Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Jansen25 mar 2017, 08:34

 3423  Yens
pieter-jan.jorissen schreef:Een duidelijkere hint heb ik nog niet gezien.
[ external image ]

https://www.google.be/webhp?sourceid=ch ... =%23D60008&*

Zeggen deze cijfers iemand iets?
214, 0, 8

Is een andere code voor rood.
214,0,8 --> RGB-waarden

Puur rood heeft als RGB-waarde: 255,0,0 met 214,0,8 heb je dus een waarde 214 Rood, 0 Groen, 8 Blauw.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen25 mar 2017, 11:20

 182
eveline.vanhemel schreef:214,0,8 --> RGB-waarden

Puur rood heeft als RGB-waarde: 255,0,0 met 214,0,8 heb je dus een waarde 214 Rood, 0 Groen, 8 Blauw.
Vraag is of iemand de rgb-waarde aan een hint kan linken?
Gebruikersavatar

Jansen25 mar 2017, 11:33

 3423  Yens
pieter-jan.jorissen schreef:Vraag is of iemand de rgb-waarde aan een hint kan linken?
Ik vraag me af waarom je de code "d"60008 neemt? Als je probeert op die manier om Davey aan de code te linken, dan lijkt me dat toch niet correct... je kan ook evengoed een "a" of een "e" voor de code zetten. Dan zijn het nog evenzeer roodtinten. Met een "e" voor benadert het trouwens nog meer het echte rood... als rgb-waarde krijg je dan R="230". Groen en blauw waarden blijven hetzelfde.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen25 mar 2017, 12:12

 182
eveline.vanhemel schreef:Ik vraag me af waarom je de code "d"60008 neemt? Als je probeert op die manier om Davey aan de code te linken, dan lijkt me dat toch niet correct... je kan ook evengoed een "a" of een "e" voor de code zetten. Dan zijn het nog evenzeer roodtinten. Met een "e" voor benadert het trouwens nog meer het echte rood... als rgb-waarde krijg je dan R="230". Groen en blauw waarden blijven hetzelfde.
Je hebt een punt! Maar ik vind de link naar Van Rode het meest voor de hand liggend. 60008 was volgens mij geen willekeurige cijfercombinatie voor het kluisje. De makers wisten op voorhand enkel van Davey zeker dat hij er in deze proef nog zou in zitten. E en A is mogelijk toevallig ook een roodtint. R60008 (Robin) is bijvoorbeeld geen kleurtint.

Ik ben vooral verder gaan zoeken op het spoor van de Zuid-Afrikaanse vlaggen. Vlaggen van Annelies en Eline zijn wit vanbinnen. Kleur van de onschuld. Davey zijn vlag is rood vanbinnen, net zoals de kleur van de twee valse vlaggen.
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen25 mar 2017, 12:21

 182
pieter-jan.jorissen schreef:Je hebt een punt! Maar ik vind de link naar Van Rode het meest voor de hand liggend. 60008 was volgens mij geen willekeurige cijfercombinatie voor het kluisje. De makers wisten op voorhand enkel van Davey zeker dat hij er in deze proef nog zou in zitten. E en A is mogelijk toevallig ook een roodtint. R60008 (Robin) is bijvoorbeeld geen kleurtint.

Ik ben vooral verder gaan zoeken op het spoor van de Zuid-Afrikaanse vlaggen. Vlaggen van Annelies en Eline zijn wit vanbinnen. Kleur van de onschuld. Davey zijn vlag is rood vanbinnen, net zoals de kleur van de twee valse vlaggen.
Ik moet toegeven dat ik veel hints naar Eline zag. Zij was tot deze week mijn verdachte. Maar mogelijk zijn dit hints naar het feit dat zij de winnaar is. Het rode oog in de begingeneriek. Eline heeft gezien dat "Van Rode" D60008 de mol is? Het valt me al op bij de korte discussie over "The Swallow of London". Als Davey eerst duikt naar de vlaggen is Eline geïrriteerd omdat ze het niet goed vindt dat de mol als eerste duiker vrij spel krijgt?
Gebruikersavatar

Jansen25 mar 2017, 12:30

 3423  Yens
Voor mij blijft het grootste bezwaar tegen Davey als mol dat zijn profiel te veel lijkt op dat van Gilles vorig jaar. Beiden kan je toch klasseren onder de eigenschappen MAN - JONG - KNAP... Het is van de 1e reeks van de mol geleden dat er nog eens een vrouw als mol was. Vandaar dat ik dit jaar al van in het begin de vrouwen met meer aandacht bekeken heb.
Gebruikersavatar

weyns196025 mar 2017, 16:18

 426
eveline.vanhemel schreef:Voor mij blijft het grootste bezwaar tegen Davey als mol dat zijn profiel te veel lijkt op dat van Gilles vorig jaar. Beiden kan je toch klasseren onder de eigenschappen MAN - JONG - KNAP... Het is van de 1e reeks van de mol geleden dat er nog eens een vrouw als mol was. Vandaar dat ik dit jaar al van in het begin de vrouwen met meer aandacht bekeken heb.
Voor mij is MAN - JONG - KNAP absoluut geen bezwaar 😃
Gebruikersavatar

Jansen25 mar 2017, 16:49

 3423  Yens
weyns1960 schreef:Voor mij is MAN - JONG - KNAP absoluut geen bezwaar 😃
Voor mij ook niet hoor 🙂 Maar dan zou het volgend jaar (als er nog een editie komt) toch makkelijk maken: zoek de knappe, jonge man en je hebt de mol 🙂.
Gebruikersavatar

Ymineken26 mar 2017, 17:27

 39
eveline.vanhemel schreef:Voor mij ook niet hoor 🙂 Maar dan zou het volgend jaar (als er nog een editie komt) toch makkelijk maken: zoek de knappe, jonge man en je hebt de mol 🙂.
Het is niet omdat dat 2 jaar na elkaar is dat het volgend jaar zo per se hoeft te zijn natuurlijk :p
Het profiel lijkt inderdaad op Gilles zijn profiel maar ik sluit hem daarom nog niet uit. Twijfel nog altijd tussen Davey en Eline :p
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2017, 17:38

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Voor mij ook niet hoor 🙂 Maar dan zou het volgend jaar (als er nog een editie komt) toch makkelijk maken: zoek de knappe, jonge man en je hebt de mol 🙂.
Meen je dat? :evil:
Dus ik kan de mol niet zijn? :(
Gebruikersavatar

Frolva26 mar 2017, 22:28

 2204
Ymineken schreef:Twijfel nog altijd tussen Davey en Eline

Jij gaat verschieten, morgen. :mrgreen: