Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 12:11

 8153
robin.bastaens schreef:De proef met de GPS'en deed me denken aan de proef met de pizza bezorging van vorig jaar. Gilles nam hier ook plaats achter het stuur en kon zo Stijn ook snel manipuleren.
Gilles heeft achteraf verklaard dat het zijn bedoeling was om Stijn te laten rijden. Daardoor ging die immers nog veel meer moeten opletten. Maar blijkbaar had Stijn gezegd "Rij jij maar, jij bent gewoon van in Brussel te rijden en ik niet".
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 12:14

 8153
Ric schreef:Als mol zou hij toch nooit zijn vriendin afschieten?

Hij zou er imo eerder voor gezorgd hebben dat hij zonder kogels zat door Eline en Robin te bekogelen
Ik denk dat hij aanvankelijk én voor de vrijstelling én voor het geld ging. Hij zei toen tegen zijn vriendin "Dan ga ik wel jou ook moeten afknallen".
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mar 2017, 12:21

 3483  Uma
chicawah schreef:...Hij zei toen tegen zijn vriendin "Dan ga ik wel jou ook moeten afknallen".
En hij glunderde toen hij dat zei. 😃
My kind of guy 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 12:22

 8153
ex-molinator schreef:En hij glunderde toen hij dat zei. 😃
My kind of guy 😉
Het tegenovergestelde van Hans.
Gebruikersavatar

masterveecee07 mar 2017, 12:23

 3547  Sven
Btw: was het toeval dat de juiste GPS aan Davey zijn kant hing???
Gebruikersavatar

Klaartje07 mar 2017, 12:35

 2245  Uma
tom.bastijns schreef:De titel zegt alles. Een perfecte aflevering voor Davey als mol. Té perfect.

Ik zie ook teveel gelijkenissen met bepaalde proeven uitgevoerd door Gilles in het vorig seizoen. De rit in de auto, de vrijstellingsproef als scherpschutter...

Het zou me verbazen moest in twee opeenvolgende seizoenen de mol twee keer op haast identieke wijze een vrijstelling wegkapen.

Davey is "de perfecte mol", en net daarom is hij volgens mij de mol niet. Dat is te mooi om waar te zijn.
Mij overviel hetzelfde gevoel:"Neen, he, dat kan toch niet waar zijn." Die gps-proef had veel weg van Gilles en Stijn vorig jaar in de auto achter de pizzakoeriers: welke moeten we nu volgen? (gps-toestel/pizzakoerier). En in de paintball-proef had ik een déjà-vu: (mol) Gilles die absoluut voor de vrijstelling ging (en zo ook nog haalde), in combinatie met de gebruikte taktiek van Davey: hij wist precies waar hij moest zijn en wat hij moest doen. Een kandidaat kan volgens mij zelfs niet zo slim spelen. Het deed me ook teveel denken aan die proef vorig jaar met het pijlen afschieten op het vlot met de molboekjes: Stijn en Gilles moesten toen eerst pijlen verzamelen in een soort van denkspelletje; daar bleek dat (mol) Gilles perfect wist wat hij deed en (kandidaat) Stijn, hoe intelligent hij ook is, niet echt een plan van aanpak had. De gebriefte mol had daar alle voordeel.

Het lag er gewoon te dik op. Maar ja, dat gevoel had ik vorig jaar ook bij de proef "Praten met de mol", waarin ik ook het gevoel had "Dit kan niet waar zijn!" toen ik Gilles zag lonken naar de kandidaten die door spreker aan de microfoon werden aangesproken.

Soms is het gewoon "in your face" bij die mannen van Woestijnvis. Dat is het sterke van dit format.
Gebruikersavatar

masterveecee07 mar 2017, 12:41

 3547  Sven
masterveecee schreef:Btw: was het toeval dat de juiste GPS aan Davey zijn kant hing???
net gezien, er hangen er 2, maar toch aan zijn kant 🙂
Gebruikersavatar

jana.deman07 mar 2017, 12:55

 37
Wat vinden jullie hiervan:

De productie van De Mol kan bij elke eliminatie perfect inschatten hoezeer hun mol door de andere kandidaten verdacht wordt. Stel nu dat Davey bij de eliminatieronde na aflevering 4 bij heel wat kandidaten (te) sterk in beeld kwam als mol, dan moeten ze er toch alles aan doen om hem terug krediet bij de groep te doen winnen en minder verdacht te maken:

1 gps-spel:
- vrij weinig geld te verdienen (zeker rekening houdende met het feit dat deze groep niet sterk is in het strategisch samenwerken) + regel Cathy dat de mol vooral zal saboteren als het om veel geld gaat
- davey bij hans zetten en hem braaf doen uitvoeren wat hans zegt (links afslaan bvb): misschien omdat hans te dicht op davey zat? hans zei bij de eliminatie dat hij tussen 2 kandidaten twijfelde en dat hij nu op één kandidaat had gegokt (obv gesrpek met zijn vrouw, maar misschien ook door het slagen van de gps-proef?)

2 quiz (meer geld mee te verdienen)
- maakt een 'aanvaardbare' fout door Manet en Monet te verwarren > niet verdacht
- blijft gewoon passief tijdens de discussie wie moet afstappen, maar volgt wel gretig Annelies haar commando
> opdracht mislukt, vooral annelies maakt zich hier verdacht, davey niet

3 hunger games:
- davey heeft meteen een zéér strakke strategie (itt tot bij andere spelletjes waar hij maar een beetje meerommelt met de rest bvb scrabblespel, dierenkooien afl 2, museumproef...) is hij gebrieft door de productie?
- hij zit in een positie waar hij alles kan controleren: ideaal als mol. blijft bij de plek waar hij het geld kan pakken (doen alsof hij voor de groepspot gaat om krediet te winnen - en dat terwijl alle andere kandidaten op dat moment overduidelijk de volledige aandacht en prioriteit bij de vrijstelling legden) + knalt op het einde iedereen af, héél goed wetende dat hans en zijn vrouw nergens te bespeuren zijn en dat er dus toch geen geld in de pot komt (maar door ze af te knallen doet hij een geste dat er minder geld uit te pot gaat, slechts 1x500 voor Hans)

einde van de dag: Davey minder verdacht maar wel grootste opdrachten mislukt

conclusie: ik denk dus dat we bij 'verdacht'/'onverdacht" gedrag van een kandidaat ook rekening moeten houden met manipulaties van de productie. wel mooi gespeeld als het waar is!
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mar 2017, 13:05

 3483  Uma
jana.deman schreef:...
+ knalt op het einde iedereen af, héél goed wetende dat hans en zijn vrouw nergens te bespeuren zijn en dat er dus toch geen geld in de pot komt (maar door ze af te knallen doet hij een geste dat er minder geld uit te pot gaat, slechts 1x500 voor Hans)
Dat afknallen blijft hoe dan ook een noodzaak voor hem. Hij gaat voor de vrijstelling in de eerste plaats, en als hij afgeschoten wordt dan verliest hij de vrijstelling hé. En op zoek gaan naar Hans is een te groot risico.
Gebruikersavatar

jana.deman07 mar 2017, 14:19

 37
ex-molinator schreef:Dat afknallen blijft hoe dan ook een noodzaak voor hem. Hij gaat voor de vrijstelling in de eerste plaats, en als hij afgeschoten wordt dan verliest hij de vrijstelling hé. En op zoek gaan naar Hans is een te groot risico.
klopt, absoluut.

ik wou alleen aantonen dat zijn gedrag niet bewijst dat hij de mol niet is, want als mol zat hij in de ideale positie en had hij alle touwtjes in handen om én de vrijstelling te krijgen én een groot deel van het geld mis te lopen.

Het was interessant geweest om te zien wat er gebeurd was indien hans wél nog was opgedaagd. Iemand hierboven suggereerde al dat hij dan kon schieten en zogenaamd missen...

🙂
Gebruikersavatar

nite08 mar 2017, 09:12

 110
dirk.verbruggen schreef:Hij zal geweten hebben dat het geld daar gedropt werd dus als hij dat had en ze schoten hem neer dan was die 5000€ ook verloren.
Is dat zo? Ik kan het mij niet goed herinneren, maar ik dacht dat als de kandidaat met de 5000EUR neergeschoten werd, dat een andere kandidaat dan nog de 5000EUR zou kunnen pakken?
Gebruikersavatar

Frolva08 mar 2017, 09:20

 2204
nite schreef:Is dat zo? Ik kan het mij niet goed herinneren, maar ik dacht dat als de kandidaat met de 5000EUR neergeschoten werd, dat een andere kandidaat dan nog de 5000EUR zou kunnen pakken?
Bij het uitleggen van het spel zegt GDC over de 5000 euro: "Maar om die te winnen moet de kandidaat die het geld opraapt ook de laatste overlever zijn." (afl. 5 op 40:20)

Hieruit leid ik af dat afpakken niet mag. 😉