Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

Molliarty21 feb 2017, 00:52

 157
Eline bestelde voor Bertrand een Casanova op café.

Casanova staat in haar playlist. Toeval? 😲

[ external image ]
Gebruikersavatar

Andy8621 feb 2017, 01:03

 49
Aflevering 3: Wou Eline een drankje voor Bertrand bestellen waar veel alcohol inzit? Want dat zit alvast zeker in een Casanova. Om op die manier misschien Bertrand te verzwakken in de volgende proef in het museum?
Gebruikersavatar

tuur.depuydt21 feb 2017, 01:12

 9
En een Casanova zorgt dan weer voor "Ultimate Kaos" in het museum 😎
Gebruikersavatar

tuur.depuydt21 feb 2017, 01:55

 9
Net nog eens verder gekeken naar de muziekkeuze van Eline en in meerdere nummers kun je wel wat vinden.
  • Con Te Partiro > Met jou zal ik vertrekken: verwijzende dat Eline samen met de winnaar naar huis terugkeert;
  • Diamonds > in afl. 2, de proef met de diamanten;
  • Iris > onderdeel van het oog > mollen zijn blind;
  • Casanova > de cocktail die voor ultieme chaos moet zorgen in afl. 3, de museumproef;
  • Dilemma > de keuze die de mol telkens heeft tussen winst of verlies;
  • Lose yourself > de songtekst past nogal bij een 'mol'-figuur, onder andere meteen al bij het begin van het lied:
    "Look, if you had one shot, one opportunity
    To seize everything you ever wanted, one moment
    Would you capture it or just let it slip?";
  • Nothing Else Matters > Terug een stukje uit de songtekst:
    "Never cared for what they say
    Never cared for games they play
    Never cared for what they do
    Never cared for what they know
    And I know, yeah"
  • ...
Er zullen nog wel verwijzingen/hints tussenzitten die ik momenteel over het hoofd zie of misschien komende afleveringen duidelijk worden.
Gebruikersavatar

Molliarty21 feb 2017, 02:03

 157
tuur.depuydt schreef:Net nog eens verder gekeken naar de muziekkeuze van Eline en in meerdere nummers kun je wel wat vinden.
  • Con Te Partiro > Met jou zal ik vertrekken: verwijzende dat Eline samen met de winnaar naar huis terugkeert;
  • Diamonds > in afl. 2, de proef met de diamanten;
  • Iris > onderdeel van het oog > mollen zijn blind;
  • Casanova > de cocktail die voor ultieme chaos moet zorgen in afl. 3, de museumproef;
  • Dilemma > de keuze die de mol telkens heeft tussen winst of verlies;
  • Lose yourself > de songtekst past nogal bij een 'mol'-figuur, onder andere meteen al bij het begin van het lied:
    "Look, if you had one shot, one opportunity
    To seize everything you ever wanted, one moment
    Would you capture it or just let it slip?";
  • Nothing Else Matters > Terug een stukje uit de songtekst:
    "Never cared for what they say
    Never cared for games they play
    Never cared for what they do
    Never cared for what they know
    And I know, yeah"
  • ...
Er zullen nog wel verwijzingen/hints tussenzitten die ik momenteel over het hoofd zie of misschien komende afleveringen duidelijk worden.
Indd. Ik had ook al wat verder erin zitten denken. Veel liedjes gaan over kansen en momenten.

Iris "I don't want the world to see me",

"De bestemming onbekend, en niemand ziet hoe klein je bent" .. mol, klein dier.

Photograph "we keep this love in a photograph, we made these memories for ourself." Eventueel een hint naar de foto uit aflevering 1 waar hans ook opstaat?

Sommige mss wat ver gezocht maar kan haar playlist precies het meeste linken aan dingen die er gaande zijn.

Maaaar, geen tunnelvisie eh! 😃
Gebruikersavatar

Danilo Topo21 feb 2017, 07:55

 3
Casanova. Was me ook opgevallen.

Mijn vermoeden dat Eline de mol is wordt steeds groter
Gebruikersavatar

ex-molinator21 feb 2017, 08:54

 3483  Uma
OK, die analyse van de playlist : er zitten wel degelijk een groot aantal "toevalligheden " in.
Genoeg om Eline toch opnieuw aan een onderzoek te onderwerpen, maar ook de playlists van de ander kandidaten want met wat moeite kan je wellicht gelijkaardige molgerelateerde zaken vinden.
Just keeping an open mind 💡
Gebruikersavatar

stijn.devries21 feb 2017, 15:37

 2
Hadden ze dat niet vorig jaar ook al gedaan met de playlist van Gilles? Ik denk niet dat ze dezelfde hint 2 jaar na elkaar zouden gebruiken
Gebruikersavatar

frank.lancaster14 mar 2017, 04:47

 4
Er zijn inderdaad heel wat toevalligheden terug te vinden in de playlist van Eline. Veel nummers die naar opdrachten en/of de rol van de mol verwijzen. Hier nog een paar zaken die nog niet opgemerkt werden:

-Andrea Bocelli is blind... zoals een mol
-Ook enkele nummers met het woord "heart" in de titel. Eline viel op met haar hoge hartslag.
-"De Bestemming" van Marco Borsato kan verwijzen naar afl. 1, waarin niet iedereen zijn bestemming bereikte.
-Black Eyed Peas: na de fietsopdracht krijgen de kandidaten bonen als avondeten.
-In het nummer "(I've Had) The Time of My Life" zit de tekst "We saw the writing on the wall". Eline moest in afl. 2 op zoek naar een stuk tekst op een deur/wand.
-"I Don't Want to Miss a Thing" zit vol met verwijzingen naar slapen (letterlijk: I don't wanna close my eyes, I don't wanna fall asleep).
-Iris van The Goo Goo Dolls: "And I'd give up forever to touch you" (...) "And I don't want the world to see me" (...) "I just want you to know who I am". Dat lijken allemaal verwijzingen naar de opdracht waarin de mol in het donker kandidaten aanraakt.
Gebruikersavatar

emiel.debaets14 mar 2017, 10:39

 1
Eye of the tiger, kan verwijzen naar de opdracht met dieren..
Gebruikersavatar

Holmes28 mar 2017, 16:37

 395
Gilles had het vorig jaar al gedaan, dus minder waarschijnlijk dat men het dit jaar nog eens zou doen, maar er zitten achteraf gezien toch wel redelijk wat toevalligheden tussen de titels:
diamonds (proef busrit),
my heart will go on/total eclipse of the heart (hartslagproef, blind date),
de bestemming (gps),
I see fire (rode lantaarn),
your song (shozoloza),
Casanova (drank museumproef),
photograph (foto Hans),
dilemma (vliegloods/ helicoptersafari),
iris (hint/oog in trailer reeks ?),
I've had the time of my life (de hele reeks als mol; misschien wel dé hint)