Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

joren.marynissen07 mar 2017, 09:52

 2
Waarschijnlijk veel te ver nagedacht, maar vanuit de vorige jaargangen weet ik dat men wel eens een tip durft te verstoppen bij de eliminatie (bv. de mol raakt de afvaller aan bij het verlaten). Dit jaar zou dat ook wel eens kunnen zijn, maar dan op een iets subtielere manier. Bij het herbekijken van alle eliminaties lijkt er wel een patroon te zijn: eerst komt de afvaller in beeld en daarna (eventueel met nog een tussenshot van de hele groep) komt steevast Davey in beeld die helemaal kapot lijkt te zijn van het vertrek. Enkel bij Bouba (de dubbele eliminatie) is dat niet het geval, waardoor het waarschijnlijk ook wel niets zal zijn..
Meer concreet:
Afl1: 1:06:40
Afl2: 1:10:45
Afl3: 1:02:58
Afl4: 1:06:02
Afl5: 1:03:54
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2017, 10:25

 426
joren.marynissen schreef:Waarschijnlijk veel te ver nagedacht, maar vanuit de vorige jaargangen weet ik dat men wel eens een tip durft te verstoppen bij de eliminatie (bv. de mol raakt de afvaller aan bij het verlaten). Dit jaar zou dat ook wel eens kunnen zijn, maar dan op een iets subtielere manier. Bij het herbekijken van alle eliminaties lijkt er wel een patroon te zijn: eerst komt de afvaller in beeld en daarna (eventueel met nog een tussenshot van de hele groep) komt steevast Davey in beeld die helemaal kapot lijkt te zijn van het vertrek. Enkel bij Bouba (de dubbele eliminatie) is dat niet het geval, waardoor het waarschijnlijk ook wel niets zal zijn..
Meer concreet:
Afl1: 1:06:40
Afl2: 1:10:45
Afl3: 1:02:58
Afl4: 1:06:02
Afl5: 1:03:54
Moet ik nog eens goed bekijken. Wat me wel opvalt, is dat Davey zich altijd ergens achteraan bevindt behalve bij de proef met de bril (toen zat hij vooraan, met de bril in zijn zak) en toen hij een vrijstelling had.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2017, 10:31

 8153
De makers weten natuurlijk dat iedereen nu focust op de eliminaties en daar een constante in zoekt. Vandaar dat ik denk dat ze daar nu geen hints in gestopt hebben.
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2017, 10:48

 426
chicawah schreef:De makers weten natuurlijk dat iedereen nu focust op de eliminaties en daar een constante in zoekt. Vandaar dat ik denk dat ze daar nu geen hints in gestopt hebben.
Ik dacht eerder aan Davey zelf: als je zoveel mogelijk achteraan zit (bij spelletjes, eliminaties, ...), dan kunnen je medespelers je minder duidelijk zien (moeten zich al omdraaien of opzij draaien) en zo kun je je emoties beter verstoppen, en de camera pikt je minder gemakkelijk op omdat er dikwijls iemand voor je staat of zit en je niet duidelijk zichtbaar bent...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2017, 10:52

 8153
weyns1960 schreef:Ik dacht eerder aan Davey zelf: als je zoveel mogelijk achteraan zit (bij spelletjes, eliminaties, ...), dan kunnen je medespelers je minder duidelijk zien (moeten zich al omdraaien of opzij draaien) en zo kun je je emoties beter verstoppen, en de camera pikt je minder gemakkelijk op omdat er dikwijls iemand voor je staat of zit en je niet duidelijk zichtbaar bent...
Ah, zo.
Dat is dan slim bekeken van Davey.
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mar 2017, 11:33

 3483  Uma
Ik wil daar ook nog aan toevoegen dat Davey van in het begin tijdens de eliminaties gewoon expressieloos is (zoals zijn mode-gezichtsuitdrukking). De eerste aflevering kan ik nog begrijpen (niemand weet goed welke houding aannemen) maar verder in het programma zie je wel een nonchalantere Davey zolang het geen eliminatie betreft. Voor mij DE reden om hem toch bovenaan te zetten in mijn lijstje (niet dat hij daarom de mol zou zijn, maar gewoon omdat het contrast tussen eliminatieronde en iets anders wel heel groot is).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2017, 11:41

 8153
ex-molinator schreef:Ik wil daar ook nog aan toevoegen dat Davey van in het begin tijdens de eliminaties gewoon expressieloos is (zoals zijn mode-gezichtsuitdrukking). De eerste aflevering kan ik nog begrijpen (niemand weet goed welke houding aannemen) maar verder in het programma zie je wel een nonchalantere Davey zolang het geen eliminatie betreft. Voor mij DE reden om hem toch bovenaan te zetten in mijn lijstje (niet dat hij daarom de mol zou zijn, maar gewoon omdat het contrast tussen eliminatieronde en iets anders wel heel groot is).
Mja, zit iets in. Niet iedereen kan geloofwaardig zenuwen faken en doet het dan liever op die manier. Maar het is natuurlijk mogelijk dat hij gewoon zo'n gezicht opzet omdat hij zich anders geen houding weet te geven.

"zijn mode-gezichtsuitdrukking" πŸ˜‚
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mar 2017, 11:45

 3483  Uma
chicawah schreef:Mja, zit iets in. Niet iedereen kan geloofwaardig zenuwen faken en doet het dan liever op die manier. Maar het is natuurlijk mogelijk dat hij gewoon zo'n gezicht opzet omdat hij zich anders geen houding weet te geven.

"zijn mode-gezichtsuitdrukking" πŸ˜‚
Ja, πŸ˜ƒ . In een aflevering ('k weet niet meer welke) heeft hij eens op commando z'n mode-pose aangenomen. Ik vind het wel knap hoe iemand ineens een totaal ander personage kan worden (alhoewel, die poses doen me altijd denken aan leeghoofden dus zo positief is dat nu ook weer niet πŸ˜‰ ).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2017, 11:50

 8153
ex-molinator schreef:In een aflevering ('k weet niet meer welke) heeft hij eens op commando z'n mode-pose aangenomen.
Afl. 1 bij het standbeeld van Mandela.
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mar 2017, 18:35

 3483  Uma
weyns1960 schreef:Vond ik zelf zeer sexy! 😎
Why am I not surprised? 😎
Gebruikersavatar

joren.marynissen15 mar 2017, 10:25

 2
Even een update: ook aflevering 6 past in het patroon (1:04:55).. al kan het ook gewoon toeval blijven.