Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

Klaartje28 feb 2017, 11:07

 2245  Uma
Elineke, Elineke, Elineke toch! Wat doe je nu?

Ronduit blamerend vond ik je "prestatie" tijdens deze fietsproef. Meisje, je bent 24, momenteel samen met Sam de jongste van de bende. Bovendien beweer je in je profiel sportief te zijn en beroepsmatig werk je bij de politie.

En dan zit je al na minder dan een half uurtje fietsen bergop met de montainbike er al volledig door! Shame on you!

Zelfs als je geen geoefend fietser bent, moet je gewoon op pure algemene conditie als jong 24-jarig veulen in staat zijn tot veel beter dan wat je hebt getoond. Plaatsvervangende schaamte overviel me bij het aanschouwen van zoveel gebrek aan fysieke conditie!

Neem eens een voorbeeld aan de met alle respect "oude zakken" van deze groep: Robin, 43 jaar, maar wat een uithouding! Hans, 53 jaar, een man die vermoedelijk van de leeftijd van jouw ouders is, haalt de finish binnen de tijdslimiet.

Eline, als jij de Mol bent, dan ben je wel in een zeer slechte fysieke conditie! En was dit fietsfiasco wel een heel opvallend tegenwerken, weinig subtiel.
Als je de mol niet bent, dan hoop ik dat je bij de politie in de computer crime unit zit en niet bij de fietsbrigade! 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 11:11

 3483  Uma
Iedereen, snel ... schuilen (vooral jij, Eline)

Klaartje komt eraan 😉
Gebruikersavatar

Hoelbeek28 feb 2017, 11:36

 3
Hobby's : Voetbal, sport in 't algemeen, monitor bij Out Of Limits. Moet zo een fysieke conditie ? En dan ook politie-inspecteur ?
Gebruikersavatar

Mola Lisa28 feb 2017, 11:38

 328  Uma
Ge kunt bezwaarlijk zeggen dat Eline een afgetraind lichaam heeft. Met haar "gabarit" (zoals Michel Wuyts zo mooi kan zeggen) zie ik haar niet vlotjes klimmen - laat staan "en danseuse" (wederom met dank aan Michel Wuyts) - op een zandweg dan nog. Met zo'n postuur is het alleen Eddy Merckx gegeven om vlot over bergen te fietsen.

Je kan jezelf toch als sportief omschrijven zonder over een goede conditie te beschikken, of niet ?
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 11:46

 2204
tsjoep schreef:Je kan jezelf toch als sportief omschrijven zonder over een goede conditie te beschikken, of niet ?

'k Heb het (elders op het forum) ook al geschreven dat ik het absoluut niet verdacht vind dat Eline het tempo van Hans, Davey, Robin en Sam niet kon volgen. (En daarmee wil ik absoluut geen afbreuk doen aan de sportiviteit van Eline!)
Gebruikersavatar

Klaartje28 feb 2017, 11:50

 2245  Uma
tsjoep schreef:Ge kunt bezwaarlijk zeggen dat Eline een afgetraind lichaam heeft. Met haar "gabarit" (zoals Michel Wuyts zo mooi kan zeggen) zie ik haar niet vlotjes klimmen - laat staan "en danseuse" (wederom met dank aan Michel Wuyts) - op een zandweg dan nog. Met zo'n postuur is het alleen Eddy Merckx gegeven om vlot over bergen te fietsen.

Je kan jezelf toch als sportief omschrijven zonder over een goede conditie te beschikken, of niet ?
Ze heeft inderdaad haar gabarit niet mee om bergop te fietsen, daarin heb je gelijk. Ik verwacht ook helemaal niet dat iemand en danseuse naar boven fietst, maar om al na minder dan een half uur compleet "choco" te zijn, dat getuigt toch van een ver beneden gemiddelde conditie.

En ja, jezelf omschrijven als sportief zonder over een goede conditie te beschikken: dat lijkt me eerder iets voor mannen die beweren geen Champions League voetbalwedstrijd te missen, maar wel met een zak chips en een glas bier of cola binnen handbereik, languit in hun zetel voor tv. 😉
Gebruikersavatar

nite28 feb 2017, 11:57

 110
Lijkt mij inderdaad redelijk logisch dat ze opgaf. Bergop fietsen is niet zo eenvoudig, bovendien voelde ze Hans naderen. Dus stond ze voor de keuze: volhouden, Hans vertragen en zo de proef doen mislukken, of anders snel opgeven. En als ge uw energie al voelt slinken als ge nog maar 10% van de afstand afgelegd hebt, dan is het inderdaad beter dat ge het opgeeft. Het draait hem niet alleen over een bepaalde afstand per fiets afleggen, maar dan ook nog is deze afstand tegen een minimum gemiddelde snelheid van 10km/u afleggen. Stel dat haar normaal tempo bergop 9km/u was, en ze moet daar dan over gaan, dan is het logisch dat ze snel op is.

Of ze nu in betere conditie zou moeten zijn dan ze zich toonde in de fietstocht, daar spreek ik mij niet over uit. Das haar zaak. Niet aan ons om over de fysiek van de kandidaten te oordelen. Enkel oordelen of ze al dan niet de mol zijn.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 12:02

 3483  Uma
Klaartje schreef:En ja, jezelf omschrijven als sportief zonder over een goede conditie te beschikken: dat lijkt me eerder iets voor mannen die beweren geen Champions League voetbalwedstrijd te missen, maar wel met een zak chips en een glas bier of cola binnen handbereik, languit in hun zetel voor tv. 😉
Exactly
ff qouten dus en omdat het zo'n goede quote is mezelf er nog een like bovenop geven (als dat lukt).

edit: Damn, lukt niet :evil:
Info

Je kan je eigen posts niet liken/disliken
Laatst gewijzigd door ex-molinator op 28 feb 2017, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 12:03

 2204
Klaartje schreef:Eline, als jij de Mol bent, dan ben je wel in een zeer slechte fysieke conditie!
Als ik de titel terug lees begrijp ik eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt. :mrgreen:

Bedoel je dat Eline de mol niet 'kan' zijn omdat haar conditie daar niet goed genoeg voor is?
Of bedoel je dat ze - omdat ze de mol is - maar heeft gedaan alsof ze een slechte conditie heeft?
Gebruikersavatar

Klaartje28 feb 2017, 12:30

 2245  Uma
Frolva schreef:Als ik de titel terug lees begrijp ik eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt. :mrgreen:

Bedoel je dat Eline de mol niet 'kan' zijn omdat haar conditie daar niet goed genoeg voor is?
Of bedoel je dat ze - omdat ze de mol is - maar heeft gedaan alsof ze een slechte conditie heeft?
Ik bedoel eerder dat eerste.

Een mol wordt toch gekozen op basis van een aantal criteria. Fysiek uithoudingsvermogen zou ik toch meenemen als één van de keuzeparameters.

De makers weten toch waaraan ze de kandidaten en de mol gaan blootstellen in al die proeven. Dan ga je als produktie toch geen risico nemen door een mol te kiezen met te weinig fysieke conditie. Als mol word je bovendien ook gevraagd om perfect voorbereid aan de start te verschijnen, dus als ze er nogal wat proeven insteken waarin een goede sportieve conditie vereist is, dan maan je je mol toch aan om zich goed voor te bereiden, om te trainen. Remember vorig jaar: Gilles was speciaal met het oog op de loopproef (die met de metro) in de aanloop naar de reeks gaan trainen op het lopen, dat heeft hij zelf gezegd.

Tot nog toe zijn er toch al wat fysiek beproevende en sportieve opdrachten geweest (Mandela-run, elastiekspringen, fietsproef), dus de mol wist wat hem/haar te wachten stond.

Ik wil maar zeggen: als Eline de mol zou zijn, dan hebben ze bij de makers toch een risicootje genomen en heeft Eline zelf niet echt aan haar fysieke conditie gewerkt met het oog op de opnames.

Als ze de mol zou zijn, dan zou ze natuurlijk kunnen faken dat ze helemaal kapot is van dat fietsen, om zo geld uit de pot te halen. Dan heeft ze het weer zeer goed geacteerd, net zoals ze al die emotionele reacties heeft geacteerd (haar tranen bij het afscheid van Jessica, haar instorten na het vertrek van Marzena, haar zenuwachtig gedrag in het groepsgesprek in aflevering 3)?

Als Eline de mol zou zijn, dan is het een verdraaid goede actrice, maar wel eentje met weinig fysieke uithouding.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 12:33

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Als Eline de mol zou zijn, dan is het een verdraaid goede actrice, maar wel eentje met weinig fysieke uithouding.
Of zou ook dat acteren zijn? 😛
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 13:02

 2204
Klaartje schreef:Een mol wordt toch gekozen op basis van een aantal criteria. Fysiek uithoudingsvermogen zou ik toch meenemen als één van de keuzeparameters.
Wie had het tijdens de fietsproef beter gedaan dan Eline? Alvast niet Annelies, maar m.i. Marzena en Jolien ook niet.

Lijkt met sterk dat je puur op fysiek uithoudingsvermogen al vier kandidaten zou kunnen uitsluiten als mol. 😉