Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Klaartje26 mar 2017, 18:04

 2245  Uma
Frolva schreef:Iets anders over dat 'mistellen'.

Als ik scrabble speel (niet vaak en al lang geleden :mrgreen: ) tel ik altijd de punten van de andere spelers mee.

Dus een hint verstoppen in twee maal fout tellen lijkt mij nogal vreemd (GDC had twee maal op de vingers getikt kunnen worden, en dat zou toch wel heel vreemd geweest zijn?).

En nog iets: het was een wedstrijd tussen GDC en de kandidaten waarmee geld kon worden verdiend. Stel nu dat de einduitslag zo dicht bij elkaar lag dat het verschil minder dan 160 punten was, zou de opdracht dan niet geslaagd zijn omdat er twee maal (bewust) een rekenfout werd gemaakt? Wie is er dan de mol?

Ik ben eigenlijk veel benieuwder naar de laatste uitzending dan die van morgen (omdat ik al lang weet wie de mol is :albino: ). :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je hebt een punt als je opmerkt dat het heel vreemd is dat GDC twee keer een telfout maakt zonder dat het opgemerkt wordt door iemand van de tegenspelers (Annelies of Robin). Ikzelf zou ook altijd de punten van de tegenspeler natellen om te zien of het wel klopt, want het gaat tenslotte om het behalen van de meeste punten, dan wil je als speler niet "in het zak gezet worden" door "vals spelen" door de tegenstander.

Anderzijds hadden Annelies en Robin misschien wel zoveel vertrouwen in GDC dat ze de punten niet gingen natellen. Gilles De Coster is nu eenmaal de presentator en als deelnemer aan De Mol ga je er toch in principe van uit dat GDC een neutraal element is in het spel. Je verwacht van hem eerder een" scheidsrechtersrol" en toch niet dat hij je gaat belazeren. Misschien waren Annelies en Robin gewoon te goeder trouw en accepteerden ze het telwerk van Gilles als sowieso correct. Vraag is natuurlijk ook: had Annelies haar bril wel op om te controleren of er juist geteld werd? 🙂

Ik zou ook niet kunnen zeggen wat er gebeurd zou zijn indien GDC had gewonnen met minder dan 160 punten verschil. Dat zou pas echt een half schandaal geweest zijn, vermoed ik. Maar gelukkig was het verschil groot genoeg, zodat Gilles toch won, dubbele telfouten of niet.
Gebruikersavatar

Klaartje26 mar 2017, 18:10

 2245  Uma
sherlock schreef:Verdorie, ik had elk woord moeten nakijken! Knap werk, Klaartje! Ik zat met die ene 80 zo gefocust op "80" dat ik de rest uit het oog verloor. Maar dit zou het echt wel eens kunnen zijn. Het is inderdaad 80 + 80 = 160 is D+A+V+E+Y.

Je gaat toch niet tot twee keer toe diezelfde fout maken?

Heb je alle andere woorden van GDC nagerekend?

Indien de rest klopt durft ik toch te zeggen dat dit een sterke tip is.
De rest van het telwerk heb ik niet nagekeken, dat is me toch wat te veel werk en ik weet ook niet of we honderd procent weten welke woorden door GDC en welk door het andere team precies gelegd zijn, dat heb ik zelf niet zitten uitpluizen. Ik ben enkel afgegaan op mijn eigen vaststelling dat MERG fout geteld was en op de eerdere vaststelling door een ander forumlid die had opgemerkt dat erbij die HINT ook 80 punten teveel waren geteld.

Laten we er maar vanuit gaan dat GDC verdiend gewonnen heeft, al was dat misschien niet zo moeilijk omdat Annelies en Robin volgens de echte ervaren scrabblespelers hier op het forum er werkelijk niks van bakten. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 18:23

 8153
Ofwel telde Gilles met opzet verkeerd om te kijken of ze het zouden doorhebben, ofwel heeft de 2 x 80 een betekenis.
Ik ga er nog steeds van uit dat er gesjoemeld werd bij de scrabble, maar dat dit alleen mogelijk was doordat de mol een van de scrabbelaars was.
Ik verdacht Robin omdat hij de boel zo in de war stuurde en ging ervan uit dat Annelies vaag en verstrooid was en zich door Robin liet overdonderen. Maar het was wel Annelies die de beginletters trok en dat kon ik moeilijk rijmen met Robin mol. Tenzij er nog meer gesjoemeld was door de makers.

Ik weet niet wat ik van die 2 x 80 moet denken.
Ik weet ook nog steeds niet hoe ik de nummerplaat moet interpreteren, want die is volgens mij echt wel een hint.
Gebruikersavatar

Holmes26 mar 2017, 18:45

 395
Is het omdat we er met heel veel vergrootglazen naar zitten te kijken dat we dit jaar zo veel ongerijmdheden opmerken of zitten die er allemaal bewust in ? Het worden er wel veel als je het allemaal optelt...
Gebruikersavatar

sherlock26 mar 2017, 18:48

 216
chicawah schreef:Ofwel telde Gilles met opzet verkeerd om te kijken of ze het zouden doorhebben, ofwel heeft de 2 x 80 een betekenis.
Ik ga er nog steeds van uit dat er gesjoemeld werd bij de scrabble, maar dat dit alleen mogelijk was doordat de mol een van de scrabbelaars was.
Ik verdacht Robin omdat hij de boel zo in de war stuurde en ging ervan uit dat Annelies vaag en verstrooid was en zich door Robin liet overdonderen. Maar het was wel Annelies die de beginletters trok en dat kon ik moeilijk rijmen met Robin mol. Tenzij er nog meer gesjoemeld was door de makers.

Ik weet niet wat ik van die 2 x 80 moet denken.
Ik weet ook nog steeds niet hoe ik de nummerplaat moet interpreteren, want die is volgens mij echt wel een hint.
Hetzelfde verhaal bij mij: Robins chaos PLUS die "80" punten hadden me meteen in een tunnel. Nu blijkt dat er twee keer 80 punten is verkeerd geteld kan het volgens mij alleen maar naar DAVEY wijzen. Want ie is de enige die bij 180 uitkomt als je de letters van zijn naam optelt. Welke andere tip zou er anders in zitten? En dit is toch geen toeval? Samen met de "EEN hint" en het feit dat het woord MERG en Gilles even later zegt: jullie gaan wel uit je pijp mogen komen. Als hier werkelijk niets over wordt gezegd en dit blijkt geen tip te zijn, dan weet ik het niet meer.

Want ELINE is 70 en ANNELIES 110 dus die vallen sowieso af.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 18:52

 8153
Holmes schreef:Is het omdat we er met heel veel vergrootglazen naar zitten te kijken dat we dit jaar zo veel ongerijmdheden opmerken of zitten die er allemaal bewust in ? Het worden er wel veel als je het allemaal optelt...
Ik denk dat de makers intussen horendol geworden zijn van de molloten.
We zitten met zovelen zo intensief met argusogen door vergrootglazen, verrekijkers en microscopen te kijken dat het niet anders kan dan dat we in elk sfeerbeeld een hint zien, in elke grimas een bewijs, in elke sprong in de montage een fout, in elk kledingstuk, elke noot muziek, elk woord, elke kleur, elk decorstuk een diepere betekenis...
Trop is toch echt wel teveel.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 26 mar 2017, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 18:55

 8153
sherlock schreef:Hetzelfde verhaal bij mij: Robins chaos PLUS die "80" punten hadden me meteen in een tunnel. Nu blijkt dat er twee keer 80 punten is verkeerd geteld kan het volgens mij alleen maar naar DAVEY wijzen. Want ie is de enige die bij 180 uitkomt als je de letters van zijn naam optelt. Welke andere tip zou er anders in zitten? En dit is toch geen toeval? Samen met de "EEN hint" en het feit dat het woord MERG en Gilles even later zegt: jullie gaan wel uit je pijp mogen komen. Als hier werkelijk niets over wordt gezegd en dit blijkt geen tip te zijn, dan weet ik het niet meer.

Want ELINE is 70 en ANNELIES 110 dus die vallen sowieso af.
Hoe verklaar je het woord MERG, met de M die Gilles wel had maar de anderen niet konden hebben omdat hij niet in het doolhof stond? Gewoon toeval dan?
Gebruikersavatar

sherlock26 mar 2017, 19:16

 216
chicawah schreef:Hoe verklaar je het woord MERG, met de M die Gilles wel had maar de anderen niet konden hebben omdat hij niet in het doolhof stond? Gewoon toeval dan?
Die snap ik inderdaad niet en dat is een lacune in de theorie. Ik denk dat de makers misschien een fout begingen daar en die M zijn vergeten? Of die M was het gouden ei dan? In elk geval: de 160 punten blijven daarmee toch overeind.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo26 mar 2017, 19:16

 129
Dat met de M is een van de duidelijkste hints geweest. De makers konden daarvan uitgaan dat de molloten de scrabbleproef gingen uitpluizen en met resultaat: Vanaf dan hebben we een M ( beter gezegd twee, eentje dat er is en eentje dat er niet is), merg en we moeten uit de pijp komen. Later volgt stro(o)kiesverhaal en de terugkoppeling met Malle Mergpijp.
Mooier kan een hint toch niet zijn?
Gebruikersavatar

sherlock26 mar 2017, 19:27

 216
itchy.tzekrallo schreef:Dat met de M is een van de duidelijkste hints geweest. De makers konden daarvan uitgaan dat de molloten de scrabbleproef gingen uitpluizen en met resultaat: Vanaf dan hebben we een M ( beter gezegd twee, eentje dat er is en eentje dat er niet is), merg en we moeten uit de pijp komen. Later volgt stro(o)kiesverhaal en de terugkoppeling met Malle Mergpijp.
Mooier kan een hint toch niet zijn?
Ik vind de Malle Mergpijp-theorie verschrikkelijk ver gezocht, eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 19:35

 8153
sherlock schreef:Ik vind de Malle Mergpijp-theorie verschrikkelijk ver gezocht, eerlijk gezegd.
Ik ook.
Maar toch kloppen enkele zaken wonderwel.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo26 mar 2017, 19:37

 129
Persoonlijk vind ik iets dat zo mooi in mekaar past veel aantrekkelijker dan al die theorieën over kleuren en details die wel of niet met opzet opgedoken zijn ( zie bril Annelies of trainspotting) en waar dan heel veel over speculeert wordt maar het blijft dan even goed een losstaand gegeven. Omdat b.v. de bril van Annelies anders ligt ( hoogstwaarschijnlijk omwille van een tweede take) kun je toch niet zeggen dat ze daarom de mol is?
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20