een bewijs, in elke sprong in de montage een fout, in elk kledingstuk, elke noot muziek, elk woord, elke kleur, elk decorstuk een diepere betekenis...
Trop is toch echt wel teveel.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 26 mar 2017, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 18:55

 8153
sherlock schreef:Hetzelfde verhaal bij mij: Robins chaos PLUS die "80" punten hadden me meteen in een tunnel. Nu blijkt dat er twee keer 80 punten is verkeerd geteld kan het volgens mij alleen maar naar DAVEY wijzen. Want ie is de enige die bij 180 uitkomt als je de letters van zijn naam optelt. Welke andere tip zou er anders in zitten? En dit is toch geen toeval? Samen met de "EEN hint" en het feit dat het woord MERG en Gilles even later zegt: jullie gaan wel uit je pijp mogen komen. Als hier werkelijk niets over wordt gezegd en dit blijkt geen tip te zijn, dan weet ik het niet meer.

Want ELINE is 70 en ANNELIES 110 dus die vallen sowieso af.
Hoe verklaar je het woord MERG, met de M die Gilles wel had maar de anderen niet konden hebben omdat hij niet in het doolhof stond? Gewoon toeval dan?
Gebruikersavatar

sherlock26 mar 2017, 19:16

 216
chicawah schreef:Hoe verklaar je het woord MERG, met de M die Gilles wel had maar de anderen niet konden hebben omdat hij niet in het doolhof stond? Gewoon toeval dan?
Die snap ik inderdaad niet en dat is een lacune in de theorie. Ik denk dat de makers misschien een fout begingen daar en die M zijn vergeten? Of die M was het gouden ei dan? In elk geval: de 160 punten blijven daarmee toch overeind.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo26 mar 2017, 19:16

 129
Dat met de M is een van de duidelijkste hints geweest. De makers konden daarvan uitgaan dat de molloten de scrabbleproef gingen uitpluizen en met resultaat: Vanaf dan hebben we een M ( beter gezegd twee, eentje dat er is en eentje dat er niet is), merg en we moeten uit de pijp komen. Later volgt stro(o)kiesverhaal en de terugkoppeling met Malle Mergpijp.
Mooier kan een hint toch niet zijn?
Gebruikersavatar

sherlock26 mar 2017, 19:27

 216
itchy.tzekrallo schreef:Dat met de M is een van de duidelijkste hints geweest. De makers konden daarvan uitgaan dat de molloten de scrabbleproef gingen uitpluizen en met resultaat: Vanaf dan hebben we een M ( beter gezegd twee, eentje dat er is en eentje dat er niet is), merg en we moeten uit de pijp komen. Later volgt stro(o)kiesverhaal en de terugkoppeling met Malle Mergpijp.
Mooier kan een hint toch niet zijn?
Ik vind de Malle Mergpijp-theorie verschrikkelijk ver gezocht, eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 19:35

 8153
sherlock schreef:Ik vind de Malle Mergpijp-theorie verschrikkelijk ver gezocht, eerlijk gezegd.
Ik ook.
Maar toch kloppen enkele zaken wonderwel.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo26 mar 2017, 19:37

 129
Persoonlijk vind ik iets dat zo mooi in mekaar past veel aantrekkelijker dan al die theorieën over kleuren en details die wel of niet met opzet opgedoken zijn ( zie bril Annelies of trainspotting) en waar dan heel veel over speculeert wordt maar het blijft dan even goed een losstaand gegeven. Omdat b.v. de bril van Annelies anders ligt ( hoogstwaarschijnlijk omwille van een tweede take) kun je toch niet zeggen dat ze daarom de mol is?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 19:43

 8153
itchy.tzekrallo schreef:Persoonlijk vind ik iets dat zo mooi in mekaar past veel aantrekkelijker dan al die theorieën over kleuren en details die wel of niet met opzet opgedoken zijn ( zie bril Annelies of trainspotting) en waar dan heel veel over speculeert wordt maar het blijft dan even goed een losstaand gegeven. Omdat b.v. de bril van Annelies anders ligt ( hoogstwaarschijnlijk omwille van een tweede take) kun je toch niet zeggen dat ze daarom de mol is?
Dat de bril van Annelies anders ligt kan toeval zijn, maar de kaarsen erbij, haar bloes met uilen, hoe ze Shosholoza fluit bij de proef, hoe bij haar geen geld weggenomen wordt en Gilles achteraf over de € 1400 zegt "de mol heeft mij dit gegeven"...
Losstaande feiten inderdaad. Maar wat als er een verband is tussen al deze losstaande feiten?
Een oranje bril is een losstaand feit, een oranje bloes ook, oranje oorbellen ook, een oranje muurdecoratie ook enz... maar al dat oranje samen is geen losstaand feit meer, toch?
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo26 mar 2017, 20:26

 129
Dat de bril van Annelies anders ligt kan toeval zijn, maar de kaarsen erbij, haar bloes met uilen, hoe ze Shosholoza fluit bij de proef, hoe bij haar geen geld weggenomen wordt en Gilles achteraf over de € 1400 zegt "de mol heeft mij dit gegeven"...
Losstaande feiten inderdaad. Maar wat als er een verband is tussen al deze losstaande feiten?
Een oranje bril is een losstaand feit, een oranje bloes ook, oranje oorbellen ook, een oranje muurdecoratie ook enz... maar al dat oranje samen is geen losstaand feit meer, toch?
Inderdaad dat passt alles mooi bij mekaar, zo mooi zelfs dat ik het verdacht vind, dat Annelies gebruikt wordt als " fake-mol" en dat het in opdracht van de regie gebeurd. Achteraf zullen ze afkomen met de "echte" hints en alles andere op toeval steken. Het is commerciële televisie , de spanning van het verhaal tot aan het einde is heel belangrijk en moet daarin blijven, desnoods met zo een paar extratjes als alle oranje dingen. ( Remember Robin Rood )
En ik zit helemaal in de Elinetunnel
Gebruikersavatar

Kobe26 mar 2017, 21:28

 429
En als het nu gewoon geen hint is maar een sabotage? Kijk GDC vergist zich 2 keer, als je als kandidaat een beetje oplet, valt da toch op? Mss willen GDC er zo op duiden dat de sabotages in de scrabbleproef liggen bij Annelies en Robin->Annelies is de mol? Ze laten die fouten toch wel echt gebeuren zonder opmerking of dergelijke, ik denk niet dat dat zou lukken als ze beiden kandidaten waren.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20