Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo01 mar 2017, 11:47

 129
Davey is voor mij al langer de mol. Achter de scrabbleproef heeft Davey duidelijk gefrustreerd een uitspraak gedaan in de trant van: " wanneer zo gespeeld wordt moet de mol al niet meer in actie komen". ( weet het niet meer woordelijk) Dit kun je enkel zeggen wanneer je zelf de mol bent en daarom weet dat hij ( zelf) niet gesaboteerd heeft. Anders moet je toch Robin of Annelies op dat moment verdenken? Iemand een mening?

Trouwens als blijkt dat Annelies de mol is ben ik heel hard ontgoocheld want passief zijn is voor mij niet mollen!!
Gebruikersavatar

nite01 mar 2017, 11:58

 110
Een kandidaat die niet de mol is kan zo een uitspraak maken over medespelers waarvan hij niet verwacht dat ze de mol zijn.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 12:01

 3483  Uma
itchy.tzekrallo schreef:Davey is voor mij al langer de mol. Achter de scrabbleproef heeft Davey duidelijk gefrustreerd een uitspraak gedaan in de trant van: " wanneer zo gespeeld wordt moet de mol al niet meer in actie komen". ( weet het niet meer woordelijk) Dit kun je enkel zeggen wanneer je zelf de mol bent en daarom weet dat hij ( zelf) niet gesaboteerd heeft.
Hoezo, je kan dit enkel zeggen als je zelf de mol bent?? Het gezegde van Davey lijkt me volkomen terecht als je in acht neemt hoeveel tijd Annelies en Robin verliezen zonder echt aan te sturen + hoe ze scrabblen.
Gebruikersavatar

nite01 mar 2017, 13:49

 110
Ik herinner mij trouwens vaag dat Hanna ook zoiets zei na een bepaalde proef. Wel niet 100% zeker.

Voor de mol is het anders wel een riskante uitspraak om te maken. Moest ik de mol zijn, zou ik dan zeggen: "Hier had de mol nu is geen werk aan"? Geen idee, ge hebt daar wel wat lef/bluf voor nodig.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo01 mar 2017, 16:36

 129
Eerst en vooral: sorry voor mijn taalfouten, ik heb de Nederlandse taal autodidactisch geleerd en daarom is het niet altijd foutloos.
Jullie hebben gelijk, Davey moet niet per se de mol zijn om zoiets te zeggen.
Maar - dan is hij wel heel zeker van dat Robin en Annelies als mol afvallen en focust hij op de andere drie( Eline, Hans en Sam). Ik vond zijn uitspraak zo raar omdat hij de indruk wekte, dat in dit spel de mol niet in actie gekomen was. Het ligt in de manier hoe hij het verwoorde en het feit dat ze moesten wachten met hun eieren en zo misschien minder mogelijkheden waren ( voor hem als mol zijnde ) om invloed te nemen. Ik vond het een rare reactie.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 17:02

 3483  Uma
itchy.tzekrallo schreef:Eerst en vooral: sorry voor mijn taalfouten, ik heb de Nederlandse taal autodidactisch geleerd en daarom is het niet altijd foutloos.
Jullie hebben gelijk, Davey moet niet per se de mol zijn om zoiets te zeggen.
Maar - dan is hij wel heel zeker van dat Robin en Annelies als mol afvallen en focust hij op de andere drie( Eline, Hans en Sam). Ik vond zijn uitspraak zo raar omdat hij de indruk wekte, dat in dit spel de mol niet in actie gekomen was. Het ligt in de manier hoe hij het verwoorde en het feit dat ze moesten wachten met hun eieren en zo misschien minder mogelijkheden waren ( voor hem als mol zijnde ) om invloed te nemen. Ik vond het een rare reactie.
Het kan zijn dat die reactie voor vreemd overkwam omwille van het feit dat Nederlands wellicht (mijn veronderstelling dus) niet je moedertaal is, eventueel misbegrepen vanwege minder ervaring met de Vlaamse manier waarop bepaalde zaken gezegd worden.
Ik kan je verzekeren dat Davey zei, en hoe hij het gezegd heeft voor mij totaal niet abnormaal overkwam.

BTW bij taal is het belangrijk om jezelf verstaanbaar te kunnen maken. Jouw bericht voldoet daar ruimschoots. Taalfouten worden door iedereen gemaakt en worden ook wel aanvaard op forums, dus zeker geen schrik hebben om te posten.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo01 mar 2017, 17:16

 129
Dank U, is heel sympathiek .
Ik blijf hem wel goed in de gaten houden. 😃
Gebruikersavatar

Laleia01 mar 2017, 19:55

 306
ex-molinator schreef:BTW bij taal is het belangrijk om jezelf verstaanbaar te kunnen maken. Jouw bericht voldoet daar ruimschoots. Taalfouten worden door iedereen gemaakt en worden ook wel aanvaard op forums, dus zeker geen schrik hebben om te posten.
Ik wil me hierbij aansluiten. Knap ook dat je het initiatief neemt om aan dit forum deel te nemen terwijl Nederlands je moedertaal niet is!
Gebruikersavatar

billie.holiday01 mar 2017, 20:29

 462  Bert
Mijn moedertaal is Nederlands en toch vind ik het soms moeilijk om iets op te schrijven in duidelijk en verstaanbare taal voor iedereen. Een geschreven woord is geen gesproken woord.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 20:30

 8153
Laleia schreef:Ik wil me hierbij aansluiten. Knap ook dat je het initiatief neemt om aan dit forum deel te nemen terwijl Nederlands je moedertaal niet is!
Volmondig mee eens!
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2017, 07:45

 426
itchy.tzekrallo schreef:Davey is voor mij al langer de mol. Achter de scrabbleproef heeft Davey duidelijk gefrustreerd een uitspraak gedaan in de trant van: " wanneer zo gespeeld wordt moet de mol al niet meer in actie komen". ( weet het niet meer woordelijk) Dit kun je enkel zeggen wanneer je zelf de mol bent en daarom weet dat hij ( zelf) niet gesaboteerd heeft. Anders moet je toch Robin of Annelies op dat moment verdenken? Iemand een mening?

Trouwens als blijkt dat Annelies de mol is ben ik heel hard ontgoocheld want passief zijn is voor mij niet mollen!!
Dit is wat Davey zei:

[ external image ]

Ik zag hem eerder ook dit zeggen over een afvaller:

[ external image ]

Een mol heeft geen tegenstanders, hij kan immers niet worden uitgeschakeld.

Deze uitspraken kunnen toeval zijn, maar tot hiertoe blijft Davey "mijn" mol.