Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

Yves.Hick27 feb 2017, 03:14

 1
Vergis ik mij nu? Volgens mij ging het alarm door Eline en niet door Betrand.

Als je Aflvering 3 opnieuw bekijkt, fragment begint om 37:50. Dan zie je duidelijk dat het alarm al afgaat als Bertrand nog op de grond ligt. Kan natuurlijk zijn Eline zelf niet door had ze alarm had getriggerd, maar kan ook dat er kwaad opzet is.

Daarnaast komt het toevallig ook goed uit dat Bertrand, die er om bekend staat dat hij geen probleem heeft om verdacht te zijn, samen met haar is. Hij zal dus niet snel tegen spreken.

Begint me trouwens op te vallen dat Eline altijd opdrachten heeft die vooral onopvallend te sabotoren zijn: de quiz, de museum proef, luchtkussen had ze als enige een raadsel dat tussen moeilijk en makkelijk lag (oftewel het raadsel waar de kans om onopvallend te saboteren het hoogst was), en bij de museum proef heeft ze mogelijk gesaboteerd en iedereen overtuigd dat Bertrand de oorzaak was.

Het koor was minder onopvallend om te saboteren en dat is haar daar volgens mij ook niet echt helemaal gelukt.
Gebruikersavatar

Frolva27 feb 2017, 09:01

 2204
Yves.Hick schreef:Vergis ik mij nu? Volgens mij ging het alarm door Eline en niet door Betrand.
Daar is al heel wat over geschreven, hier op het forum (zoeken op 'alarm').

Bijvoorbeeld hier: ex-molinator @ Afl 3 - Museum proef

en hier http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.ph ... arm#p54689

en ook hier vicky.janssen @ was Eline de verdachte van Marzena?

Zelf heb ik de beelden niet herbekeken, maar als het waar is (zie laatste link) dat in verschillende fragmenten het alarm over verschillende ogenblikken af gaat, dan kunnen we daar als kijker natuurlijk weinig uit afleiden (of juist veel? :mrgreen: )
Gebruikersavatar

kim.baudart27 feb 2017, 09:21

 138
Frolva schreef:Zelf heb ik de beelden niet herbekeken, maar als het waar is (zie laatste link) dat in verschillende fragmenten het alarm over verschillende ogenblikken af gaat, dan kunnen we daar als kijker natuurlijk weinig uit afleiden (of juist veel? :mrgreen: )
Er is inderdaad een beetje geknoeid met het geluid, maar als je zonder geluid kijkt zie je duidelijk dat Bertrand mooi tegen de grond blijft en dan ineens heel snel rechtveert en het op een lopen zet. Ik kan dat alleen verklaren doordat het alarm inderdaad is afgegaan terwijl hij nog tegen de grond lag, en het rechtveren gebeurt juist omdat hij dat hoorde afgaan.

Je ziet trouwens op het beeld van aan de andere kant duidelijk dat Eline rechtstaat terwijl ze nog in het zicht van de sensor aan de overkant van de ruimte is:

[ external image ]
Gebruikersavatar

nite15 mar 2017, 09:09

 110
kim.baudart schreef:Er is inderdaad een beetje geknoeid met het geluid, maar als je zonder geluid kijkt zie je duidelijk dat Bertrand mooi tegen de grond blijft en dan ineens heel snel rechtveert en het op een lopen zet. Ik kan dat alleen verklaren doordat het alarm inderdaad is afgegaan terwijl hij nog tegen de grond lag, en het rechtveren gebeurt juist omdat hij dat hoorde afgaan.

Je ziet trouwens op het beeld van aan de andere kant duidelijk dat Eline rechtstaat terwijl ze nog in het zicht van de sensor aan de overkant van de ruimte is:

[ external image ]
Inderdaad. Zo zie ik het ook.

Wat ik me wel afvraag: heeft Bertrand door dat het Eline was die het alarm liet afgaan? Of denkt hij dat hij het zelf deed. Hij gaat in ieder geval maar al te graag mee met de beschuldiging van Eline dat zij het niet was. Is hij daar echt van overtuigd of denkt hij dat Eline de mol is en wil hij graag zichzelf verdacht maken? Zelfs zonder dat hij Eline ervan verdenkt de mol te zijn, zou het nog altijd voordelig zijn om de schuld op zich te nemen.

Maar waarom wil Eline zo graag de schuld op Bertrand schuiven? Is ze de mol en wil ze niet verdacht overkomen? Dat is dan (voor de kijker) helemaal mislukt omdat het nogal overduidelijk in beeld werd gebracht. Doordat de productie Eline verdacht maakt zo vroeg in de reeks, ben ik toen afgestapt van het spoor om Eline te verdenken. Maar misschien was dat onterecht?

Een andere verklaring waarom Eline de schuld wil verschuiven is dat ze nogal competitief is ingesteld en de opdracht echt wou doen slagen. En in haar frustratie dat de opdracht mislukt is, haar eigen bijdrage overschat?
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2017, 09:52

 3483  Uma
nite schreef:Inderdaad. Zo zie ik het ook.

Wat ik me wel afvraag: heeft Bertrand door dat het Eline was die het alarm liet afgaan? Of denkt hij dat hij het zelf deed. Hij gaat in ieder geval maar al te graag mee met de beschuldiging van Eline dat zij het niet was. Is hij daar echt van overtuigd of denkt hij dat Eline de mol is en wil hij graag zichzelf verdacht maken? Zelfs zonder dat hij Eline ervan verdenkt de mol te zijn, zou het nog altijd voordelig zijn om de schuld op zich te nemen.

Maar waarom wil Eline zo graag de schuld op Bertrand schuiven? Is ze de mol en wil ze niet verdacht overkomen? Dat is dan (voor de kijker) helemaal mislukt omdat het nogal overduidelijk in beeld werd gebracht. Doordat de productie Eline verdacht maakt zo vroeg in de reeks, ben ik toen afgestapt van het spoor om Eline te verdenken. Maar misschien was dat onterecht?

Een andere verklaring waarom Eline de schuld wil verschuiven is dat ze nogal competitief is ingesteld en de opdracht echt wou doen slagen. En in ha...
Toen Eline de schuld op Bertrand stak en Bertrand daar gretig in mee ging, had ik meteen het idee: Eline neemt de schuld op zich om Bertrand de indruk te geven dat zij de mol is (want ik ging ervan uit , en nog steeds, dat Bertrand wel door had dat hij niet het alarm getriggerd had). Eline zou zo bij Bertrand een molstatus aangewezen krijgen (en via Bertrand misschien ook bij anderen) en dat verhoogt haar slaagkans bij de eliminatie proeven.
Maar ik heb niet de indruk dat het zo verlopen is want Bertrand heeft geen geheime gesprekjes gehad over het voorval (toch geen die getoond werden).
Gebruikersavatar

Frolva15 mar 2017, 10:28

 2204
Voor mij is het aan de hand van de getoonde beelden nog steeds niet duidelijk wie het alarm heeft doen afgaan.

Je krijgt inderdaad de indruk dat Bertrand recht springt omdat het alarm afgaat, maar indien Eline het alarm heeft doen afgaan verloopt er vind ik veel tijd tussen het moment dat zij recht staat (en dus het alarm doet afgaan) en het moment dat Bertrand recht springt.

Voor mij kan het dus ook dat Bertrand dacht dat hij safe was, zich snel uit de voeten wilde maken en daardoor iets te vroeg en te snel rechts stond.
Gebruikersavatar

Jansen15 mar 2017, 10:36

 3423  Yens
Frolva schreef:Voor mij kan het dus ook dat Bertrand dacht dat hij safe was, zich snel uit de voeten wilde maken en daardoor iets te vroeg en te snel rechts stond.
Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit wie van de twee effectief het alarm deed afgaan. Bertrand was er in elk geval zeker van dat het Eline was omdat er een filmpje bestaat van na zijn eliminatie waarin hij dat punt aanhaalt en bevestigt dat hij toen moedwillig de schuld op hem genomen heeft. Van Eline ben ik niet zeker of ze het heeft doorgehad wie het nu effectief deed afgaan.
Gebruikersavatar

Frolva15 mar 2017, 11:00

 2204
Bwa, als Eline het alarm heeft doen afgaan zou dat toch een mollenstreek kunnen zijn?
Gebruikersavatar

Mke15 mar 2017, 11:05

 112
eveline.vanhemel schreef:Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit wie van de twee effectief het alarm deed afgaan. Bertrand was er in elk geval zeker van dat het Eline was omdat er een filmpje bestaat van na zijn eliminatie waarin hij dat punt aanhaalt en bevestigt dat hij toen moedwillig de schuld op hem genomen heeft. Van Eline ben ik niet zeker of ze het heeft doorgehad wie het nu effectief deed afgaan.
Hij nam inderdaad de schuld op zich, maar ik denk dat hij niet wist wie z'n fout het in feite was... hij weet gewoon dat hij de mol niet is, dus hij vond het wel ok dat het op hem gestoken werd, al dan niet terecht.
Gebruikersavatar

nite15 mar 2017, 11:09

 110
Frolva schreef:Voor mij is het aan de hand van de getoonde beelden nog steeds niet duidelijk wie het alarm heeft doen afgaan.

Je krijgt inderdaad de indruk dat Bertrand recht springt omdat het alarm afgaat, maar indien Eline het alarm heeft doen afgaan verloopt er vind ik veel tijd tussen het moment dat zij recht staat (en dus het alarm doet afgaan) en het moment dat Bertrand recht springt.

Voor mij kan het dus ook dat Bertrand dacht dat hij safe was, zich snel uit de voeten wilde maken en daardoor iets te vroeg en te snel rechts stond.
Er gaan inderdaad wel een aantal seconden voorbij tussen Eline die rechtstaat en het alarm dat afgaat. Maar dat lijkt mij wel normaal. Als de bewegingssensor de beweging niet direct detecteert ofzo.
Mke schreef:Hij nam inderdaad de schuld op zich, maar ik denk dat hij niet wist wie z'n fout het in feite was... hij weet gewoon dat hij de mol niet is, dus hij vond het wel ok dat het op hem gestoken werd, al dan niet terecht.
Maar dan is de vraag, en daar ben ik nog niet uit, waarom schoof Eline de schuld op Bertrand als zij de mol niet is?
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2017, 11:18

 3483  Uma
nite schreef:..
Maar dan is de vraag, en daar ben ik nog niet uit, waarom schoof Eline de schuld op Bertrand als zij de mol niet is?
Een theorie van mij, een paar berichten eerder http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=61228#p61228)
Het is niets meer dan een theorie, die uiteindelijk niet geleid heeft tot wat ik zou verwachten.
Voor zover ik me herinner heeft Eline in de "biecht" voor de eliminatievragen, toch ook gezegd dat Bertrand het alarm heeft doen afgaan. Leugen, of gewoonweg echt niet doorhebben dat zij te vroeg rechtgestaan is?
Gebruikersavatar

Mke15 mar 2017, 11:36

 112
nite schreef:Er gaan inderdaad wel een aantal seconden voorbij tussen Eline die rechtstaat en het alarm dat afgaat. Maar dat lijkt mij wel normaal. Als de bewegingssensor de beweging niet direct detecteert ofzo.


Maar dan is de vraag, en daar ben ik nog niet uit, waarom schoof Eline de schuld op Bertrand als zij de mol niet is?
Ik verdenk Eline nog steeds, dus voor mij is dat niet zo'n probleem 😉