Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Mke15 mar 2017, 12:25

 112
jana.deman schreef:Akkoord.
Anderzijds: ik heb de indruk dat de mol & de productie meestal op voorhand beslissen in welke mate ze een proef zullen doen slagen of mislukken. (bvb duikproef: zien dat het bedrag niet verdubbeld wordt en het voor de rest laten afhangen van de kandidaten.)
Als het voor de hartslagproef de bedoeling was om de proef volledig te doen mislukken (dus 0 euro voor de pot), dan heeft de mol er toch belang bij zelf bij de vragen niets of bijna niets binnen te halen, dan moet hij/zij minder risico nemen bij de proef in het donker om de kandidaten een beetje op te jagen.
Als ik het mij goed herinner van vorig jaar, zei Gilles (de mol) toen dat de productie uiteindelijk alle beslissingen aan hem overliet...
Als hij dat zelf wou, konden ze hem helpen met de strategie om een proef te doen lukken of mislukken, maar ze hebben hem nooit gezegd wat hij moest doen.
Over de proef die hij bijvoorbeeld samen met zijn mama moest doen (het woord 'mol' ofzo vormen met behulp van driehoeken enzo), vertelde hij achteraf dat hij de oplossing mocht instuderen als hij wou, maar dat hij dat niet wou doen.
Gebruikersavatar

jana.deman15 mar 2017, 13:46

 37
Mke schreef:Als ik het mij goed herinner van vorig jaar, zei Gilles (de mol) toen dat de productie uiteindelijk alle beslissingen aan hem overliet...
Als hij dat zelf wou, konden ze hem helpen met de strategie om een proef te doen lukken of mislukken, maar ze hebben hem nooit gezegd wat hij moest doen.
Over de proef die hij bijvoorbeeld samen met zijn mama moest doen (het woord 'mol' ofzo vormen met behulp van driehoeken enzo), vertelde hij achteraf dat hij de oplossing mocht instuderen als hij wou, maar dat hij dat niet wou doen.
O, ok, dat wist ik niet.
Maar met die metro-proef hadden ze toch beslist dat hij die mocht doen slagen (lees: op tijd in de halte aankomen) als er één kandidaat met Gilles DC mee was. Vanaf twee kandidaten moest hij te laat komen en daarvoor stond een productiemedewerker aan de ingang van de metro om hem in te lichten...
Gebruikersavatar

Mke15 mar 2017, 15:25

 112
jana.deman schreef:O, ok, dat wist ik niet.
Maar met die metro-proef hadden ze toch beslist dat hij die mocht doen slagen (lees: op tijd in de halte aankomen) als er één kandidaat met Gilles DC mee was. Vanaf twee kandidaten moest hij te laat komen en daarvoor stond een productiemedewerker aan de ingang van de metro om hem in te lichten...
Ja, maar dat was ook in overleg denk ik... moest Gilles (mol) dat niet zelf gewild hebben, zou het anders geweest zijn. Maar toen heeft hij overlegd wat de beste tactiek zou zijn.
Gebruikersavatar

Moldedju15 mar 2017, 15:41

 507  Yens
Wat mij hier niet helemaal duidelijk is. Weten de kandidaten van elkaar wie er welke score heeft behaald en welke vragen ze juist beantwoord hebben?
Gebruikersavatar

Frolva15 mar 2017, 15:52

 2204
Volgens mij wordt dat niet aan de kandidaten meegedeeld, maar zij weten wel hoeveel er uiteindelijk wel/niet gewonnen werd en hoeveel ze zelf bijgedragen hebben.

Waarschijnlijk wordt er nadien tussen de kandidaten (en de mol :mrgreen: ) wel over de proef gesproken en lijkt het mij heel riskant om dan te liegen over de behaalde score. 😉
Gebruikersavatar

Moldedju15 mar 2017, 16:28

 507  Yens
Tja, achteraf zeg je als mol toch wat je wil niet? Logisch als de uitslag niet klopt. Het is toch "de mol", iemand liegt dus!

Nu vind ik dat wel belangrijk. Als iedereen je uitslag weet zou ik als mol redelijk wat vragen juist beantwoorden. Veel geld binnenhalen en minder verdacht lijken om het daarna weer te verspelen, want een heel deel verdwijnt toch weer.

Maar als niemand weet hoeveel punten je hebt verdiend is dat wat anders. Dan pak je een goed antwoordje mee om bij de kijker niet te verdacht te zijn, maar daarna is het toch gedaan?

De uitslag was: Robin 600€, (Sam: 400€ ) en Eline en Annelies: 200€, Davey: 0€.

600€ is te veel (waarom zou je dat doen als mol?), 0 € te weinig (te verdacht naar de kijker).
200€ lijkt mij perfect! De mol is een vrouw 😉
Gebruikersavatar

sherlock15 mar 2017, 16:51

 216
Moldedju schreef:600€ is te veel (waarom zou je dat doen als mol?
Omdat je weet dat je het toch weer uit de pot kan halen in het tweede deel van de proef! 😉
Gebruikersavatar

Moldedju15 mar 2017, 16:56

 507  Yens
sherlock schreef:Omdat je weet dat je het toch weer uit de pot kan halen in het tweede deel van de proef! 😉
Hoe minder je eruit moet halen hoe beter, niet?
Gebruikersavatar

Ymineken15 mar 2017, 23:12

 39
eveline.vanhemel schreef:Davey heeft een hoger diploma interieurdesign en volgt nu een cursus houtbewerking. Lijkt me dat zo iemand toch de stelling van Pythagoras moet kennen? Die cursus houtbewerking lijkt me trouwens een goede aanvulling bij zijn diploma.
Dit vroeg ik mij tijdens de aflevering dus ook af. Kan niet geloven dat hij die stelling niet in zijn opleiding interieur gezien heeft. Je moet daar toch hoeken en dergelijke kunnen berekenen?
Gebruikersavatar

kristien.leys16 mar 2017, 10:12

 46
Ymineken schreef:Dit vroeg ik mij tijdens de aflevering dus ook af. Kan niet geloven dat hij die stelling niet in zijn opleiding interieur gezien heeft. Je moet daar toch hoeken en dergelijke kunnen berekenen?
ja,inderdaad verdacht! Hij verdient 0€ bij deze proef en dan ontmoeting bij de mol verliest hij weer 400€. Hij zegt dan: "Ik ben toch blij dat ik 200 € verdiend heb"???? Hij heeft just niets verdiend, wel nog 400€ die een ander verdiend heeft, ook uit de groepspot laten gaan!
En dan draagt hij ergens nog kousen met de Afrikaanse vlag, maar weet dan niet de kleuren van de vlag! VERDACHT!
Gebruikersavatar

sara.pantoja16 mar 2017, 13:06

 100
kristien.leys schreef: En dan draagt hij ergens nog kousen met de Afrikaanse vlag, maar weet dan niet de kleuren van de vlag! VERDACHT!
Ik zie toch echt niet waar jullie allemaal die Zuid-Afrikaanse vlag zien op de kousen van Davey hoor. Ik zie zwarte kousen met een geel randje. Zwarte kousen met een gekleurd randje worden zowat overal verkocht, dus hier zoek ik niets achter eigenlijk.
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 13:52

 
Ymineken schreef:Dit vroeg ik mij tijdens de aflevering dus ook af. Kan niet geloven dat hij die stelling niet in zijn opleiding interieur gezien heeft. Je moet daar toch hoeken en dergelijke kunnen berekenen?

Je weet toch niet hoe lang hij al aan die opleiding bezig is en of dat al aan bod is gekomen?