Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

sherlock27 mar 2017, 07:11

 216
Moldedju schreef:Dit klopt niet. Ik dacht al dat ik het ook al eens nageteld had.
Gilles legt het woord M*RG. Inderdaad goed voor 330 punten.
MAAR tegelijkertijd maakt Gilles van het woord ZOND het woord ZOND* of ZONDE, goed voor 80 punten
Totaal = 330 + 80 = 410 punten
Correct geteld dus.
Wat een achtbaanrit deze Scrabble-proef! Mooie correctie hoor, Moldedju!

Dus daar gata de Davey theorie! 🙂
Gebruikersavatar

Mola Lisa27 mar 2017, 08:06

 328  Uma
ex-molinator schreef:Hmm? Dit zou wel eens een terechte opmerking kunnen zijn 💡 . Aan de aandachtige kijker (en ook medespeler) om daaruit mogelijke conclusie te trekken).

En hier is Annelies heel snel om te zeggen dat zij wil scrabbelen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2017, 08:21

 8153
Ik blijf erbij dat de mol gescrabbeld heeft.
Wat zei GDC toen hij MERG legde? Was dat niet iets in de aard van "ge gaat toch wat meer uit uw pijp moeten komen"? Daarmee spreekt hij de mol toch rechtstreeks aan? Er waren maar 2 personen die hij aansprak en 1 ervan is al zeker niet de mol...
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 09:34

 507  Yens
Hij zegt 'jullie' en hij speelt tegen de groep. Wat horen we net nadat Gilles dat heeft gezegd? Eline die de eieren laat kapotsmijten.

Eline, die op voorhand ook van ZON ZOND laat maken zodat Gilles met Merg de drie x woordwaarde kan opstrijken. We zien bovendien dat ze de D speciaal door Davey laat brengen, zonder dat iemand die gevraagd had ....
Gebruikersavatar

Klaartje27 mar 2017, 10:01

 2245  Uma
sherlock schreef:Wat een achtbaanrit deze Scrabble-proef! Mooie correctie hoor, Moldedju!

Dus daar gata de Davey theorie! 🙂
Daar gaat deze hint/theorie die naar Davey zou verwijzen, maar andere mogelijke verwijzingen houden wel stand.

Maar dat is in mijn ogen niet zo belangrijk. Mijn gevoel zegt me nog altijd, na alles wat we gezien en gehoord hebben, dat de man met de snor en het petje de saboteur in dit spel was.

Anderzijds ben ik een slechte gokker. Als ik moet gokken tussen twee mogelijkheden, dan pak ik meestal de foute. Het is zelfs zo erg dat ik soms het gevoel krijg dat, als ik nu het andere gepakt had, dat de realiteit ervoor zou gezorgd hebben dat het toch de eerste was. Kortom, gokkers die het tegenovergestelde gokken van wat ik denk dat het is, zitten bij hun keuze in veel meer gevallen dan de theoretische 50 procent juist.

Zou dat vanavond ook weer het geval zijn? 🙂
Gebruikersavatar

commisaris Witse27 mar 2017, 11:21

 260
sherlock schreef:Dus daar gata de Davey theorie! 🙂
De "160" staat voor Davey als winnaar dan maar hé 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2017, 16:07

 8153
Moldedju schreef:Hij zegt 'jullie' en hij speelt tegen de groep. Wat horen we net nadat Gilles dat heeft gezegd? Eline die de eieren laat kapotsmijten.

Eline, die op voorhand ook van ZON ZOND laat maken zodat Gilles met Merg de drie x woordwaarde kan opstrijken. We zien bovendien dat ze de D speciaal door Davey laat brengen, zonder dat iemand die gevraagd had ....
Maar de spelers die de eieren moesten zoeken konden het scrabblebord toch niet zien?
Gebruikersavatar

daniel.bauwens27 mar 2017, 16:15

 63
chicawah schreef:Maar de spelers die de eieren moesten zoeken konden het scrabblebord toch niet zien?
Niet zover dat wij konden zien, maar ze hebben toch wel eieren gebracht, dus misschien is Eline daar even blijven kijken. Hoe wist ze bijvoorbeeld dat ZOND zou passen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2017, 16:20

 8153
daniel.bauwens schreef:Niet zover dat wij konden zien, maar ze hebben toch wel eieren gebracht, dus misschien is Eline daar even blijven kijken. Hoe wist ze bijvoorbeeld dat ZOND zou passen?
Annelies wilde ZON leggen en de anderen hadden een ei met een D, Toen stelde Eline voor die D te gebruiken en ZOND te leggen ipv ZON.
Enfin, dat is toch hoe ik het mij herinner.
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 17:40

 507  Yens
chicawah schreef:Annelies wilde ZON leggen en de anderen hadden een ei met een D, Toen stelde Eline voor die D te gebruiken en ZOND te leggen ipv ZON.
Enfin, dat is toch hoe ik het mij herinner.
Dat klopt, ik had "speciaal laten halen" geschreven maar dat was niet juist.
- Na de eerste keer dat Moeke Zon en Zo voorstelde vond Davey een D en Eline zei dat hij die moest meebrengen.
- Eline zegt "we hebben de Z, de O, de N, de D" maar Robin ging nog steeds voor Zon.
- Vervolgens zei Eline. "Makt dan de verleden tijd van zenden: zond"
- Daarna pushed ze nog eens "niet te lang twijfelen, legt gewoon een woord"
- Annelies protesteerde nog en zei "Zond" bestaat dat?
- Waarop Gilles onmiddellijk: "ja natuurlijk" en hij legt MERG

Als er dus 1 iemand heeft gepushed op Zond, is het Eline wel, dat was mijn punt.
Terecht punt mbt de zichtbaarheid van het scrabblebord, maar onder die helm een oortje dragen zou toch ook moeten lukken niet?
Gebruikersavatar

Kobe27 mar 2017, 17:43

 429
Moldedju schreef:Dat klopt, ik had "speciaal laten halen" geschreven maar dat was niet juist.
- Na de eerste keer dat Moeke Zon en Zo voorstelde vond Davey een D en Eline zei dat hij die moest meebrengen.
- Eline zegt "we hebben de Z, de O, de N, de D" maar Robin ging nog steeds voor Zon.
- Vervolgens zei Eline. "Makt dan de verleden tijd van zenden: zond"
- Daarna pushed ze nog eens "niet te lang twijfelen, legt gewoon een woord"
- Annelies protesteerde nog en zei "Zond" bestaat dat?
- Waarop Gilles onmiddellijk: "ja natuurlijk" en hij legt MERG

Als er dus 1 iemand heeft gepushed op Zond, is het Eline wel, dat was mijn punt.
Terecht punt mbt de zichtbaarheid van het scrabblebord, maar onder die helm een oortje dragen zou toch ook moeten lukken niet?
En vandaar die helmen ondanks ze niet nodig waren 😲
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 17:54

 507  Yens
Kobe schreef:En vandaar die helmen ondanks ze niet nodig waren 😲
JUST !!! En toen was de cirkel weeral rond 😃
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20