Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

tim.depauw14 mar 2017, 00:46

 3
Na de confrontatie met de Mol zegt Dave iets in de aard van "ze hebben mijn hoofd aangeraakt". Hij zegt dus niet de mol of hij/zij (enkelvoud) heeft me aangeraakt. Verdacht?
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 00:50

 3483  Uma
tim.depauw schreef:Na de confrontatie met de Mol zegt Dave iets in de aard van "ze hebben mijn hoofd aangeraakt". Hij zegt dus niet de mol of hij/zij (enkelvoud) heeft me aangeraakt. Verdacht?
Goed opgemerkt - morgen eens goed kijkenh oe dat overkomt.
Gebruikersavatar

Fermgemold14 mar 2017, 02:21

 45
tim.depauw schreef:Na de confrontatie met de Mol zegt Dave iets in de aard van "ze hebben mijn hoofd aangeraakt". Hij zegt dus niet de mol of hij/zij (enkelvoud) heeft me aangeraakt. Verdacht?
Ik had dat onmiddellijk geïnterpreteerd als een soort vertaling van het Engelse 'they' als genderloos persoonlijk voornaamwoord.
Maar daar ga ik misschien de fout in: ten eerste is het vreemd dat je dit bij een spontane reactie gebruikt, aangezien 'ze' in het Nederlands niet op die manier gebruikt wordt en je er dus zelf op moet komen. 'Hij' was hier logischer geweest, want 'mol' is voor zover ik weet een mannelijk woord.
Bovendien ga ik ervan uit dat wie op dit moment nog in het spel zit een duidelijk idee heeft van wie de mol is, of toch een duidelijke hoofdverdachte heeft met eventueel nevenverdachten. Dan denk je toch spontaan aan die persoon, en dus aan een man of een vrouw, en geen X, op het moment dat je vertelt dat iemand je heeft aangeraakt? Dan gebruik je toch hij/zij? Het lijkt me wel plausibel dat hij een vrouw zou verdenken en dat niet wil laten blijken (want 'zij' voor voor mij bijvoorbeeld al opgevallen zijn, daar ik door het woordgeslacht 'hij' verwacht), en in dat geval heeft hij waarschijnlijk op voorhand daarover nagedacht. Dat zou ook zo zijn als hij de mol was. In ieder geval lijkt me dit geen 100% spontane reactie.

Ik denk nu dat hij ofwel een vrouw verdebkt, ofwel de mol is. Of gewoon een vreemd taalgebruik heeft, en de kans zit er dik in dat ik morgen al vn mening verander 😉
Gebruikersavatar

fréderic.chevalier14 mar 2017, 08:14

 20
Ofwel is hij de mol ofwel is het een vrouw?

Tja 75% kans dat je juist zit he 😎
Gebruikersavatar

Fermgemold14 mar 2017, 09:09

 45
fréderic.chevalier schreef:Ofwel is hij de mol ofwel is het een vrouw?

Tja 75% kans dat je juist zit he 😎
Ik zeg niet dat hij ook op de juiste mol zit hè 😃
Ik geloof persoonlijk niet echt in Eline noch Annelies als mol. Ik verdenk Robin en Davey, dus dan heb ik nog maar 50% kans 😉