Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

dirk.verbruggen07 mar 2017, 08:14

 25
Eline is niet mijn hoofdverdachte maar ik vind wel dat zij als "flik" erg ondoordacht te werk ging door bijna dadelijk al haar kogels er door te jagen. Je hebt er maar 15 dus moet je er zuinig mee omspringen. Ik vraag me ook af of zij niet in staat moet zijn om rustig en beter te mikken?
Gebruikersavatar

Jansen07 mar 2017, 08:30

 3423  Yens
dirk.verbruggen schreef:Eline is niet mijn hoofdverdachte maar ik vind wel dat zij als "flik" erg ondoordacht te werk ging door bijna dadelijk al haar kogels er door te jagen. Je hebt er maar 15 dus moet je er zuinig mee omspringen. Ik vraag me ook af of zij niet in staat moet zijn om rustig en beter te mikken?
Voor mij is ze wel (een van de twee) hoofdverdachten: ze doet heel veel mislukken en toch slaagt ze er in om sympathie te houden bij haar medekandidaten ("one of the boys"). Ze "molt" veel beter als Annelies bv. en bij Eline heb ik al van in het begin het gevoel "what you see is what you DON'T get" 🙂.
Gebruikersavatar

masterveecee07 mar 2017, 10:20

 3547  Sven
Het is ergens een beetje normaal van die kogel: als je ooit al eens gepaintballd hebt, dan probeer je zoveel mogelijk te schieten om iemand te raken. Nuja, als je maar 15 balletjes hebt...
Gebruikersavatar

dirk.verbruggen07 mar 2017, 11:31

 25
masterveecee schreef:Het is ergens een beetje normaal van die kogel: als je ooit al eens gepaintballd hebt, dan probeer je zoveel mogelijk te schieten om iemand te raken. Nuja, als je maar 15 balletjes hebt...
Heb dat al enkele keren gedaan. Had er veel meer dan 15 (je kunt er ook bijkopen) maar toch was ik niet zo roekeloos als Eline.
Gebruikersavatar

nite08 mar 2017, 10:03

 110
Ze had inderdaad de verkeerde tactiek om de proef te winnen. Haar plan was als eerste laden en als eerste kunnen jagen. Daardoor kon ze de man van Annelies snel uitschakelen. Maar had ze al redelijk wat kogels verspild aan een redelijk nutteloos doelwit. De kans was toch redelijk klein dat Annelies tussen u en de overwinning zou staan in een paintballproef.

Betere tactiek was geweest: zo lang mogelijk kogels sparen, de rest elkaar laten beschieten en op het einde van het spel aanvallen. Ter Elines verdediging, ze kon natuurlijk ook niet weten dat ze zo weinig kogels zou krijgen.

Eline mocht dan wel geen goede tactiek hebben om de proef te winnen, ze had ook geen goede tactiek om de proef te saboteren. Daarvoor had ze ofwel die 5000EUR moeten pakken en zich laten uitschakelen, of degene met 5000EUR zelf uitschakelen. Door haar tactiek in kwistig gebruik van kogels was ze tot geen van beide in staat.
Gebruikersavatar

Moldedju12 mar 2017, 21:04

 507  Yens
Niet mee eens. De beste tactiek voor de mol was het geld niet pakken en op het podium gaan staan voor de vrijstelling. Zolang er op het einde nog iemand leefde naast de persoon met het geld was de opdracht niet geslaagd. En vanop het podium kon je onder het mom van de vrijstelling diegene methet geld rustig afknallen.

Als Eline de mol is kan haar plan geweest zijn: Eerst de kandidaat spelen en onbesuisd mensen uitschakelen. Dan naar zone c gaan die ook vlakbij het podium ligt en waar extra kogels komen. Het geld door iemand anders laten pakken. En dan als de regels plots veranderen naar het podium rennen en de vrijstelling verdedigen en zo de opdracht niet laten slagen.

Alleen had ze 2 problemen: Robin verraste haar waardoor ze er bijna uitslag en haar 2de dosis kogels verschoot.
En vooral. Davey ging al terug naar het podium vooraleer de spelregels veranderde.