Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

rob.reynders28 feb 2017, 13:23

 13
Een slechte conditie ca va nog, maar ons eline rijd na 30 min ocharme 10meter voor de oudste van de hoop (annelies). Als mol kan je geld uit het laatje halen door jezelf te laten afvallen, maar dat lijkt me wel wat makkelijk mol gedrag, zo iets kan je op elk moment in de proef doen, en moet dus niet na 30min al. Tenzij....

Stel dat Eline wel de mol is en haar taktiek was om de rode lantaarn te bemachtigen, op te houden, of om Annelies met de rode lantaarn op te zadelen, op die manier mislukt heel de proef. Echter heeft nu Hans de rode lantaarn, en Eline weet dat Hans weet dat zij de mol is, dan gaat Hans niet wachten op Eline, Hans gaat ook de rode lantaarn niet doorgeven aan Eline. Eline zit ook te ver van de rest om de opdrachten individueel te laten mislukken. en dus kan Eline niet anders dan zich te laten inhalen om toch nog een beetje onverdacht over te komen bij Annelies, en om Hans de kans te geven om terug aansluiting te laten vinden bij de groep om misschien zo nog iemand extra te elimineren (Sam in dit geval).
Gebruikersavatar

nite28 feb 2017, 13:33

 110
rob.reynders schreef:Stel dat Eline wel de mol is en haar taktiek was om de rode lantaarn te bemachtigen, op te houden, of om Annelies met de rode lantaarn op te zadelen, op die manier mislukt heel de proef.
Dat kan niet het plan geweest zijn van Eline. Op voorhand was afgesproken dat Hans de lantaarn zou zijn. Zou ook geheel onlogisch zijn van de kandidaten dat ze de rode lantaarn zouden geven aan iemand die fysiek niet bij de sterkste is.

Ze had inderdaad door traag te rijden Hans kunnen ophouden en zo zijn gemiddelde snelheid naar beneden halen. Maar door zo snel op te geven helpt ze Hans. Die hoeft niet te vertragen. Snel opgeven als ge voelt dat ge niet meekunt is de groep helpen tegen een beperkte kost (500 verlies maar 3500eur potentiële winst). Voor een mol is dat maar een beperkte sabotage, en misschien daarom is het een onopvallende sabotage, een weinig ambitieuze quick win voor de mol.
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 13:36

 2204
rob.reynders schreef:Een slechte conditie ca va nog, maar ons eline rijd na 30 min ocharme 10meter voor de oudste van de hoop (annelies).
We weten natuurlijk niet wat Annelies en Eline hebben afgesproken. Misschien wel dat ze samen zouden blijven?

Afgaande op de voice-over hield Annelies het na 3,4 km voor bekeken en Eline na 9 km. Dus Eline heeft het 3x zo lang uitgehouden als Annelies.
Gebruikersavatar

rob.reynders28 feb 2017, 13:41

 13
nite schreef:Dat kan niet het plan geweest zijn van Eline. Op voorhand was afgesproken dat Hans de lantaarn zou zijn. Zou ook geheel onlogisch zijn van de kandidaten dat ze de rode lantaarn zouden geven aan iemand die fysiek niet bij de sterkste is.
Ligt maar net aan de te volgen taktiek, een fysiek zwakkere uitkiezen om het eerste deel te doen, en nadien de fakkel doorgeven aan een betere fietser kan een mogelijke piste zijn.
nite schreef: Ze had inderdaad door traag te rijden Hans kunnen ophouden en zo zijn gemiddelde snelheid naar beneden halen. Maar door zo snel op te geven helpt ze Hans.
Als hans weet dat Eline de mol is (en als eline dat ook weet) dan ga je hans toch nooit kunnen ophouden, hij zou er zowiso langstdoor gereden zijn, dus kan ze dan beter gewoon Hans doorlaten, zodat hij de rest van de kandidaten kan opjutten, en dat is bij Sam alvast gelukt.
Gebruikersavatar

marc.vangils28 feb 2017, 16:56

 25
Eline heeft 9 km gereden ( voice over) dat is bijna 1/3 vh parcours in verre van makkelijke omstandigheden . Ik denk dat wij gemakkelijk vanuit onze comfortabele zetel kunnen afgeven hoe matig dat is.

ik denk dat geen vd dames van dit jaar deze route hadden kunnen doen met 10 km per uur. Oké misschien Jessica
Gebruikersavatar

Ymineken28 feb 2017, 17:17

 39
Conditie heeft niets met leeftijd te maken.
Ben 25j en mijn conditie is belabberd, ook al ben ik eerder aan de magere kant.
Zou nog geen halfuur bergop kunnen fietsen, maar ik noem mezelf ook wel niet sportief 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 17:18

 3483  Uma
marc.vangils schreef:...
ik denk dat geen vd dames van dit jaar deze route hadden kunnen doen met 10 km per uur. Oké misschien Jessica
en Marzena?
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 17:40

 2204
ex-molinator schreef:en Marzena?
Twijfelgeval.

Maar waarschijnlijk wel, puur op karakter. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje28 feb 2017, 20:18

 2245  Uma
Hela mannen hier op het forum, let op wat je zegt over de vrouwen in De Mol he, niet zo denigrerend doen en beweren dat de fietsproef te zwaar zou zijn geweest voor alle vrouwen die dit seizoen meedoen!

Het is niet omdat iemand (in casu ondergetekende) zwaar teleurgesteld is over de fysieke conditie van ons Eline, dat je alle vrouwen over dezelfde kam moet scheren en beweren: "Och, die vrouwtjes, ze kunnen het niet aan."

Jessica had dat zeker gekund, sterker nog, die had zelfs Davey kunnen volgen, daarvoor is ze sportief genoeg en als studente LO zag ze mij er ook mooi afgetraind uit. Jess zou die hellingen zijn opgevlogen, heren macho's hier!

Ook Marzena zou goed hebben kunnen volgen, zij zou zeker niet onderdoen voor Bertrand en Robin. Het had misschien gedeeltelijk op karakter moeten gebeuren, maar we weten dat Marzena tonnen karakter heeft!

Zelfs Jolien zou ook op karakter het beste van zichzelf gegeven hebben: Kempense koppigheid en doorzettingsvermogen en je komt al een heel eind.

Wat is me dat zeg?!! Jessica, Marzena, Jolien, Annelies en Eline, allemaal top-vrouwen. Maar niet allemaal even goede fietsers...

En Elineke, neem mijn kritiek niet al te ernstig he meisje! Je bent een vrouw met een sterke persoonlijkheid en groot inlevingsvermogen, dus je begrijpt wel dat mijn kritische noot ook bedoeld was om je te motiveren! Doe gerust voort zoals je bezig bent en dan gaat het je lukken. Ja, zelfs Kevin Janssens aan de haak slaan! 😂
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 20:20

 3483  Uma
Klaartje schreef:Hela mannen hier op het forum, ....
DEKKING ZOEKEN !!!, ... Klaartje is back 😉
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 21:00

 2204
Klaartje schreef:Wat is me dat zeg?!! Jessica, Marzena, Jolien, Annelies en Eline, allemaal top-vrouwen. Maar niet allemaal even goede fietsers...
Daar ben ik het volledig mee eens!

Maar ik blijf erbij dat er niets verdacht aan is dat Eline na 9 km moest opgeven. 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 22:18

 3483  Uma
Frolva schreef:Daar ben ik het volledig mee eens!

Maar ik blijf erbij dat er niets verdacht aan is dat Eline na 9 km moest opgeven. 😉
Hangt af hoever het nog is tot de eerste proef. Het idee hierachter is dat een extra fiets van pas had kunnen komen voor Davey.