Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

Schalkseruiter28 feb 2017, 14:39

 3
Ik vond dat Gilles nogal de nadruk legde op "één van jullie"...heeft zonet staalhard gelogen.
Je kan met deze letters Eline vormen. Blijft er over "van jule"
Iemand die dit nog heeft opgemerkt? En kan je met de overige letters dan iets zinvol vormen? Een achternaam?
Gebruikersavatar

oldgrumpy28 feb 2017, 16:11

 88
Schalkseruiter schreef:Ik vond dat Gilles nogal de nadruk legde op "één van jullie"...heeft zonet staalhard gelogen.
Je kan met deze letters Eline vormen. Blijft er over "van jule"
Iemand die dit nog heeft opgemerkt? En kan je met de overige letters dan iets zinvol vormen? Een achternaam?
van julle in zuid afrikaans = van jullie Maar das met 2 ll-en
Gebruikersavatar

moens.jan28 feb 2017, 17:52

 2
Ooit eens een reportage gezien over liegen. En blijkbaar zal een leugenaar, de persoon die ontkent de mol te zijn, je altijd in de ogen blijven kijken. Dit omdat de persoon, onbewust, je ervan wil overtuigen van zijn of in dit geval haar leugen. Als je goed kijkt naar de reactie bij de vraag van GDC merk je op dat bijna iedereen GDC niet heel de tijd aankijkt of eens wegkijkt.
De enige die GDC bleef aankijken en met opengesperde ogen was niemand minder dan de mol: Eline.
Denk wat je ervan mag denken. Eline for mol!!
Gebruikersavatar

Kobe28 feb 2017, 18:19

 429
Weet wel dat ze niet zomaar mensen kiezen voor de mol he. Ze zijn hier echt wel in getraind... En je kan het ook omdraaien he, als de kanidaten weten dat leugenaars in de ogen kijken, zullen ze rapper in de ogen kijken om zich verdachter te maken en de mol dan net wegkijken om zich niet verdacht te maken 😉

Mss flauwekul van mij, maar vertrouw niemand 😉
Gebruikersavatar

Molliarty01 mar 2017, 00:26

 157
moens.jan schreef:Ooit eens een reportage gezien over liegen. En blijkbaar zal een leugenaar, de persoon die ontkent de mol te zijn, je altijd in de ogen blijven kijken. Dit omdat de persoon, onbewust, je ervan wil overtuigen van zijn of in dit geval haar leugen. Als je goed kijkt naar de reactie bij de vraag van GDC merk je op dat bijna iedereen GDC niet heel de tijd aankijkt of eens wegkijkt.
De enige die GDC bleef aankijken en met opengesperde ogen was niemand minder dan de mol: Eline.
Denk wat je ervan mag denken. Eline for mol!!
Tijdens mijn lessen psychologie werd er altijd gezegd dat mensen die liegen de volgende tekenen vaak vertonen
  • - Het ene zeggen, en het andere uitbeelden. BV: Ja zeggen terwijl je hoofd nee schud of andersom.
    - Jezelf aanraken, zijnde aan de kin, neus of arm vooral.
    - Veel knipperen met de ogen (dit deed vooral Annelies)
    - En dan nog het wegkijken omhoog, omlaag kijken. Het ontgaat me even, maar eentje was omhoog kijken is denken, omlaag kijken is liegen. Maar het kan andersom zijn.
Nu dat terzijde, ze moesten maar 1 woordje zeggen. Om even Sherlock te quoten "Only lies have details.". Waarmee ik wel zeggen dat het heel goed mogelijk is voor de Mol om 1 klein woordje te liegen zonder dat er al te veel lichaamstaal bij komt kijken. Als dat al niet lukt, vrees ik dat ze de verkeerde gekozen hebben. 😃
Gebruikersavatar

glashelder01 mar 2017, 01:01

 53
Tijdens mijn lessen psychologie werd er dan weer gezegd dat het echt moeilijk is om leugenaars te ontmaskeren - zelfs mensen die erop getraind zijn (zoals politieinspecteurs) doen het niet significant beter dan amateurs. Dat valt ook hier wel op, over verschillende kandidaten is er zo wel iets te zeggen (die kijkt weg, die kijkt juist niét weg, de ander praat te veel, de ander lacht, knikt, knippert,...) 😉
Gebruikersavatar

nite01 mar 2017, 09:33

 110
glashelder schreef:Tijdens mijn lessen psychologie werd er dan weer gezegd dat het echt moeilijk is om leugenaars te ontmaskeren - zelfs mensen die erop getraind zijn (zoals politieinspecteurs) doen het niet significant beter dan amateurs. Dat valt ook hier wel op, over verschillende kandidaten is er zo wel iets te zeggen (die kijkt weg, die kijkt juist niét weg, de ander praat te veel, de ander lacht, knikt, knippert,...) 😉
Denk ik ook. Iedereen doet wel iets al dan niet opzettelijk dus erg veel informatie kunt ge daar niet uithalen.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 09:53

 3483  Uma
Het probleem is dat iedereen in het dagelijks leven wel liegt (soms ter bescherming moet liegen), m.a.w. we zijn er goed op getraind.

Maar de mol moet liegen op commando en veelal een "script" volgen. Dat is toch iets anders dan ons leugentje-om-bestwil.

Een goed getrainde leugenaar is bijna niet te ontmaskeren (zelfs niet met parameter monitoring). Maar de mol is niet echt een getrainde leugenaar he, hoogstens een amateur toneelspeler)