Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

rolhad20 mar 2017, 18:26

 434
chicawah schreef:Ik snap echt niet waarom hier zo heen en weer geluld wordt over die kamers. Wat doet het ertoe of ze tegelijkertijd elk in hun kamer de proef deden of dat ze dat 1 voor 1 deden in een aparte kamer? De proef is wat telt.
Idd, maakt opzicht ook niet meer uit(sinds de theorie veranderde en het naar niets meer naartoe gaat).
Gebruikersavatar

Frolva20 mar 2017, 18:29

 2204
chicawah schreef:Ik snap echt niet waarom hier zo heen en weer geluld wordt over die kamers.
Omdat dit topic gaat over een theorie die vertrekt van de stelling dat wanneer in de uitzending wordt gezegd dat iedereen behalve de mol op zijn eigen kamer blijft er een beeld wordt getoond van Eline die als enige niet op haar kamer is. 😉

(wat volgens mij niet klopt :mrgreen: )
Gebruikersavatar

matthias.bouquet20 mar 2017, 18:40

 171
En hoe weten we zo zeker dat het balkon van Eline niet het balkon is van de kamer waar elke hartslagproef is opgenomen?
Gebruikersavatar

Frolva20 mar 2017, 18:47

 2204
matthias.bouquet schreef:En hoe weten we zo zeker dat het balkon van Eline niet het balkon is van de kamer waar elke hartslagproef is opgenomen?
Dat is het balkon van de hartslagproefkamer.

Topic opener ging er van uit dat er zes kamers zijn: één voor elke kandidaat en één voor de hartslagproef.
Net omdat Eline werd getoond in de kamer (of op het balkon daarvan) van de hartslagproef op het moment dat er werd gezegd dat elke kandidaat behalve de mol in de eigen kamer bleef, ging topic opener er van uit dat Eline de mol is (want niet in haar eigen kamer).

't Heeft ook een tijdje geduurd eer ik het allemaal begreep. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Torremolinos20 mar 2017, 18:49

 264
matthias.bouquet schreef:En hoe weten we zo zeker dat het balkon van Eline niet het balkon is van de kamer waar elke hartslagproef is opgenomen?
Dat is het nu net. Ze tonen een sterrenhemel (avond is dus aan het vallen) en dan Eline die in die bewuste kamer aan het balkon staat. Als je kijkt op die foto zie je ook dat de zon niet meer hoog aan de hemel staat maar van de linkerkant (op foto) schijnt. Dat zie je aan de schaduwen op het torentje.

Dus de vraag is: waarom zou Eline nog op die kamer zitten en niet op haar echte kamer voor het begin van de proef in de donkere kamer?

Ik zit te zoeken naar een beeld van het torentje tijdens de hartslagproef. Dan zouden we de schaduw kunnen vergelijken en met zekerheid zeggen dat de hartslagproeven eerder gebeurden. Op de foto met reflectie van het torentje zie je wel dat de zon nog heel hoog staat (middag dus), maar we weten niet zeker dat dat genomen is tijdens de hartslagvragen.
Gebruikersavatar

Jansen20 mar 2017, 19:10

 3423  Yens
Ik kan jullie wel wat info geven wat betreft zonsondergang in Zuid-Afrika. Toen ik er woonde (wel in het noorden van het land) ging de zon in de "winter" zo om en bij 6 uur onder. In de "zomer" is dat om en bij 8 uur. Zonsondergang in ZA gaat ook veel sneller dan hier. We weten dat het programma begin november opgenomen is: dan is het nog niet helemaal zomer maar toch bijna. Ik schat dus dat de zon zo ongeveer rond half 8 ondergaat. Ik zeg er wel onmiddellijk bij dat het 30 jaar geleden is dat ik er woonde en dat ik me misschien niet alles meer correct herinner, maar dan horen we het wel van andere forumleden die er wel nog onlangs waren 🙂.
Gebruikersavatar

Torremolinos20 mar 2017, 19:10

 264
Het lijkt er op dat het beeld van Eline op het balkon eerder een sfeerbeeld is, geplaatst net voor de proef. Ik heb één foto van het torentje gevonden terwijl Robin de hartslagproef doet en de schaduw zit bijna identiek als op het moment dat Eline op het balkon staat. Eline is dus niet in de kamer gebleven tot net voor de donkere kamer. Dit beeld is waarschijnlijk genomen wanneer ze even staat uit te blazen na de proef en dan op een ander moment gemonteerd.
De zon stond al iets lager in het westen, het ziet er zelfs naar uit dat Robins proef later is dan Eline op het balkon. De belichting suggereert alleen anders.
[ external image ]
[ external image ]

De proef met de hartslagvragen werd dus in een aparte kamer afgenomen door iedereen, maar het shot met Eline op het balkon werd genomen op het moment tijdens die proef en niet later voor de donkere kamer proef.
Theorie ontkracht?
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2017, 19:33

 3483  Uma
Frolva schreef:Het zicht op de toren verschilt toch niet (veel?) voor Eline en Annelies?


[ external image ]


[ external image ]
Dat zijn duidelijk 2 verschillende kamers (zie het raamwerk) + door de gordijnen zie ik echt niet dat klokgebouw .
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 mar 2017, 19:54

 1690  Sven
ex-molinator schreef:Dat zijn duidelijk 2 verschillende kamers (zie het raamwerk) + door de gordijnen zie ik echt niet dat klokgebouw .
Ik zie het klokgebouw ook niet, maar denk wel dat het dezelfde kamer is hoor. Overtuigd door dezelfde vlek in de zetel.

Ok, moet hier even aanpassen, Eline staat op dit beeld natuurlijk op het balkon en zie je de zetel niet. Maar de kamer waar de hartslagproef doorging wel dezelfde.
Amai, dat de afl. maar rap begint. Ik begin wartaal uit te slaan.
Gebruikersavatar

Frolva20 mar 2017, 20:00

 2204
ex-molinator schreef:Dat zijn duidelijk 2 verschillende kamers (zie het raamwerk) + door de gordijnen zie ik echt niet dat klokgebouw .
- raamwerk: bij Eline staat het raam open. Zou dat iets kunnen verklaren?

- klokgebouw: er staat een blauwe lijn rond ( :mrgreen: ). Ik heb de foto (oorspronkelijk) niet bewerkt en gepost, maar ik zie wel duidelijk het klokgebouw (en dat vanuit dezelfde hoek als de foto met Eline). Je moet de foto wel op volledige grootte bekijken en niet van te dicht bij het scherm (bij mij toch).

😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 20:02

 8153
ex-molinator schreef:Dat zijn duidelijk 2 verschillende kamers (zie het raamwerk) + door de gordijnen zie ik echt niet dat klokgebouw .
Bij Annelies is het raam dicht (en belemmert het gordijn het zicht), bij Eline is het open, dus moeilijk te vergelijken.
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2017, 20:03

 3483  Uma
Frolva schreef:- raamwerk: bij Eline staat het raam open. Zou dat iets kunnen verklaren?

- klokgebouw: er staat een blauwe lijn rond ( :mrgreen: ). Ik heb de foto (oorspronkelijk) niet bewerkt en gepost, maar ik zie wel duidelijk het klokgebouw (en dat vanuit dezelfde hoek als de foto met Eline). Je moet de foto wel op volledige grootte bekijken en niet van te dicht bij het scherm (bij mij toch).

😉
Is dat niet de balustrade?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11