Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

julie.carbonez20 feb 2017, 22:32

 3
Eline was altijd al een hoofdverdachte bij mij. Maar na deze aflevering begin ik toch sterk te twijfelen. Marzena zegt tijdens het invullen van de verdachtenlijst dat Eline voor haar verdacht was, aangezien ze direct de schuld in de schoenen van Bertrand schoof voor het alarm. Zou Marzena op Eline gestemd hebben, en zo als tweede laatste geëindigd zijn?
Wat mij ook opviel is dat de productie de scène van het alarm er achteraf nog eens inzet. Willen ze Eline verdacht maken? want op deze beelden is duidelijk te zijn dat Bertrand nog plat op de grond lag toen het alarm afging.
Langs de andere kant zie je in deze scène dat Eline 2 keer bijna recht in de camera kijkt en een beetje twijfelt om om de hoek te gaan, waardoor het alarm dus afging. Ze deed precies een stapje terug, omdat ze verwonderd was dat het alarm nog niet was afgegaan.
Alles is zo verwarrend :?
Kunnen jullie hier een besluit uit trekken?
Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar

Niffler20 feb 2017, 23:05

 62
Dat was ook mijn indruk, ze spreken van 75cm bewegingsruimte, Bertrand was zeker nog niet boven die grens op het moment van het alarm... Ofwel klopt de info in de voice over niet, ofwel was het Eline die het alarm liet afgaan.
Gebruikersavatar

vicky.janssen20 feb 2017, 23:08

 3
In de herhaling op het einde van het programma ging het alarm pas af toen Bertrand opstond. De programmamakers spelen een beetje met onze voetjes vrees ik. Twee dezelfde beelden maar met het geluid is gesjoemeld.
Gebruikersavatar

ex-molinator20 feb 2017, 23:13

 3483  Uma
In de eerste scene waarin het alarm af ging had ik de indruk dat het alarm afging toen Bertrand nog plat genoeg lag.
En voor zover ik me herinner moeten ze zeker voorbij de bocht (pilaar?) zijn alvorens op te staan. En Eline stond al snel recht.

Maar ik vertrouw mijn gedachten momenteel niet. Morgen een paar scenes eens opnieuw bekijken.
Gebruikersavatar

septentrio20 feb 2017, 23:17

 30
Voor mij liet Eline het alarm afgaan.
Het feit dat het programma laat zien dat Marzena Eline verdacht vind ik vervelend, want het strookt niet met het feit dat ik nog steeds Eline als hoofdverdachte heb. Al betekent zeggen dat je een handeling raar of verdacht vond niet perse dat je die persoon als hoofdverdachte hebt natuurlijk...
Gebruikersavatar

Andy8620 feb 2017, 23:49

 49
julie.carbonez schreef:Eline was altijd al een hoofdverdachte bij mij. Maar na deze aflevering begin ik toch sterk te twijfelen. Marzena zegt tijdens het invullen van de verdachtenlijst dat Eline voor haar verdacht was, aangezien ze direct de schuld in de schoenen van Bertrand schoof voor het alarm. Zou Marzena op Eline gestemd hebben, en zo als tweede laatste geëindigd zijn?
Wat mij ook opviel is dat de productie de scène van het alarm er achteraf nog eens inzet. Willen ze Eline verdacht maken? want op deze beelden is duidelijk te zijn dat Bertrand nog plat op de grond lag toen het alarm afging.
Langs de andere kant zie je in deze scène dat Eline 2 keer bijna recht in de camera kijkt en een beetje twijfelt om om de hoek te gaan, waardoor het alarm dus afging. Ze deed precies een stapje terug, omdat ze verwonderd was dat het alarm nog niet was afgegaan.
Alles is zo verwarrend :?
Kunnen jullie hier een besluit uit trekken?
Alvast bedankt!!
Ik heb de beelden verschillende keren herhaald en volgens mij heeft Eline het alarm doen afgaan: ze stond te vroeg recht, Bertrand lag nog duidelijk op de grond en ze suggereerde (en deed het ook) om op de rug over de grond te kruipen waardoor de knieën deels telkens naar boven komen waardoor het alarm misschien mogelijks zou kunnen afgaan. Ofwel heeft ze deze techniek van over de grond te gaan gewoon op de politieschool geleerd? Enkele seconden voor het alarm was er precies al een soort van 'vooralarm', ik heb toch een aantal 'tuutjes' gehoor vlak voor het alarm is afgegaan, en ze beschuldigde Bertrand, dus misschien startte het alarm met een soort van 'vooralarm' want dan is Eline wel degelijk de verdachte...
Gebruikersavatar

Noptje20 feb 2017, 23:55

 181
Maar bertrand heeft wel meteen zelf aan dat het alarm door hem is afgegaan. Wat natuurlijk, net zoals zoveel in dit spel, niks betekent aangezien hij misschien zichzelf gewoon verdacht wil maken tov de rest van de groep.
Gebruikersavatar

Andy8621 feb 2017, 00:11

 49
Noptje schreef:Maar bertrand heeft wel meteen zelf aan dat het alarm door hem is afgegaan. Wat natuurlijk, net zoals zoveel in dit spel, niks betekent aangezien hij misschien zichzelf gewoon verdacht wil maken tov de rest van de groep.
Eline zei tegen hem dat hij het alarm liet afgaan, misschien baseerde hij zich gewoon op wat Eline zei???
Gebruikersavatar

Noptje21 feb 2017, 00:20

 181
Andy86 schreef:Eline zei tegen hem dat hij het alarm liet afgaan, misschien baseerde hij zich gewoon op wat Eline zei???
Het maakt op zich ook zoveel niet uit:
Als hij zegt, nee dat alarm heb ik zeker niet doen afgaan, en daar op blijft hameren etc etc, dan komt hij niet verdacht over (wat enkel goed is als hij de mol wel is)
Als hij zegt, ja dat was toch echt wel mijn schuld, wat ben ik toch onhandig, en alle schuld naar zich toe trekt, komt hij wel verdacht over (wat enkel goed is als hij de mol niet is)

Vandaar ook dat ik zei dat alles op een dubbele manier kan bekeken worden en niets uitmaakt. Het is gewoon wat je wil geloven als waarheid.
Gebruikersavatar

vicky.janssen21 feb 2017, 00:23

 3
Het fragment wordt 3 x getoond. 1x vanuit kamer met sensoren waar Bertrand nog op grond ligt als het alarm afgaat. 2x het beeld waar je Eline ziet rechtstaan. Hier gaat 1x het alarm af als Eline rechtstaat en 1x als Bertrand rechtstaat.