Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

ONBEKEND02 mar 2017, 17:58

 
Een hoog intelligente collega van bij mij op het werk (of laat ons een nerd zeggen om dit geloofwaardiger te laten overkomen) vond bij de derde aflevering een tip die iedereen het zwijgen oplegde.

Hij was er vrijwel zeker van dat er in het scrabblebord een hint te vinden moest zijn. Ook omdat Gilles De Coster onmiddellijk het woord “Hint” vormde. Dan is hij gaan kijken hoe de punten en hoe de letters verdeeld waren. Maar uiteindelijk kwamen deze overeen met het gewone scrabble spel.

Hierna is hij simpelweg alle namen van de kandidaten in scrabble punten beginnen optellen (ook de kandidaten die er reeds uitliggen). Het resultaat is: Eline heeft het exact aantal punten dat overeenkomt met “mol”, als enige van de groep.

Verdacht!
Gebruikersavatar

Frolva02 mar 2017, 18:04

 2204
Klopt inderdaad: ELINE = MOL

Allebei 70 punten ...
Gebruikersavatar

billie.holiday02 mar 2017, 18:08

 462  Bert
Ik weet niet welk scrabblebord jullie gebruiken , maar als ik mijn scrabblebord gebruikt kom ik op 60 punten uit voor mol.
Is het bewust dat gilles zich misrekend op het woord hint ?
Laatst gewijzigd door billie.holiday op 02 mar 2017, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

johan.maes02 mar 2017, 18:12

 153  Sven
billie.holiday schreef:Ik weet niet welk scrabblebord jullie gebruiken , maar als ik mijn scrabblebord gebruikt kom ik op 60 punten uit voor mol.
Misschien een vroegere versie? Ik meen me te herinneren dat de L toen 2 punten waard was (nu 3).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Scrabble#Letters
Gebruikersavatar

Frolva02 mar 2017, 18:27

 2204
billie.holiday schreef:Ik weet niet welk scrabblebord jullie gebruiken , maar als ik mijn scrabblebord gebruikt kom ik op 60 punten uit voor mol.
Hoe oud is dat scrabblespel?

In de huidige versie:

M = 30
O = 10
L = 30
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2017, 18:42

 3423  Yens
Frolva schreef:Hoe oud is dat scrabblespel?
Inderdaad, er zijn verschillende versies. In de oude versie is bv. een W 4 punten waard, in de nieuwe is de W 5 punten waard.
Gebruikersavatar

Molliarty05 mar 2017, 09:13

 157
elisabeth.vandenabeele schreef:Een hoog intelligente collega van bij mij op het werk (of laat ons een nerd zeggen om dit geloofwaardiger te laten overkomen)
Ik ben een nerd. Volgens uw theorie staat nerd gelijk aan hoog intelligent. Dus ik ben hoog intelligent. Hah! Ik wist dat er meer achter zat! :albino: :albino: :albino: