Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Mola Lisa16 mar 2017, 14:29

 328  Uma
sandra.impe schreef:Je weet toch niet hoe lang hij al aan die opleiding bezig is en of dat al aan bod is gekomen?
Davey zegt letterlijk : "ik heb het onlangs nog gezien en heb gezegd : moet ik niet kennen". Zoals alle studentjes die dingen schrappen die ze volgens hen niet moeten kennen want "dat zullen ze wel niet vragen" :scratch: . En als Davey zegt "onlangs" dan vermoed ik toch dat dat tijdens zijn opleiding houtbewerking is.
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2017, 15:12

 3483  Uma
tsjoep schreef:Davey zegt letterlijk : "ik heb het onlangs nog gezien en heb gezegd : moet ik niet kennen". Zoals alle studentjes die dingen schrappen die ze volgens hen niet moeten kennen want "dat zullen ze wel niet vragen" :scratch: . En als Davey zegt "onlangs" dan vermoed ik toch dat dat tijdens zijn opleiding houtbewerking is.
hmm?? Pyhthagoras niet moeten kennen? Er is nogal veel kennen aan, de eerste 3 letter van het alfabet, een plusteken, een gelijkheidteken en 3x kwadraat. En als je ooit een zo'n driehoek gebruikt hebt, hoef je zelf A, B en C niet te onthouden, maar ja, da's de Google generatie hé (diegenen die de Oostkantons bij de westflieters rekenen).
Voor houtwerk zal je mij niet bij Davey zien aankloppen. :roll:
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 15:26

 
tsjoep schreef:Davey zegt letterlijk : "ik heb het onlangs nog gezien en heb gezegd : moet ik niet kennen". Zoals alle studentjes die dingen schrappen die ze volgens hen niet moeten kennen want "dat zullen ze wel niet vragen" :scratch: . En als Davey zegt "onlangs" dan vermoed ik toch dat dat tijdens zijn opleiding houtbewerking is.

Voila je geeft het zelf aan, hij zal er niet veel aandacht willen aan besteden hebben, omdat hem dit niet interesseert.
Gebruikersavatar

Jansen16 mar 2017, 15:31

 3423  Yens
sandra.impe schreef:Voila je geeft het zelf aan, hij zal er niet veel aandacht willen aan besteden hebben, omdat hem dit niet interesseert.
Euh... een interieur designer die gewoon op tv verkondigd dat hij de stelling van Pythagoras niet interessant vindt? en het niet nodig vindt om die te kennen? Ik weet niet hoor, maar ik denk dat zijn toekomstige klanten zullen staan aan te schuiven... (dit is niet ironisch maar vooral heel CYNISCH bedoeld).
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 15:49

 
eveline.vanhemel schreef:Euh... een interieur designer die gewoon op tv verkondigd dat hij de stelling van Pythagoras niet interessant vindt? en het niet nodig vindt om die te kennen? Ik weet niet hoor, maar ik denk dat zijn toekomstige klanten zullen staan aan te schuiven... (dit is niet ironisch maar vooral heel CYNISCH bedoeld).

Tja, maar het is toch zo hè, hij heeft het wel zelf gezegd, not my fault 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2017, 16:02

 3483  Uma
Het rare is eigenlijk dat de stelling van Pythagoras doodsimpel te onthouden (en te begrijpen) is, terwijl de euclidische metriek (die eigenlijk hetzelfde inhoudt) enkel te begrijpen is met analytisch inzicht.
Gebruikersavatar

Jansen16 mar 2017, 16:38

 3423  Yens
sandra.impe schreef:Tja, maar het is toch zo hè, hij heeft het wel zelf gezegd, not my fault 😉
Ik denk gewoon dat het een super belachelijke manier was om hem zelf verdacht te maken, trouwens tijdens die hele proef maakte hij zichzelf belachelijk vond ik... de andere vragen waren ook niet echt moeilijk. En dan slaagt hij er in om geen enkel antwoord juist te hebben...
Gebruikersavatar

jana.deman16 mar 2017, 18:00

 37
eveline.vanhemel schreef:Ik denk gewoon dat het een super belachelijke manier was om hem zelf verdacht te maken, trouwens tijdens die hele proef maakte hij zichzelf belachelijk vond ik... de andere vragen waren ook niet echt moeilijk. En dan slaagt hij er in om geen enkel antwoord juist te hebben...
mja, maar waarom zou hij zichzelf willen verdacht maken net op een moment dat de andere medekandidaten het toch niet kunnen zien?
Gebruikersavatar

Jansen16 mar 2017, 18:05

 3423  Yens
jana.deman schreef:mja, maar waarom zou hij zichzelf willen verdacht maken net op een moment dat de andere medekandidaten het toch niet kunnen zien?
Inderdaad, het had geen enkele zin, het was gewoon ergerlijke televisie voor de kijker... ik vond hem trouwens in de laatste aflevering veel minder sympathiek dan de vorige afleveringen. Hij kwam de laatste aflevering op me over als een verwend klein kind dat zijn goesting niet krijgt. Misschien mistte hij zijn vriendin (best mogelijk) en was hij daarom vervelend. Een aanvaardbare verklaring is er niet voor...
Gebruikersavatar

kristien.leys16 mar 2017, 18:17

 46
eveline.vanhemel schreef:Ik denk gewoon dat het een super belachelijke manier was om hem zelf verdacht te maken, trouwens tijdens die hele proef maakte hij zichzelf belachelijk vond ik... de andere vragen waren ook niet echt moeilijk. En dan slaagt hij er in om geen enkel antwoord juist te hebben...
Ja, Davey heeft niets verdiend in deze proef en het waren inderdaad gemakkelijke vragen. Niemand van de andere kandidaten kan zien hoe hij aan het mollen is= geen geld verdienen voor de groep. Hij is de enige die 0€ verdiend. Bovendien verliest hij ook nog eens 400€ van de groepspot tijdens de ontmoeting met de mol.(geld van de andere kandidaten). Hij zegt dan" ik heb wel 200€ verdiend" Heel verdacht!
Gebruikersavatar

astridm16 mar 2017, 20:14

 287
nite schreef:Volgens mij is dit zo een proef waar de mol voluit voor het geld kan gaan. De potentiële winst is eerder beperkt (200EUR per juiste vraag) en dan verdwijnt er nog een deel van dat geld door die hartslag. Alle juiste antwoorden waren al gestolen voordat alle kandidaten in het donker moesten zitten. Dus stel dat Davey enkele vragen meer juist had, dus +600EUR in de pot waarvan misschien nog een deel wordt weggenomen omdat de andere kandidaten hun hartslag niet onder controle hebben, dan heeft hij door zijn mollenwerk 400EUR uit de pot gehouden ofzo.

Dat lijkt mij echt de moeite niet.
De mol heeft er baat bij dat er zo min mogelijk verdiend wordt, want hij weet dat de proef in het donker nog komt. Hoe lager het bedrag daar is, hoe eerder de winst naar nul zal dalen.
Gebruikersavatar

rob.degrootte17 mar 2017, 11:15

 27
astridm schreef:De mol heeft er baat bij dat er zo min mogelijk verdiend wordt, want hij weet dat de proef in het donker nog komt. Hoe lager het bedrag daar is, hoe eerder de winst naar nul zal dalen.
Inderdaad .. zo simpel kan het zijn 😉 ... Trouwens de pot staat op 21.000 € als ik mij niet vergis. Dat is toch al aan de hoge kant. De makers zullen wel op voorhand een idee hebben van hoeveel ze willen/kunnen weggeven :mrgreen: In deze aflevering alleen al heeft Davey vrij makkelijk 1400 € (solo) + 2000€ (in groep) uit de pot gehouden. Zijn toch grote bedragen hoor voor 1 persoon in 1 aflevering 🙂