Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

jana.deman07 mar 2017, 14:19

 37
ex-molinator schreef:Dat afknallen blijft hoe dan ook een noodzaak voor hem. Hij gaat voor de vrijstelling in de eerste plaats, en als hij afgeschoten wordt dan verliest hij de vrijstelling hé. En op zoek gaan naar Hans is een te groot risico.
klopt, absoluut.

ik wou alleen aantonen dat zijn gedrag niet bewijst dat hij de mol niet is, want als mol zat hij in de ideale positie en had hij alle touwtjes in handen om én de vrijstelling te krijgen én een groot deel van het geld mis te lopen.

Het was interessant geweest om te zien wat er gebeurd was indien hans wél nog was opgedaagd. Iemand hierboven suggereerde al dat hij dan kon schieten en zogenaamd missen...

🙂
Gebruikersavatar

nite08 mar 2017, 09:12

 110
dirk.verbruggen schreef:Hij zal geweten hebben dat het geld daar gedropt werd dus als hij dat had en ze schoten hem neer dan was die 5000€ ook verloren.
Is dat zo? Ik kan het mij niet goed herinneren, maar ik dacht dat als de kandidaat met de 5000EUR neergeschoten werd, dat een andere kandidaat dan nog de 5000EUR zou kunnen pakken?
Gebruikersavatar

Frolva08 mar 2017, 09:20

 2204
nite schreef:Is dat zo? Ik kan het mij niet goed herinneren, maar ik dacht dat als de kandidaat met de 5000EUR neergeschoten werd, dat een andere kandidaat dan nog de 5000EUR zou kunnen pakken?
Bij het uitleggen van het spel zegt GDC over de 5000 euro: "Maar om die te winnen moet de kandidaat die het geld opraapt ook de laatste overlever zijn." (afl. 5 op 40:20)

Hieruit leid ik af dat afpakken niet mag. 😉
Gebruikersavatar

nite08 mar 2017, 09:36

 110
Frolva schreef:Bij het uitleggen van het spel zegt GDC over de 5000 euro: "Maar om die te winnen moet de kandidaat die het geld opraapt ook de laatste overlever zijn." (afl. 5 op 40:20)

Hieruit leid ik af dat afpakken niet mag. 😉
Dan zou ge bvb wel kunnen zeggen dat Davey door het geld op te rapen en dan onbeschermd in het midden te gaan zitten (want hij had geen rugdekking en was heel zichtbaar) had kunnen mollen. Hij zou dan kunnen hopen om uitgeschakeld te worden door een andere kandidaat. Als mol wist hij sowieso dat iedereen op hem af zou komen om de vrijstelling te bekomen. Hij moest dan gewoon geraakt worden en de vrijstelling was kwijt. Het lijkt inderdaad wel makkelijker om zelf het geld te hebben en u te laten raken, dan degene met het geld proberen uit te schakelen.

Juist 1 kink in het verhaal. Niemand schakelde Davey uit. Had Davey als mol zich misrekent en had hij verkeerdelijk gedacht om snel uitgeschakeld te worden? Of was Davey een kandidaat die zich zo goed mogelijk probeerde te verdedigen en daarin slaagde?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 10:56

 8153
nite schreef:Niemand schakelde Davey uit. Had Davey als mol zich misrekent en had hij verkeerdelijk gedacht om snel uitgeschakeld te worden? Of was Davey een kandidaat die zich zo goed mogelijk probeerde te verdedigen en daarin slaagde?
Het laatste denk ik.
Hij ging voor de € 5000 én de vrijstelling, de anderen alleen voor de vrijstelling. Hij ging daarbij doordacht en koelbloedig te werk. Hij was ook de enige die verstandig met zijn kogels omging. Toen er kogels gedropt worden werden, nam hij geen risico's door ze te gaan halen (zei tegen zijn knappe Margo zelfs "Laat maar, we hebben kogels genoeg").
Gebruikersavatar

dirk.verbruggen09 mar 2017, 22:24

 25
nite schreef:Dan zou ge bvb wel kunnen zeggen dat Davey door het geld op te rapen en dan onbeschermd in het midden te gaan zitten (want hij had geen rugdekking en was heel zichtbaar) had kunnen mollen. Hij zou dan kunnen hopen om uitgeschakeld te worden door een andere kandidaat. Als mol wist hij sowieso dat iedereen op hem af zou komen om de vrijstelling te bekomen. Hij moest dan gewoon geraakt worden en de vrijstelling was kwijt. Het lijkt inderdaad wel makkelijker om zelf het geld te hebben en u te laten raken, dan degene met het geld proberen uit te schakelen.

Juist 1 kink in het verhaal. Niemand schakelde Davey uit. Had Davey als mol zich misrekent en had hij verkeerdelijk gedacht om snel uitgeschakeld te worden? Of was Davey een kandidaat die zich zo goed mogelijk probeerde te verdedigen en daarin slaagde?
Ik weet niet meer wie het juist was (Eline misschien) die hem duidelijk in het vizier had en hem ook had kunnen uitschakelen. Alleen had die op dat moment geen kogels meer!
Gebruikersavatar

MarkyBo10 mar 2017, 12:00

 7
fréderic.chevalier schreef:Ik gun het hem.
Als ik zijn vriendin mag troosten ten minste...
idd Margo is een farm poes zoals ze bij ons zeggen 😉
Gebruikersavatar

Moldedju11 mar 2017, 11:26

 507  Yens
Was de Davey tactiek de beste moltactiek? Ik denk het niet: normaal gezien komt Hans ook gewoon af en moet Davey een excuus verzinnen waarom hij die niet afschiet. Als de kandidaten zouden willen kunnen ze zelfs elkaar afschieten en is de opdracht geslaagd.

Als mol had Davey met het geld zich ook in het bos kunnen verschansen. Op het moment dat plots de vrijstelling veranderde van diegene die het geld had naar diegene die op het podium stond, zou er dan zeker een kandidaat naar het podium zijn gerend. Iedereen eigenlijk.
De strijd zou daar om de vrijstelling zijn gegaan en op het einde zal er altijd eentje op het podium blijven staan. Met als gevolg dat de opdracht niet slaagt. Alleen als Davey op dat podium staat met zijn geld op het einde winnen ze. Davey kan dan nog eens proberen om op dat podium te geraken maar kan zich gemakkelijk laten afschieten of zijn kogels opschieten en er niet geraken. Hij zal in elk geval niet verdacht zijn want hij heeft zijn best gedaan ....

Als mol was wat hij deed dus zeker niet de beste tactiek in mijn ogen ...

Misschien moeten we eerder kijken naar diegenen die klaar stonden om zonder geld naar dat podium te stormen. Als je daar als mol op het einde nog staat zonder geld, is de opdracht met zekerheid niet geslaagd. Als mol pak je dus niet het geld, en ren je daarna naar het podium. Eline stond klaar en Robin was ook in de buurt om dit te doen. Maar Davey doorkruiste plotseling dat plan door naar dat podium te gaan vooraleer het duidelijk was dat dit de vrijstelling zou opleveren....
Gebruikersavatar

rob.degrootte14 mar 2017, 15:39

 27
Davey gedurende heel die paintball proef hè ... dat stonk daar zou Bouba gezegd hebben 😉 😃
1) In vergelijking met de andere kandidaten was Davey de enige die wist wat de bedoeling was van begin tot einde. Hij was precies op voorhand ingelicht qua tactiek, strategie, terrein, ... . Alle andere kandidaten hebben vele domme fouten gemaakt achteraf gezien. Om te beginnen liepen ze zonder nadenken helemaal dat bos in waar eigenlijk niets te winnen viel en gewoon tijdsverlies was, daarnaast zag je aan de meesten dat de opdracht echt slecht uitgelegd en onduidelijk was (bijv. Hans 😃 , Robin, ... ), vervolgens zie je iedereen echt kogels verspillen van ver in de veronderstelling dat je er toch extra krijgt gedropt in je zone wat achteraf heel moeilijk bleek te zijn. Je kan dit nog verder analyseren maar het was opvallend dat ze echt geen tactiek hadden en dat kwam ook vooral door de beslissing op het einde (zie puntje 3)
2) Naarmate het einde nadert is de situatie van Davey als volgt. Hij bevindt zich in een open vlakte waarbij één helft niet toehoort aan het speelveld (cameracrew, afvallers) en de andere helft het bos is. Perfect voor een heel overzicht van het bos en voor niet in de rug geschoten te worden 🙂 Daarnaast heeft hij een klein plateau + zijn vriendin als bescherming.
3) Wat er 5 minuten voor het einde gebeurt, is essentieel! Er wordt plots omgeroepen dat de vrijstelling is voor degene die als enige op het klein plateau staat. Ra Ra Ra ... wie zit daar? Van in het begin heeft hij dat plateau niet uit het oog verloren. Qua positie, strategie, tactiek, ... wist alleen hij hoe belangrijk dat was. Daarbij om die mededeling nog zo laat nog op het einde te doen, slaat werkelijk nergens op. Hans zat nog helemaal in dat bos die was nooit op tijd en dus verloren, Robin zat ook nog in het bos en Eline had zelfs geen kogels meer, ... . Dat moet leuk wachten zijn tot iedereen uit dat bos komt met al u kogels en uw dubbele bescherming.

Conclusie: De mededeling via de speakers ingesproken door iemand van de productie is met voorbedachte rade. Als de mol hier enig voordeel uit kan halen, zullen ze dit niet nalaten. Het geld was zowiezo al verloren en de mol kan ook nog eens de vrijstelling wegkapen wat het ideale scenario is. Stel dat er op dat moment een gewone kandidaat (bijv. Eline) zat op die positie. Dan zou de productie nooit dergelijk voordeel geven aan zomaar een kandidaat aangezien de productie daar geen enkel baat bij heeft. I rest my case
Gebruikersavatar

Jansen15 mar 2017, 08:59

 3423  Yens
rob.degrootte schreef:Conclusie: De mededeling via de speakers ingesproken door iemand van de productie is met voorbedachte rade. Als de mol hier enig voordeel uit kan halen, zullen ze dit niet nalaten. Het geld was zowiezo al verloren en de mol kan ook nog eens de vrijstelling wegkapen wat het ideale scenario is. Stel dat er op dat moment een gewone kandidaat (bijv. Eline) zat op die positie. Dan zou de productie nooit dergelijk voordeel geven aan zomaar een kandidaat aangezien de productie daar geen enkel baat bij heeft. I rest my case
Troost je, dat was ook mijn eerste gedacht, maar onmiddellijk daarna dacht ik, dat kan toch niet dat de organisatie zoiets in het oog lopend zou doen? Ik kan je verzekeren, als het klopt dat Davey de mol is en dat dit een doorgestoken kaart is, dan is dit seizoen het laatste seizoen dat ik nog gekeken heb... Mijn tweede gedacht was toen trouwens: dit is het ultieme bewijs dat Davey NIET de mol is en past ook perfect bij de aankondiging dat deze editie een regelrechte mindfuck is.
Gebruikersavatar

rob.degrootte15 mar 2017, 09:20

 27
eveline.vanhemel schreef:Troost je, dat was ook mijn eerste gedacht, maar onmiddellijk daarna dacht ik, dat kan toch niet dat de organisatie zoiets in het oog lopend zou doen? Ik kan je verzekeren, als het klopt dat Davey de mol is en dat dit een doorgestoken kaart is, dan is dit seizoen het laatste seizoen dat ik nog gekeken heb... Mijn tweede gedacht was toen trouwens: dit is het ultieme bewijs dat Davey NIET de mol is en past ook perfect bij de aankondiging dat deze editie een regelrechte mindfuck is.
Perfecte mindfuck lijkt me dan ... 😂 Iemand verdacht maken waardoor je eigenlijk gaat denken dat iemand niet meer verdacht is :mrgreen: :mrgreen:
Zo opvallend "helpen" in dit geval moet je trouwens met een korrel zout nemen. Ze waren alleen nog voor een vrijstelling aan het spelen en daar heeft een mol in principe weinig mee te winnen. Het gaat me meer over de psychologie achter de beslissingen die genomen werden tijdens dit spel 🙂 De gemiddelde Vlaamse kijker heeft trouwens meer oog voor de proeven, karakters, emoties, ... . Niet zozeer achterliggende theoriën, psychologie, ... die hier op dit forum wel aan bod komen. Alle peilingen tot nu toe schuiven geen favoriet naar voor 😛
Gebruikersavatar

Moldedju15 mar 2017, 09:37

 507  Yens
rob.degrootte schreef: Hans zat nog helemaal in dat bos die was nooit op tijd en dus verloren, Robin zat ook nog in het bos en Eline had zelfs geen kogels meer, ... . Dat moet leuk wachten zijn tot iedereen uit dat bos komt met al u kogels en uw dubbele bescherming.
Als ze gewild hadden was er nog tijd en munitie genoeg geweest om de opdracht te doen slagen. Gewoon met alle kogels iedereen afschieten behalve Davey en het geld was binnen. Lijkt me toch een risico voor de mol.

Als ik dus de regie was en zoals je veronderstelt de opdracht zou aanpassen aan de mol Davey, dan had ik vijf minuten voor tijd de vrijstelling gegeven aan diegene die op landingszone C of B of A stond (ver genoeg van Davey). Dan was iedereen naar daar gelopen om voor de vrijstelling te vechten en had mol Davey alles in de hand. Hij moet dan al zelf diegene uitschakelen die op de "vrijstellingsplaats" om de opdracht te doen slagen. En als ze hem raken is het ook goed. Geen enkel risico dus.