Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

nyckelpiga18 mar 2017, 18:37

 69
Iets dat mij opviel tijdens de opdracht in de hotelkamer, is hoe bezweet Eline er al uitzag bij de eerste vraag. Het leek precies alsof ze al iets gedaan heeft om haar hartslag te verhogen, waardoor ze eigenlijk maar kans maakte om 1 vraag goed te beantwoorden (want de rest van de vragen waren allemaal voor wie zijn hartslag laag kon krijgen). Je ziet in het begin van die proef haar binnenkomen in de kamer, en dan is haar gezicht normaal. Plots na het kiezen van het antwoord, ploft ze in de zetel en zucht ze (net alsof ze zich heeft ingespannen) en ziet ze er rood en bezweet uit.

[ external image ]
[ external image ]

Ze heeft dan bij de vraag over de stelling van Pythagoras effectief moeten haar hartslag naar omhoog krijgen, en dan ziet ze er bijna net zo rood en bezweet uit als toen ze zogezegd nog niets had moeten doen.

[ external image ]

Ze was nooit echt verdacht meer bij mij nadat ze zo snel afviel bij het fietsen, maar nadat ik eens terug heb gekeken en enkel op haar heb gefocust zijn er toch wel een aantal zaken waarin ze toch wat de groep stuurt. Het was ook zij die voorstelde om dat raadsel tijdens het golfen niet op te lossen, maar gewoon alle nummers (een 50-tal) te bellen om dat café te vinden (verlies je ook veel tijd mee), en het was puur toevallig dat ze dan geluk hadden om voor de vrouw van Hans het juiste te bellen (Eline had hier niets meer mee te maken). Daarnaast heeft ze ook die vragen slecht beantwoord, dat alarm volgens mij laten afgaan, staat haar naam in die woordzoeker, coördineerde zij in het doolhof, en houdt ze zich zoveel mogelijk op de achtergrond, terwijl ze toch wel al veel geld heeft verloren. Ze stuurde ook de groep richting Annelies (want als ze de mol is wist zij sowieso al wie laatste en voorlaatste was + wie de groep het minst verdenkt), waardoor ze haar nomineerden als de persoon met het rode scherm. Ook vind ik het raar bij die woordenboeken, dat zij als ze in die van Zweeds, Noors en Deens heeft gekeken, dat ze niet duidelijker heeft gezegd dat links, rechts en rechtdoor in alle drie de talen hetzelfde is. Ze zegt enkel als Robin het over venstre, dat het ook in meer talen zoiets is.

Ik hoop eigenlijk stiekem dat Eline de mol is, want ze is nu toch voor veel mensen niet meer zo verdacht, want iedereen zit nu op Robin, Davey of Annelies, terwijl ik dat juist te voor de hand liggend vind, en ik Annelies sinds een paar afleveringen niet meer verdenk. Eerlijk gezegd denk ik zelf dat Davey (als hij niet de mol is) Eline als mol heeft, en hij daarom voor haar zijn valies wou zoeken, en dat Annelies haar ook al een tijdje verdenkt (en ze daarom voorstelde dat ze mee ging zingen in het koor).
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo18 mar 2017, 19:09

 129
Dat is exact wat ik ook over Eline denk, sedert de duikproef vind ik dat Davey haar aan het verdenken is ( ik zeg het nogmaals: Davey DJ muziek The Police het zal toch een goede hint zijn). Ze heeft ook zo geen uitgesproken profiel als de rest en blijft een beetje onder de radar.
Wait en see
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2017, 22:39

 2204
nyckelpiga schreef:Iets dat mij opviel tijdens de opdracht in de hotelkamer, is hoe bezweet Eline er al uitzag bij de eerste vraag. Het leek precies alsof ze al iets gedaan heeft om haar hartslag te verhogen, waardoor ze eigenlijk maar kans maakte om 1 vraag goed te beantwoorden (want de rest van de vragen waren allemaal voor wie zijn hartslag laag kon krijgen). Je ziet in het begin van die proef haar binnenkomen in de kamer, en dan is haar gezicht normaal. Plots na het kiezen van het antwoord, ploft ze in de zetel en zucht ze (net alsof ze zich heeft ingespannen) en ziet ze er rood en bezweet uit.
Dat viel mij ook op.

Maar het zou volgens mij ook een 'foutje' in de montage kunnen zijn. Het beeld (hartslag 142) wordt getoond nadat het antwoord 100 was. Maar ik kan mij niet inbeelden dat Eline eerst beslist dat het antwoord 100 is om dan plots ongewild een hartslag van 142 te hebben. Misschien komt het beeld (hartslag 142) na een andere vraag/antwoord?

Of anders is Eline de ... :mrgreen:
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle19 mar 2017, 14:31

 263
Ik zit momenteel ook op Eline, na omwegen langs Robin en Davey.

De redenen: haar gezicht bij die hartslag inderdaad (opzettelijk hoog) en haar compleet apathische blik bij het zoeken naar die vlag van Zuid-Afrika.

Als politie-inspecteur komt ze wel heel flauw uit de hoek. Ik geloof dat niet.
Gebruikersavatar

Davy19 mar 2017, 18:48

Site Admin  1167  Uma
Ik vond het ook opvallend dat Eline er al vermoeid uitzag bij de start van de opdracht, en dat haar hartslag zeer hoog lag.
Als ze vooraf nog snel wat gesport heeft buiten het oog van haar medekandidaten en de kijkers zou dat wel leuke beelden opleveren voor de molacties in de laatste aflevering natuurlijk...
Gebruikersavatar

weyns196021 mar 2017, 09:53

 426
Davy schreef:Ik vond het ook opvallend dat Eline er al vermoeid uitzag bij de start van de opdracht, en dat haar hartslag zeer hoog lag.
Als Eline inderdaad haar hartslag (buiten beeld) de hoogte heeft ingejaagd, duidt dit voor mij niet op een mollenactie, ik noem dat vals spelen. Alle kandidaten moeten op dezelfde manier worden behandeld, je hartslag in rust kunstmatig opkrikken zodat je automatisch enkele proeven niet kan doen slagen? Zou echt niet netjes zijn.

Misschien heeft Eline inderdaad een hoge hartslag in rust en misschien moest ze met de trap naar haar kamer en misschien was het warm in haar kamer en misschien had ze even buiten gestaan...

Ik weiger te geloven dat de programmamakers ons op het verkeerde been willen zetten door te liegen.
Davy schreef:Als ze vooraf nog snel wat gesport heeft buiten het oog van haar medekandidaten en de kijkers zou dat wel leuke beelden opleveren voor de molacties in de laatste aflevering natuurlijk...
Dat wel 😂
Gebruikersavatar

robin.swartelé21 mar 2017, 11:50

 14
Wat ik persoonlijk ook zeer interessant vind is de montage.

Davey en Annelies worden de laatste afleveringen meer als 'mollen' vooruit geschoven, terwijl Eline schijnbaar onder de radar blijft. Ze wordt bijna niet genoemd in de krantenartikels die verschijnen na elke aflevering, terwijl ze echt niet veel heeft opgebracht voor de pot.