Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 19:43

 8153
itchy.tzekrallo schreef:Persoonlijk vind ik iets dat zo mooi in mekaar past veel aantrekkelijker dan al die theorieën over kleuren en details die wel of niet met opzet opgedoken zijn ( zie bril Annelies of trainspotting) en waar dan heel veel over speculeert wordt maar het blijft dan even goed een losstaand gegeven. Omdat b.v. de bril van Annelies anders ligt ( hoogstwaarschijnlijk omwille van een tweede take) kun je toch niet zeggen dat ze daarom de mol is?
Dat de bril van Annelies anders ligt kan toeval zijn, maar de kaarsen erbij, haar bloes met uilen, hoe ze Shosholoza fluit bij de proef, hoe bij haar geen geld weggenomen wordt en Gilles achteraf over de € 1400 zegt "de mol heeft mij dit gegeven"...
Losstaande feiten inderdaad. Maar wat als er een verband is tussen al deze losstaande feiten?
Een oranje bril is een losstaand feit, een oranje bloes ook, oranje oorbellen ook, een oranje muurdecoratie ook enz... maar al dat oranje samen is geen losstaand feit meer, toch?
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo26 mar 2017, 20:26

 129
Dat de bril van Annelies anders ligt kan toeval zijn, maar de kaarsen erbij, haar bloes met uilen, hoe ze Shosholoza fluit bij de proef, hoe bij haar geen geld weggenomen wordt en Gilles achteraf over de € 1400 zegt "de mol heeft mij dit gegeven"...
Losstaande feiten inderdaad. Maar wat als er een verband is tussen al deze losstaande feiten?
Een oranje bril is een losstaand feit, een oranje bloes ook, oranje oorbellen ook, een oranje muurdecoratie ook enz... maar al dat oranje samen is geen losstaand feit meer, toch?
Inderdaad dat passt alles mooi bij mekaar, zo mooi zelfs dat ik het verdacht vind, dat Annelies gebruikt wordt als " fake-mol" en dat het in opdracht van de regie gebeurd. Achteraf zullen ze afkomen met de "echte" hints en alles andere op toeval steken. Het is commerciële televisie , de spanning van het verhaal tot aan het einde is heel belangrijk en moet daarin blijven, desnoods met zo een paar extratjes als alle oranje dingen. ( Remember Robin Rood )
En ik zit helemaal in de Elinetunnel
Gebruikersavatar

Kobe26 mar 2017, 21:28

 429
En als het nu gewoon geen hint is maar een sabotage? Kijk GDC vergist zich 2 keer, als je als kandidaat een beetje oplet, valt da toch op? Mss willen GDC er zo op duiden dat de sabotages in de scrabbleproef liggen bij Annelies en Robin->Annelies is de mol? Ze laten die fouten toch wel echt gebeuren zonder opmerking of dergelijke, ik denk niet dat dat zou lukken als ze beiden kandidaten waren.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2017, 22:17

 3483  Uma
Kobe schreef:En als het nu gewoon geen hint is maar een sabotage? Kijk GDC vergist zich 2 keer, als je als kandidaat een beetje oplet, valt da toch op? Mss willen GDC er zo op duiden dat de sabotages in de scrabbleproef liggen bij Annelies en Robin->Annelies is de mol? Ze laten die fouten toch wel echt gebeuren zonder opmerking of dergelijke, ik denk niet dat dat zou lukken als ze beiden kandidaten waren.
Hmm? Dit zou wel eens een terechte opmerking kunnen zijn 💡 . Aan de aandachtige kijker (en ook medespeler) om daaruit mogelijke conclusie te trekken).
Gebruikersavatar

Kobe26 mar 2017, 22:22

 429
Hopelijk ben ik nu wel juist, maar Annelies is toch écht de mol hoor... Na Robin heb ik schrik om dit zo uit te spreken, maar als het blijkt dat zowel Robin als Annelies de mol niet zijn, dan vind ik me zelf toch redelijk zwak :roll:
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2017, 22:29

 3483  Uma
Kobe schreef:Hopelijk ben ik nu wel juist, maar Annelies is toch écht de mol hoor... Na Robin heb ik schrik om dit zo uit te spreken, maar als het blijkt dat zowel Robin als Annelies de mol niet zijn, dan vind ik me zelf toch redelijk zwak :roll:
Vergeet die gedachte. Het blijft televisie en je kan niet alles opmerken (plus: wanneer je iemand ziet en je hebt geen ervaring met dergelijk persoon IRL dan is het zeer moeilijk in te schatten).
Laatst gewijzigd door ex-molinator op 26 mar 2017, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Kobe26 mar 2017, 22:31

 429
ex-molinator schreef:Vergeet die gedachte. Het blijft televisie en je kan niet alles opmerken (plus: wanneer je iemand ziet en je hebt geen ervaring met dergelijk persoon IRL dan is het zeer moeilijk in te schatten.
Je hebt gelijk, maar ik denk dat het wel knaagt bij elke molzoeker als het achteraf blijkt dat je het fout had (of toch bij mij :roll: ). Ik kan niet goed tegen mijn verlies, maar ik doe mijn best :!:
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2017, 22:34

 3483  Uma
Kobe schreef:Je hebt gelijk, maar ik denk dat het wel knaagt bij elke molzoeker als het achteraf blijkt dat je het fout had (of toch bij mij :roll: ). Ik kan niet goed tegen mijn verlies, maar ik doe mijn best :!:
Och, in mijn geval bevestigt het gewoon mijn naam : "ex"-molinator. In dat opzicht heb ik toch weer eens gelijk gehad. 😉
Gebruikersavatar

Frolva26 mar 2017, 22:48

 2204
Bij mij is het een beetje dubbel.

Ik verdenk Annelies al sinds aflevering 1, en heb 'zekerheid' vanaf aflevering 2; nadien - maar dat is logisch en zou ik waarschijnlijk ook bij andere verdachten gehad hebben :mrgreen: - alleen nog maar bevestiging gekregen.
Dus als Annelies de mol blijkt te zijn had ik het (snel) bij het rechte eind, en op zich is dat natuurlijk wel fijn.

Anderzijds zou ik het stiekem toch wel leuk vinden om in de laatste aflevering nog te worden verrast omdat Davey of Eline de mol blijken te zijn. Dat gevoel had ik vorige aflevering al een klein beetje, omdat ik mee ging in de theorie dat de 'afscheidnemers' aan het begin van de eerste aflevering de drie finalisten zouden zijn. Maar dat bleek dus niet te kloppen.

'k Zal dus in elk geval een goed gevoel hebben, na de laatste aflevering. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Moldedju26 mar 2017, 23:27

 507  Yens
Waw dat ik dat zelf niet gezien had, die rekenfout bij Merg. Ik was zeker dat ik die nageteld had!

Dat maakt mergpijp als hint weer een stuk aannemelijker. Daarnaast, en dit kan echt wel toeval zijn: 41 (score merg) + 32 (score hint) = 73 = jaar van uitgifte van "de malle mergpijp'.

Ik dacht ik zet het er maar bij, want als Robin er nog in had gezeten had iedereen hier het onomstotelijk bewijs van Robin als de mol in gezien 😃
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 01:22

 507  Yens
Klaartje schreef:Heb even dit stukje terug naar boven gehaald, want ik was gisteren alle afleveringen nog eens aan het terugkijken (een heuse Mol-review-dag was het!) en ik heb ontdekt dat GDC niet alleen bij het leggen van zijn woord HINT een telfout van 80 punten maakt, maar ook bij het later gelegde MERG, waar hij de mysterieuze M gebruikt die ontbrak bij Robin en Annelies hun beschikbare letters/eieren.

Onderaan het bord legt GDC het woord MERG, maar de E hier is een blanco-letter, dus die telt niet mee in de puntentelling, als ik de regels van het scrabblespel nog een beetje ken. M = 30, R = 20 en G = 30. De M ligt op een vakje 2x letterwaarde en de G ligt op een vakje 3x woordwaarde. Dus zou het puntenaantal moeten zijn: 3 x (60+0+20+30) = 330 punten. Maar GDC zegt: "410 punten". Weer 80 punten teveel gerekend. Tot twee keer toe dus dezelfde telfout. Daar moet dus wel iets achter steken, dat kan toch geen toeval meer zijn. Of anders hebben ze wel een heel raar telsysteem gebruikt bij...
Dit klopt niet. Ik dacht al dat ik het ook al eens nageteld had.
Gilles legt het woord M*RG. Inderdaad goed voor 330 punten.
MAAR tegelijkertijd maakt Gilles van het woord ZOND het woord ZOND* of ZONDE, goed voor 80 punten
Totaal = 330 + 80 = 410 punten
Correct geteld dus.
Gebruikersavatar

Klaartje27 mar 2017, 02:03

 2245  Uma
Moldedju schreef:Dit klopt niet. Ik dacht al dat ik het ook al eens nageteld had.
Gilles legt het woord M*RG. Inderdaad goed voor 330 punten.
MAAR tegelijkertijd maakt Gilles van het woord ZOND het woord ZOND* of ZONDE, goed voor 80 punten
Totaal = 330 + 80 = 410 punten
Correct geteld dus.
Je hebt gelijk, ik had niet gezien dat hij ook ZONDE had gelegd door met die blanco E ook in de verticale richting een woord te maken.

Je ziet dat het al lang geleden is dat ik zelf nog eens scrabble gespeeld heb. 🙂

Dus heeft GDC enkel bij het woord HINT verkeerd geteld, 80 punten dus.

Dan gaat mijn buurjongen, een manneke van 8 jaar, misschien toch nog gelijk hebben. Hij puzzelde namelijk met de overblijvende letters (de 13 die overbleven na de eenmalige aftrek van alle letters van het alfabet plus de mysterieuze M die enkel GDC had) de woorden MAN SNOR PET DEVI. En de kleine vraagt zich dan af waarom ze de naam van Davey eigenlijk zo raar schrijven, want fonetisch zeg je toch devi (en niet davei, zoals hij het zelf eerst zei. Tja, wat moet je dan antwoorden aan zo'n manneke? Dat die Y zo'n rare letter is, maar dat hij die miste en dat, als hij ze wel had gehad, hij 80 punten meer had kunnen leggen? 🙂

Gelukkig had Davey zelf geen enkele moeite om de "liggende" rode Y in zijn "vlagske" te herkennen, toen hij zijn zak moest opduiken in de lagune. 😂
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20