Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

The hunter23 feb 2017, 11:56

 282  Uma
Elk jaar elimineer ik een paar personen die niet de mol kunnen zijn om de eenvoudige reden dat ze dingen doen die een mol NOOIT zou doen.

In het geval van Eline is dit in aflevering 2 bij de John Pearson proef. Aan het begin van de proef beginnen Davey en Marzena te discussiëren over of ze voor het geld of de pasvragen moeten gaan, waarop Eline al snel tussenkomt: "He he, we verliezen hier wel veel tijd hé". Een mol heeft niets liever dan dat er tijd verloren wordt en nog liever dat anderen dat doen zonder dat hij daar zelf iets voor moet doen.

Eline valt voor mij dus af als mol.
Gebruikersavatar

djennix23 feb 2017, 12:08

 51
idd dat heb ik ook opgemerkt. Waarom zou je als mol de andere kandidaten erop wijzen dat er tijd verspeeld wordt.
De mol kan zich op zulke momenten beter van 'de domme' houden en doen alsof hij/zij aan de proef werkt.
Gebruikersavatar

Holmes23 feb 2017, 12:18

 395
Zoals een ex-deelnemer ergens op dit forum schreef : de hoofdbedoeling vh spel is de mol ontmaskeren.
Bijgevolg doet de mol er goed aan om af en toe zand in de ogen te strooien, dus zou ik ze op basis van dit nog niet als mol afschrijven... 😉
Gebruikersavatar

Taupie0223 feb 2017, 12:22

 53
Tijdens de proef met de droedel wanneer de laatste 4 deelnemers moeten drukken op de knop terwijl Hans op het kussen zit en Robin met de verrekijker moet raden welk dier Hans boetseert, vraagt Eline ook meermaals of er niet moet gedrukt worden. Ze lijkt dan aan te geven dat er veel tijd verloren gaat, zodat ook daar ze zich niet bepaald als een mol gedraagt (wel moet ik hieraan toevoegen dat, wanneer er dan consensus bestaat dat er gedrukt moet worden, ze ineens toch enkele seconden wacht alvorens te drukken waarbij de anderen haar zitten aan te sporen om te drukken).
Gebruikersavatar

oldgrumpy23 feb 2017, 17:10

 88
Taupie02 schreef:Tijdens de proef met de droedel wanneer de laatste 4 deelnemers moeten drukken op de knop terwijl Hans op het kussen zit en Robin met de verrekijker moet raden welk dier Hans boetseert, vraagt Eline ook meermaals of er niet moet gedrukt worden. Ze lijkt dan aan te geven dat er veel tijd verloren gaat, zodat ook daar ze zich niet bepaald als een mol gedraagt (wel moet ik hieraan toevoegen dat, wanneer er dan consensus bestaat dat er gedrukt moet worden, ze ineens toch enkele seconden wacht alvorens te drukken waarbij de anderen haar zitten aan te sporen om te drukken).

En op welke positie zou je je als mol zetten? Ik zou aan de knop willen zitten en net zoals eline op het einde wat talmen met drukken
Gebruikersavatar

Taupie0223 feb 2017, 17:11

 53
Ja, ok, maar waarom dringt ze dan eerst aan om geen tijd verloren te laten gaan ? Louter om zich niet verdacht te maken ? Dat kan niet het geval zijn, want dan doet ze dat effect weer teniet door te dralen bij het drukken ....
Gebruikersavatar

Jansen23 feb 2017, 17:13

 3423  Yens
Taupie02 schreef:Ja, ok, maar waarom dringt ze dan eerst aan om geen tijd verloren te laten gaan ? Louter om zich niet verdacht te maken ? Dat kan niet het geval zijn, want dan doet ze dat effect weer teniet door te dralen bij het drukken ....
Met andere woorden: ze schept verwarring 😉
Gebruikersavatar

Taupie0223 feb 2017, 17:18

 53
Verwarring scheppen lijkt me eerder iets voor een kandidaat, maar niet voor een mol. Die moet net proberen zich zo onverdacht mogelijk te maken (enfin, dat is hoe ik het zie natuurlijk).
Gebruikersavatar

ex-molinator23 feb 2017, 17:26

 3483  Uma
Taupie02 schreef:Verwarring scheppen lijkt me eerder iets voor een kandidaat, maar niet voor een mol. Die moet net proberen zich zo onverdacht mogelijk te maken (enfin, dat is hoe ik het zie natuurlijk).
Een mol moet volgens mij juist wel gebruik maken van de mogelijkheden om verwarring te scheppen, bvb in een opdracht die gedoemd is te mislukken, wanneer de andere kandidaten het al opgegeven hebben, toch alles doen om de indruk te geven dat hij er nog in gelooft en tot het einde doorgaat. Of... bij een vraag het juiste antwoord voorstellen maar op een manier waaruit blijkt dat je er niet zeker van bent, en je laten overhalen om een antwoord te geloven en door te geven. En dan achteraf zeggen, miljaarde , ik zat toch juist.

Weer die dubbele bodem.
Trouwens, nogmaals, een mol moet niet alle opdrachten falen. Hij moet zorgen dat er niet te veel geld gewonnen wordt en kan dus perfect echt meehelpen om een opdracht (of deelopdracht) te doen slagen.

En hopla, de dubbele bodem nog eens aanhalen. Er zijn proeven waarbij reeds gewonnen geld verloren kan gaan: hint, hint.
Gebruikersavatar

Taupie0223 feb 2017, 17:27

 53
pfft, wat is dit allemaal mentaal vermoeiend.... alles is voor dubbele interpretatie vatbaar, hoe meer je erover nadenkt ! Bedankt voor je visie !
Gebruikersavatar

ex-molinator23 feb 2017, 17:33

 3483  Uma
Taupie02 schreef:pfft, wat is dit allemaal mentaal vermoeiend.... alles is voor dubbele interpretatie vatbaar, hoe meer je erover nadenkt ! Bedankt voor je visie !
Ik weet het Taupie, ik kan nogal tegendraads zijn. En dat is omdat ik vroeger ook wat impulsiever was en zaken zomaar aannam (wanneer ze op het eerste gezicht logisch lijken). Maar het vallen doet pijn en het opstaan is vermoeiend - een levenswijsheid die ik aan de jongere generatie graag meegeef. 😉
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 feb 2017, 10:32

 2354  Uma
Als Eline de mol is maakt het niet veel uit, ze kan zeggen we verliezen te veel tijd om haar minder verdacht te maken en gewoon de opdracht doen mislukken. Het gaat nog altijd om de opdracht. Als ze voor de pasvragen waren gegaan, dan kon ze gewoon meedoen om haar minder verdacht te maken. Zo zou ik het toch doen. En dat is denk ik hoe Eline het ongeveer heeft gedaan.