Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 10:02

 3483  Uma
Ik maak daar iets ander van 😉

VAN RODE 'ST NIE
Gebruikersavatar

Klaartje01 mar 2017, 10:07

 2245  Uma
ex-molinator schreef:Ik maak daar iets ander van 😉

VAN RODE 'ST NIE
Excuseer, maar dat is geen correct Nederlands. IS kan je niet correct schrijven als 'S. En de laatste letter van NIET is nog altijd een T. 🙂

Ja, zo blijven we bezig!
Gebruikersavatar

Laleia01 mar 2017, 10:11

 306
Tja, er kan iets in zitten. Het is in elk geval knap gevonden. Maar het zijn natuurlijk ook handige letters in de Nederlandse taal, dus misschien zuiver gekozen om de mensen kans te geven wat deftige woorden te maken. Als ze er 2 z's, een q, een c en 2 u's hadden ingestoken had het me vreemder geleken.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 10:22

 3483  Uma
Klaartje schreef:Excuseer, maar dat is geen correct Nederlands. IS kan je niet correct schrijven als 'S. En de laatste letter van NIET is nog altijd een T. 🙂

Ja, zo blijven we bezig!
Op algemene vraag dan maar:
jij zegt: EN 'T IS VAN RODE
ik zeg dan: NIETS VAN RODE
en ja, je bent geëxcuseerd 😉

Maakt niet uit wat het is, het is leuk gevonden en is misschien echt zo bedoeld, ik ben gewoon niet overtuigd (waarmee ik niet beweer dan ik ik den Davey niet meer in aanmerking neem als mol hor.
Gebruikersavatar

Lieserd01 mar 2017, 10:42

 15
Klaartje schreef:Na het bericht van Marc hierboven, ben ik nog eens kritisch gaan kijken naar wat ik had opgeschreven en ik heb nog een foutje in mijn notities van de letters gemaakt, buiten de vergissing U ipv N.

De 12 letters die ik overhoud na het 1 maal schrappen van de 26 letters van het alfabet moeten deze zijn (ik had een E teveel geschrapt): ADEEIN NORSTV

Samen met de ontbrekende M kan ik daaruit nog steeds de zin EN VAN RODE MIST maken. Zelfs zonder de M te gebruiken, kan ik TIENS VAN RODE maken. Tiens, tiens!

Maar nu ga ik slapen!
Ik houd naast die 12 ook nog een P over, die staat toch ook twee keer in het doolhof?
Gebruikersavatar

Klaartje01 mar 2017, 11:15

 2245  Uma
Lieserd schreef:Ik houd naast die 12 ook nog een P over, die staat toch ook twee keer in het doolhof?
Lieserd, je hebt volkomen gelijk, ik heb het net gecheckt: de P komt ook tweemaal voor.

Oei oei, daar valt alles in duigen! Of moet ik nu verder puzzelen met die extra P erbij? Goed, laat ik dat maar doen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 11:32

 3483  Uma
Klaartje schreef:Oei oei, daar valt alles in duigen! Of moet ik nu verder puzzelen met die extra P erbij? Goed, laat ik dat maar doen. :mrgreen:
Zeker doen, niets leuker dan theorieën ontkrachten 😛
Gebruikersavatar

Laleia01 mar 2017, 11:33

 306
Lieserd schreef:Ik houd naast die 12 ook nog een P over, die staat toch ook twee keer in het doolhof?
Oei oei, het zal wel aan mijn dirty mind liggen maar volgens mij gaan we ergens bij een rode penis uitkomen... 😛
Gebruikersavatar

Klaartje01 mar 2017, 11:49

 2245  Uma
De eerste resultaten van de nieuwe puzzelronde zijn binnen! Ik ga seffens nog verder zoeken, maar we moeten dus rekening houden met de terechte opmerking hierboven dat er nog een P bij moet, dus de 13 overgebleven letters zijn:

ADEEIN NOPRSTV

Daarin vind ik alvast deze twee zinnen:

REVE IN OPSTAND (was het eerste dat ik vond, niet bruikbaar in het kader van De Mol, denk ik, literatuurkenners mogen mij tegenspreken)

maar misschien wel deze:

SPION DAVE RENT

Da's al beter, niet? 😉

Straks meer puzzelresultaten. Zoekt u gerust mee! Ook leuk voor de kindjes!
Gebruikersavatar

Klaartje01 mar 2017, 12:15

 2245  Uma
Nog wat tussentijdse puzzelresultaten:

SPIONEREND VAT
PROEVEN IN STAD
VIER OPENT DANS

Maar ik doe voort. Eens kijken wat het geeft als ik die ontbrekende M er toch nog terug insmijt. Ik amuseer me rot!
Gebruikersavatar

Klaartje01 mar 2017, 12:52

 2245  Uma
Nog wat resultaten, variaties op hetzelfde thema, maar weinig richtinggevend ivm de identiteit van de mol:

VIER TOPDANSEN
OP VIER TEN DANS
OP VIER STANDEN
VIER OPSTANDEN
SPOT VAN DIEREN

Maar ik versaag niet, later nog meer! (hoop ik)
Gebruikersavatar

johan.maes01 mar 2017, 13:35

 153  Sven
Ook aan het puzzelen geslagen en ziehier het voornaamste resultaat:

(even ter zijde latend dat dit geen fatsoenlijk Nederlands is)

IN VAN RODE'S PET

Ttz de pet met de B(mol)....

(En dit allemaal omdat het mijn enige "goeie" mol zou zijn)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20