Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

rob.degrootte14 mar 2017, 17:36

 27
Davey had maar 1 vraag juist van de 5 en die mislukte dan ook nog is door zijn hartslag als ik me niet vergis. Het waren echt makkelijke vragen waarbij dat de oplossingen ook nog is voor je neus liggen :mrgreen: :mrgreen: . Alé komaan !? De wiskundige vraag tot daar aan toe.. Staat hij daar wat onnozel te doen en te sporten wetende dat zijn vragen toch fout zijn. Dit kan hij ook zo onopvallend slecht beantwoorden aangezien ze toch op een kamer alleen zitten en de andere kandidaten niet zien wat hij geantwoord heeft. Anders zouden sommigen toch echt wel raar opkijken bij die antwoorden 😃
Wat je hieruit kan afleiden is het volgende. Dit is duidelijk niet het gedrag van een kandidaat die zich express zou voordoen als mol om zichzelf te laten verdenken en zo ver in het spel te geraken. Daar wordt Davey toch soms van verdacht van deze tactiek. In deze situatie heeft dat geen enkel nut meer. Een kandidaat heeft er nu gewoon baat bij geld te verdienen want niemand ziet je toch. Enkel de mol heeft er baat bij slecht te antwoordden. En wat doet Davey? Het laatste... Weer 1000€ uit de pot. Perfect gemold! :batman:
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 18:02

 112
rob.degrootte schreef:Davey had maar 1 vraag juist van de 5 en die mislukte dan ook nog is door zijn hartslag als ik me niet vergis. Het waren echt makkelijke vragen waarbij dat de oplossingen ook nog is voor je neus liggen :mrgreen: :mrgreen: . Alé komaan !?
Ik moet toegeven dat ik dat ook wel dacht... de meeste vragen leken mij echt wel vrij simpel.

Anderzijds denk ik dat ik soms ook de verkeerde redenering maak in die zin dat ik er soms misschien te snel vanuit ga dat wat voor mij 'basiskennis' is, voor iedereen gemakkelijk is...
Gebruikersavatar

rob.degrootte14 mar 2017, 18:13

 27
Mke schreef:Ik moet toegeven dat ik dat ook wel dacht... de meeste vragen leken mij echt wel vrij simpel.

Anderzijds denk ik dat ik soms ook de verkeerde redenering maak in die zin dat ik er soms misschien te snel vanuit ga dat wat voor mij 'basiskennis' is, voor iedereen gemakkelijk is...
Hehe ja moeilijk in te schatten natuurlijk wat anderen denken. Maar die 5 specifieke vragen met de antwoorden erbij .. 🙂 De andere kandidaten deden het overigens beter dan hem maar konden naar mijn mening zelfs nog beter maar oké .. nog net aanvaardbaar 😃 Bij een groepsopdracht is dit alles een heel ander gegeven. Dan kan jezelf dommer voordoen voor/nadelen hebben en dan weet je niet of iemand zijn basiskennis effectief gebruikt heeft 🙂

Trouwens den Davey is echt gene domme houthakker of zo hoor zoals ze misschien precies willen laten blijken 😃
Zijn LinkedIn profiel is hier ergens al eens aan bod gekomen.. Hogere opleiding met verschillende jobs in de sales en net nu bezig aan een opleiding houtbewerking.. Beetje raar toch wel maar de waarheid zal achteraf blijken zeker ? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 19:39

 112
rob.degrootte schreef:Hehe ja moeilijk in te schatten natuurlijk wat anderen denken. Maar die 5 specifieke vragen met de antwoorden erbij .. 🙂 De andere kandidaten deden het overigens beter dan hem maar konden naar mijn mening zelfs nog beter maar oké .. nog net aanvaardbaar 😃 Bij een groepsopdracht is dit alles een heel ander gegeven. Dan kan jezelf dommer voordoen voor/nadelen hebben en dan weet je niet of iemand zijn basiskennis effectief gebruikt heeft 🙂

Trouwens den Davey is echt gene domme houthakker of zo hoor zoals ze misschien precies willen laten blijken 😃
Zijn LinkedIn profiel is hier ergens al eens aan bod gekomen.. Hogere opleiding met verschillende jobs in de sales en net nu bezig aan een opleiding houtbewerking.. Beetje raar toch wel maar de waarheid zal achteraf blijken zeker ? :mrgreen:
Het gaat mij zelfs niet om opleiding enzo hoor...
Ik vond die vraag van Doornroosje bijvoorbeeld ook vrij evident, en dat zie je in geen enkele opleiding 😉 , maar mijn vriend wist dat blijkbaar ook niet, terwijl ik dat precies vanzelfsprekend vond dat iedereen dat wist.

Maar mss heb ik teveel Disney gekeken 🙂
Gebruikersavatar

Dontor14 mar 2017, 20:27

 64
Wat betreft Davey.
De stelling van pythagoras is één van de eerste rekenkundige formules die je in houtbewerking leert.
De helft van houtbewerking is gebaseerd op deze stelling (3-4-5 regel).
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 20:31

 3483  Uma
Mke schreef:...
Maar mss heb ik teveel Disney gekeken 🙂
Teveel? Dat kan niet. 😉
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 20:32

 112
Dontor schreef:Wat betreft Davey.
De stelling van pythagoras is één van de eerste rekenkundige formules die je in houtbewerking leert.
De helft van houtbewerking is gebaseerd op deze stelling (3-4-5 regel).
Ben je daar zeker van?
Hij doet houtbewerking hè... geen schrijnwerkerij.
Ik denk dat wanneer je dat in het volwassenenonderwijs volgt, dat zeer praktisch wordt aangepakt.
Gebruikersavatar

Dontor14 mar 2017, 20:36

 64
Mke schreef:Ben je daar zeker van?
Hij doet houtbewerking hè... geen schrijnwerkerij.
Ik denk dat wanneer je dat in het volwassenenonderwijs volgt, dat zeer praktisch wordt aangepakt.
Haaksheid , graden, zijden en hoeken worden berekend vanuit deze stelling. In houtbewerking toch ook een belangrijk onderdeel.
Gebruikersavatar

Jansen14 mar 2017, 23:48

 3423  Yens
Mke schreef:Ben je daar zeker van?
Hij doet houtbewerking hè... geen schrijnwerkerij.
Ik denk dat wanneer je dat in het volwassenenonderwijs volgt, dat zeer praktisch wordt aangepakt.
Davey heeft een hoger diploma interieurdesign en volgt nu een cursus houtbewerking. Lijkt me dat zo iemand toch de stelling van Pythagoras moet kennen? Die cursus houtbewerking lijkt me trouwens een goede aanvulling bij zijn diploma.
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2017, 01:12

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Davey heeft een hoger diploma interieurdesign en volgt nu een cursus houtbewerking. Lijkt me dat zo iemand toch de stelling van Pythagoras moet kennen?
Zeker, en ik meen me te herinneren dat hij tijdens de droedelopdracht iets gezegd heeft dat hij dat geleerd had (in ieder geval ergens in een van de eerste afleveringen).
Gebruikersavatar

nite15 mar 2017, 11:05

 110
Volgens mij is dit zo een proef waar de mol voluit voor het geld kan gaan. De potentiële winst is eerder beperkt (200EUR per juiste vraag) en dan verdwijnt er nog een deel van dat geld door die hartslag. Alle juiste antwoorden waren al gestolen voordat alle kandidaten in het donker moesten zitten. Dus stel dat Davey enkele vragen meer juist had, dus +600EUR in de pot waarvan misschien nog een deel wordt weggenomen omdat de andere kandidaten hun hartslag niet onder controle hebben, dan heeft hij door zijn mollenwerk 400EUR uit de pot gehouden ofzo.

Dat lijkt mij echt de moeite niet.
Gebruikersavatar

jana.deman15 mar 2017, 12:05

 37
nite schreef:Volgens mij is dit zo een proef waar de mol voluit voor het geld kan gaan. De potentiële winst is eerder beperkt (200EUR per juiste vraag) en dan verdwijnt er nog een deel van dat geld door die hartslag. Alle juiste antwoorden waren al gestolen voordat alle kandidaten in het donker moesten zitten. Dus stel dat Davey enkele vragen meer juist had, dus +600EUR in de pot waarvan misschien nog een deel wordt weggenomen omdat de andere kandidaten hun hartslag niet onder controle hebben, dan heeft hij door zijn mollenwerk 400EUR uit de pot gehouden ofzo.

Dat lijkt mij echt de moeite niet.
Akkoord.
Anderzijds: ik heb de indruk dat de mol & de productie meestal op voorhand beslissen in welke mate ze een proef zullen doen slagen of mislukken. (bvb duikproef: zien dat het bedrag niet verdubbeld wordt en het voor de rest laten afhangen van de kandidaten.)
Als het voor de hartslagproef de bedoeling was om de proef volledig te doen mislukken (dus 0 euro voor de pot), dan heeft de mol er toch belang bij zelf bij de vragen niets of bijna niets binnen te halen, dan moet hij/zij minder risico nemen bij de proef in het donker om de kandidaten een beetje op te jagen.