Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

Taupie0221 feb 2017, 11:47

 53
Noptje schreef:Het maakt op zich ook zoveel niet uit:
Als hij zegt, nee dat alarm heb ik zeker niet doen afgaan, en daar op blijft hameren etc etc, dan komt hij niet verdacht over (wat enkel goed is als hij de mol wel is)
Als hij zegt, ja dat was toch echt wel mijn schuld, wat ben ik toch onhandig, en alle schuld naar zich toe trekt, komt hij wel verdacht over (wat enkel goed is als hij de mol niet is)

Vandaar ook dat ik zei dat alles op een dubbele manier kan bekeken worden en niets uitmaakt. Het is gewoon wat je wil geloven als waarheid.
Bertrand heeft volgens mij impliciet maar toch duidelijk aangegeven dat hij het alarm niet heeft doen afgaan door te zeggen dat het hem goed uitkwam dat hij verdacht werd van het alarm te hebben doen laten afgaan zodat hij zal verdacht worden als Mol. Dit is een redenering van iemand die wil winnen en niet van de Mol en hieruit blijkt volgens mij ook duidelijk dat het Eline is die het alarm heeft doen laten afgaan.
Gebruikersavatar

Andreas21 feb 2017, 16:50

Molerator  113
Marzena heeft Eline zien valsspelen via de camerabeelden in het busje en zei zag ook dat Eline de schuld op Bertrand stak, misschien was dit de reden waarop Marzena vol uit voor Eline ging. Helaas pindakaas Eline is voor mij geen mol.
Gebruikersavatar

frank.troch21 feb 2017, 17:02

 253  Yens
andreas.debresser schreef:Marzena heeft Eline zien valsspelen via de camerabeelden in het busje en zei zag ook dat Eline de schuld op Bertrand stak, misschien was dit de reden waarop Marzena vol uit voor Eline ging. Helaas pindakaas Eline is voor mij geen mol.
Ze hadden in het busje volgens mij geen beelden van die kamer op zich, enkel 4 andere algemene beelden, dus Marzena kon dat niet gezien hebben.
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 17:03

 3547  Sven
frank.troch schreef:Ze hadden in het busje volgens mij geen beelden van die kamer op zich, enkel 4 andere algemene beelden, dus Marzena kon dat niet gezien hebben.
ja, klopt
Gebruikersavatar

OrthoMol22 feb 2017, 16:17

 219
Eline is absoluut geen spelbreker maar een goede speelster op het terrein. Nadat de zes kandidaten via de ingang zijn binnengekropen waarbij Marzena de tip geeft aan hen om laag te blijven blijkt Eline de enige persoon met de knie id hoogte te liggen. Bij het eerste rechtstaan kijkt ze al 'ns een eerste maal id camera. Bij een volgende shot zie je Eline verklaren hoe ze makkelijker vooruitraakt nl op haar rug met beide knieen id hoogte - volgens mij een techniek die ze bij uitoefening van haar beroep in training heeft meegekregen. Bertrand reageert er nog op . Mogelijk was dat van Eline een zet om andere kandidaten ertoe aan te zetten dezelfde techniek te gebruiken. Op die manier had het zomaar kunnen zijn dat iemand anders een alarm had doen afgaan, rekening houdend met de hoogteafstand. Bij hun opdracht merk ik op dat Bertrand nog volledig plat od grond lag wanneer het alarm afging, maar Eline wel met één knie gebogen id hoogte lag. Op het daarop volgende shot zie je dat duidelijk trouwens. Bertrand volledig platvloers en Eline met gebogen knie id hoogte terwijl ze te snel rechtkomt. Daarbij kijkt ze nog tweemaal recht id camera, alsof ze duidelijkheid wil omtrent de camera's of die 'alles' goed in beeld hebben gebracht. Vervolgens wijst ze heel snel met de vinger naar Bertrand om haar beschuldiging te uiten - een trekje wat me bij haar al vaker is opgevallen. Nochtans legt die man aan Annelies en Marzena uit dat het belangrijk is plat od grond te liggen vooraleer de hoek om te kijken. Dit gedrag zou haar verdacht kunnen maken. Ik zie het eerder als het spel goed trachten te spelen om de opdracht te doen mislukken, maar in mijn ogen is zij zeker De mol niet. Je kunt moeilijk haar niet als verdacht zien omdat ze heel goed weet hoe haar strategieën te bepalen, maar dat maakt van haar nog geen mol.
Gebruikersavatar

marc.degroote23 feb 2017, 19:25

 26
julie.carbonez schreef:Eline was altijd al een hoofdverdachte bij mij. Maar na deze aflevering begin ik toch sterk te twijfelen. Marzena zegt tijdens het invullen van de verdachtenlijst dat Eline voor haar verdacht was, aangezien ze direct de schuld in de schoenen van Bertrand schoof voor het alarm. Zou Marzena op Eline gestemd hebben, en zo als tweede laatste geëindigd zijn?
Wat mij ook opviel is dat de productie de scène van het alarm er achteraf nog eens inzet. Willen ze Eline verdacht maken? want op deze beelden is duidelijk te zijn dat Bertrand nog plat op de grond lag toen het alarm afging.
Langs de andere kant zie je in deze scène dat Eline 2 keer bijna recht in de camera kijkt en een beetje twijfelt om om de hoek te gaan, waardoor het alarm dus afging. Ze deed precies een stapje terug, omdat ze verwonderd was dat het alarm nog niet was afgegaan.
Alles is zo verwarrend :?
Kunnen jullie hier een besluit uit trekken?
Alvast bedankt!!

in een van de filmpjes die niet in de afleveringen zit echt Marzena dat ze iemand anders begon te verdenken dan in haar vorige eliminatieproef. dat op basis van de gegevens van de gebeurtenissen uit deze aflevering maar dat ze besloten had nog even vast te houden aan haar vorige verdachte voor deze eliminatie. nu ze eruit ligt zegt ze overtuigt te zijn te weten wie de mol is.
mijn gedacht had ze dus nu haar twijfels gekregen aan eline wat ze ook uit in het gesprek voor het rode scherm. maar had toch daarvoor voor iemand anders als mol gekozen. daardoor vliegt ze eruit.

toch gebeurt er iets vreemd met anelies en het cadeautje voor maïzena. hoe wist ze dat het nu het moment was om het aan maïzena te geven?

toch blijf ik al mijn geld zetten op eline als mol!!!
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 mar 2017, 20:49

 1690  Sven
septentrio schreef:In dit filmpje zegt Marzena dat haar vermoedens aan het veranderen waren maar dat ze desondanks op dezelfde persoon had gestemd als vorige week. We weten niet wie (afl 1 verdacht ze Jessica).

Maw volgens mij niet Eline (die ze nu in afl 3 wel meer en meer is gaan verdenken).

http://www.vier.be/demol/videos/niet-op ... ol/2541933
Juist, ze stemde waarschijnlijk op Davey, maar vond Eline toch ook verdacht worden.
Gebruikersavatar

annick.neskens20 mar 2017, 05:49

 128
andreas.debresser schreef:Marzena heeft Eline zien valsspelen via de camerabeelden in het busje en zei zag ook dat Eline de schuld op Bertrand stak, misschien was dit de reden waarop Marzena vol uit voor Eline ging. Helaas pindakaas Eline is voor mij geen mol.

Voor mij ook niet