Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

Molliarty01 mar 2017, 00:20

 157
Klaartje schreef: Het is niet omdat iemand (in casu ondergetekende) zwaar teleurgesteld is over de fysieke conditie van ons Eline, dat je alle vrouwen over dezelfde kam moet scheren en beweren: "Och, die vrouwtjes, ze kunnen het niet aan."
Hear hear! Vrouwen aan den top, zelfs al gaat het soms wat moeilijk bergop! 😉
Gebruikersavatar

Frolva01 mar 2017, 08:22

 2204
ex-molinator schreef:Hangt af hoever het nog is tot de eerste proef. Het idee hierachter is dat een extra fiets van pas had kunnen komen voor Davey.
Mja, daar zeg je iets.

Maar de proef met de ketting was de tweede proef (eerste was hout hakken). 😉
Gebruikersavatar

nite01 mar 2017, 09:31

 110
rob.reynders schreef:Ligt maar net aan de te volgen taktiek, een fysiek zwakkere uitkiezen om het eerste deel te doen, en nadien de fakkel doorgeven aan een betere fietser kan een mogelijke piste zijn.
Dat is wel riskant natuurlijk. Stel dat de zwakkere fietser op een bepaald moment stilvalt, dan kan er te veel tijd verloren gaan om nog in te halen. Dus zou de sterkere fietser de hele tijd in de buurt van de zwakke moeten blijven. Maar welk voordeel heeft het om de zwakke fietser de lantaarn te geven als er toch iemand moet naast rijden?

Dus hans de rode lantaarn geven als degelijke fietser lijkt mij wel een goede tactiek. Neemt niet weg dat een andere tactiek eventueel ook had gelukt.
Gebruikersavatar

marc.vangils01 mar 2017, 11:23

 25
persoonlijke mening: door t geven van de rode lantaarn aan een trage fietser(idd met iemand ernaast) is de afstand tussen de lantaarn en de groep in het begin groter. meer tijd voor de proeven.
het risico is echter wel groter dat je buiten tijd gaat aankomen
er moet zoals t in schaatsjargon heet, een aflopend schema worden gevolgd, zeg eerste uur 8 km/uur (8km afstand)
dan anderhalf half uur 10 km/uur ( 15 km afstand) en laatste half uur 14 km/uur ( 7km afstand)
Gebruikersavatar

nite01 mar 2017, 13:57

 110
marc.vangils schreef:persoonlijke mening: door t geven van de rode lantaarn aan een trage fietser(idd met iemand ernaast) is de afstand tussen de lantaarn en de groep in het begin groter. meer tijd voor de proeven.
het risico is echter wel groter dat je buiten tijd gaat aankomen
er moet zoals t in schaatsjargon heet, een aflopend schema worden gevolgd, zeg eerste uur 8 km/uur (8km afstand)
dan anderhalf half uur 10 km/uur ( 15 km afstand) en laatste half uur 14 km/uur ( 7km afstand)
Dat klopt niet volledig denk ik.

Door de rode lantaarn aan de snelle fietser te geven, kan die zich veroorloven om zich nog verder achter de traagste renner te laten zetten. Dan is de tijd tussen de kandidaten die de proeven afleggen en de rode lantaarn het grootst.

De reden hiervoor is dat de traagste renner eigenlijk maar weinig kan bijdragen. Zijn enige doel moet zijn om binnen de tijd de finish te halen. Hij heeft niet de conditie om verloren tijd in te halen moet dus gewoon zo goed mogelijk zijn tempo rijden. De zwakke renner moet er bijvoorbeeld van profiteren om zo snel mogelijk te rijden om de makkelijke stukken van het parcours en zo tijd te winnen. Een goede renner kan zich veroorloven om de eerste kilometers stapvoets te rijden en zo de anderen meer tijd te geven want hij weet dat hij die verloren tijd nog kan inhalen door naar het einde toe te versnellen. Zelfs al is het parcours dan moeilijker.

Ik blijf erbij dat de kandidaten een goede keuze gemaakt hebben om Hans de hele tijd de rode lantaarn te geven en dat er geen voordeel kon gehaald worden door te wisselen.
Gebruikersavatar

Masterofsuspence01 mar 2017, 13:57

 22
Goh, het ging écht stevig bergop he. En ze reden toch wrs rond de 20km/u wanneer ze reden om all-round die 10km te behalen?
Dat is stevig zene, afhankelijk van de hellingsgraad- en die zag er behoorlijk uit
Gebruikersavatar

jenny.vannoten01 mar 2017, 14:42

 3
ex-molinator schreef:Hangt af hoever het nog is tot de eerste proef. Het idee hierachter is dat een extra fiets van pas had kunnen komen voor Davey.
Dat was pas de tweede opdracht in de fietsroute dus het zou voor Eline meer zijn dan even op de tanden bijten en doorrijden. Als zij niet de mol is zou ze niet weten van die kettingproef. Als zij wel de mol is en wist van die kettingproef had ze kunnen doorrijden tot aan de eerste opdracht en zich nog minder verdacht (meer inspanning voor de groepspot) maken
Gebruikersavatar

billie.holiday01 mar 2017, 19:05

 462  Bert
Vergeet niet dat die mannen het ook lastig hadden. Ze hebben ook met de fiets aan de hand gelopen. Je mag in goeie conditie zijn, dat bewees Robin toen hij liep.


De beste stuurlui staan aan wal.
Gebruikersavatar

Laleia01 mar 2017, 19:51

 306
billie.holiday schreef:De beste stuurlui staan aan wal.
Dat vind ik ook.
Als je mij op een fiets tegen een helling op doet rijden val ik waarschijnlijk na 10 meter omver.
Zo zullen er hier nog wel op dit forum zitten als ze eerlijk genoeg zijn om het toe te geven.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 19:54

 3483  Uma
billie.holiday schreef:...De beste stuurlui staan aan wal.
En als zee de Kaap Agulhas moeten passeren dan hebben ze groot gelijk 😎
Gebruikersavatar

oldgrumpy02 mar 2017, 14:43

 88
Laleia schreef:Dat vind ik ook.
Als je mij op een fiets tegen een helling op doet rijden val ik waarschijnlijk na 10 meter omver.
Zo zullen er hier nog wel op dit forum zitten als ze eerlijk genoeg zijn om het toe te geven.
10 meter dan moet je eigenlijk 0 conditie hebben maar bon.
In elk geval, die kandidaten weten al lang op voorhand dat ze deelnemen dus vind ik het raar dat ze dan fysiek zich niet wat zouden voorbereiden.
Als je de beelden bekijkt dan is Eline na 3,4 km op hetzelfde punt als Annelies. Ik vind dat raar
Gebruikersavatar

Frolva02 mar 2017, 14:53

 2204
Zo lang op voorhand weten de kandidaten dat niet hoor (maand of 2, ongeveer).

En Eline heeft het 9 km volgehouden; lang niet slecht.