Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

wouter.deraeve27 feb 2017, 15:19

 1
Nog iemand die zich vragen stelde bij de sluiptechniek van Eline???

Ik dacht eerst dat ze dit op de politieschool leerden, maar een kameraad van mij die inspecteur is vond het ongelooflijk belachelijk, dus dat is het zeker niet...

Wel kan je het volgende lezen over het dier, de mol:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mol_(dier)
De mol heeft een korte zwartfluwelen vacht.[2] Hiermee kan hij, dankzij een willekeurige plaatsing van de haren in de huid, even gemakkelijk voor- als achterwaarts door de gangen bewegen.
En wie beweegde er achteruit in plaats van vooruit?

Inderdaad... Eline
Gebruikersavatar

Jansen27 feb 2017, 15:28

 3423  Yens
Ik denk dat elke weldenkende mens dat vond... alleen al omdat je niet ziet wat er zich voor je afspeelt als je op die manier kruipt. En dat als politie inspecteur zeggen, ik denk dat het voltallige politiekorps zich een kriek gelachen heeft toen ze dat zagen πŸ™‚.
Gebruikersavatar

ex-molinator27 feb 2017, 16:08

 3483  Uma
Tja, en en politie-inspecteur die na het verkrijgen van de correcte informatie, duidelijk in het zicht van de bewegingsmelder zo duidelijk opstaan en het alarm doet afgaan ... en dan nog de schuld op iemand anders steekt.
Van in het begin voelde je aankomen dat het fout ging aflopen - voor mij is alle geloofwaardigheid als mol verdwenen (mede door andere aanwijzingen die doen vermoeden dat ze de mol niet is).
Gebruikersavatar

Jansen27 feb 2017, 16:33

 3423  Yens
ex-molinator schreef:voor mij is alle geloofwaardigheid als mol verdwenen (mede door andere aanwijzingen die doen vermoeden dat ze de mol niet is).
Zou best kunnen hoor maar datzelfde gevoel had ik ook met de vierkantproef van Davey... Davey heeft een hoger diploma in interieurdesign en dan geef je op die proef 25 als antwoord? Sorry, maar dat antwoord geeft een kind ook (1 groot vierkant + 16 normale vierkanten + 8 kleine vierkantjes in het midden) = 25. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij niet verder denkt dan dat. Dus ja, inderdaad, je denkt eerst, je legt het er te dik op, dus je bent de mol niet. Net zoals Eline dat doet met die sluiptechniek. Maar misschien is dat nu net hun bedoeling: door zo'n idiote antwoorden te geven of zulke idiote methodes voor te stellen, denkt iedereen dat ze de mol dan toch niet zijn... wie heeft het altijd over de dubbele gelaagdheid van het programma? πŸ˜‰
Gebruikersavatar

Ymineken27 feb 2017, 17:06

 39
eveline.vanhemel schreef:Zou best kunnen hoor maar datzelfde gevoel had ik ook met de vierkantproef van Davey... Davey heeft een hoger diploma in interieurdesign en dan geef je op die proef 25 als antwoord? Sorry, maar dat antwoord geeft een kind ook (1 groot vierkant + 16 normale vierkanten + 8 kleine vierkantjes in het midden) = 25. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij niet verder denkt dan dat. Dus ja, inderdaad, je denkt eerst, je legt het er te dik op, dus je bent de mol niet. Net zoals Eline dat doet met die sluiptechniek. Maar misschien is dat nu net hun bedoeling: door zo'n idiote antwoorden te geven of zulke idiote methodes voor te stellen, denkt iedereen dat ze de mol dan toch niet zijn... wie heeft het altijd over de dubbele gelaagdheid van het programma? πŸ˜‰
Die dubbele gelaagdheid is echt verschrikkelijk want hoe je ook denkt, alles kan gewoon :p
Maar uiteindelijk maakt dat het ook leuk he πŸ˜ƒ
Gebruikersavatar

ex-molinator27 feb 2017, 17:32

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Zou best kunnen hoor maar datzelfde gevoel had ik ook met de vierkantproef van Davey... Davey heeft een hoger diploma in interieurdesign en dan geef je op die proef 25 als antwoord? Sorry, maar dat antwoord geeft een kind ook (1 groot vierkant + 16 normale vierkanten + 8 kleine vierkantjes in het midden) = 25. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij niet verder denkt dan dat. Dus ja, inderdaad, je denkt eerst, je legt het er te dik op, dus je bent de mol niet. Net zoals Eline dat doet met die sluiptechniek. Maar misschien is dat nu net hun bedoeling: door zo'n idiote antwoorden te geven of zulke idiote methodes voor te stellen, denkt iedereen dat ze de mol dan toch niet zijn... wie heeft het altijd over de dubbele gelaagdheid van het programma? πŸ˜‰
Tja, die 25 was er ook over, daar ga ik mee akkoord, anderzijds ... op die blaasbalg zittend, niet wetend wanneer die blaast; ergens kan ik er (een beetje) begrip voor opbrengen, alhoewel hij die 25 al had als "een" antwoord en gerust nog zijn antwoord had kunnen nakijken.
En ja er is steeds die dubbele gelaagdheid en ik besef ook wel dat er van een mol verwacht wordt dat de sabotages enigszins subtiel gebeuren, en dus zou eens niet subtiel zijn, dan niet passen bij het beeld dat de kandidaten van een mol hebben.
Maar ik laat me in de eerste plaats altijd leiden door de reacties van de kandidaten bij gebeurtenissen, en bij Eline zijn haar reacties (ik heb het over non en paraverbaal gedrag) zeer consistent wat erop zou wijzen dat ze het niet speelt. Bij Davey (die ik na de eerste aflevering als niet-verdacht aangeduid heb), was het ook consistent, maar "niet-leesbaar", vandaar twijfelgeval na afl. 2, en wreed verdacht na aflevering 3. Mijn gevoel zegt dus dat Eline niet verdacht is omdat ze voorspelbaar is, maar Davey wel verdacht omdat ik er geen knoop aan kan vastmaken.
Gebruikersavatar

Jansen27 feb 2017, 17:38

 3423  Yens
Nog een paar uurtjes geduld en we weten alweer meer πŸ™‚ Ben echt benieuwd naar de aflevering van vandaag met dat labyrinth en die struisvogels πŸ™‚ En wie er vandaag gaat uitliggen πŸ™‚
Gebruikersavatar

ex-molinator27 feb 2017, 17:41

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Nog een paar uurtjes geduld en we weten alweer meer πŸ™‚ Ben echt benieuwd naar de aflevering van vandaag met dat labyrinth en die struisvogels πŸ™‚ En wie er vandaag gaat uitliggen πŸ™‚
Ja, weer allerlei nieuwe vaststellingen om theorieΓ«n rond te bouwen of bestaande aan te toetsen, het zal weer laat worden. πŸ˜‰