Davey is de winnaar

matthias.bouquet15 mar 2017, 22:05

171
Ik heb er wat moeite mee hints te posten op dit forum, omdat het juist zo moeilijk is af te tasten vanaf wanneer je in de buurt komt van de toevalsdrempel, of er zich bewust van te worden als je gewoon informatie filtreert om beter te passen in je eigen tunnelvisie. Dus vel je eigen oordeel hierover, het kan evengoed toeval kan zijn, maar voor de volledigheid vermeld ik hier toch de drie muziekfragmenten in de soundtrack die lijken te wijzen naar Davey.

1) Hammers and Nails - Jóhann Jóhannsson: ik heb dit al gezegd in een ander topic, maar na deze aflevering vind ik het een almaar waarschijnlijker scenario dat de eerste drie geïntroduceerde personages, Davey, Robin en Annelies respectievelijk de mol, de winnaar en de verliezend finaliste zijn. De openingsmuziek lijkt dat te bevestigen.
2) Sorry - Justin Bieber: in de derde minuut van aflevering vier speelt de radio dit lied (waar ik nu geen bijzondere fan van ben, maar soit) terwijl Hans, Robin en Davey de bijzondere vorige eliminatie nabespreken. Het is dus wellicht niet gekozen door de redactie, maar zou het misschien kunnen dat Davey zijn kans schoon ziet om zijn opmerking te maken: 'Nee, maar ge gaat wel binnen drie maand zeggen : 'Amai, dienen Davey die liegt eigenlijk nooit.'? Hoeft niet echt iets te betekenen, maar zou wel mooi zijn om achteraf te tonen.
3) 28 Theme - John Murphy: deze melodie wordt in je oren gedramd tijdens de gps-proef van aflevering vijf. Achtentwintig is de leeftijd van Davey, of was dat toch althans: want de vijfde aflevering werd zomaar eventjes uitgezonden op de vooravond van zijn negenentwintigste verjaardag.

Is een van jullie ook iets opgevallen in de soundtrack dat naar één van de kandidaten lijkt te wijzen? Ik hoor het graag.