Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

Frolva20 mar 2017, 17:00

 2204
Het zicht op de toren verschilt toch niet (veel?) voor Eline en Annelies?


[ external image ]


[ external image ]
Gebruikersavatar

jana.deman20 mar 2017, 17:01

 37
cor.conc schreef:Een iets meer logische verklaring die ik nu bedenk:

Er zijn dus wel degelijk 6 kamers en volgens mij zijn ze als volgt:
- De 5 slaapkamers van de kandidaten
- 1 slaapkamer met de hartslag opstelling waar de kandidaten elk om toer de 70-80-90-100-...-proef aflegden.

De mol (Eline) legt als laatste de proef af maar keert niet terug naar haar slaapkamer. Dus ze wacht haar tijd af (lees: "staat op het balkon van de aparte naar de klok van het torentje te kijken") tot haar moment komt voor achter het gordijn te gaan kruipen. Dan komen de kandidaten één voor één van hun slaapkamers voor de hartslagproef.
Zeer plausibel dat ze om beurten in een kamer de hartslagproef moeten doen. (dan moet de productie maar 1 ipv 5 kamers van al die apparatuur en camera's etc voorzien)
Of Eline dan de mol is omdat ze als laatste achterblijft (waaruit leid je dat af?) en ook op het balkon gefilmd wordt? Niet overtuigend, vind ik.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 17:03

 8153
rolhad schreef:Hmmm dat betwijfel ik eigenlijk... zouden ze dat dan niet vermeld hebben?
Eigenlijk doet het er toch totaal niet toe wie waar zit en hoeveel kamers er zijn (ik ben er zelfs van overtuigd dat ze niet allemaal naast elkaar zaten en een voor een naar de hartslagkamer gebracht werden)? Wat de makers ons tonen zijn 5 kamers op een rij. De middelste kamers is (zogezegd) van Robin en zijn raam staat open.
Gebruikersavatar

rolhad20 mar 2017, 17:05

 434
chicawah schreef:Eigenlijk doet het er toch totaal niet toe wie waar zit en hoeveel kamers er zijn (ik ben er zelfs van overtuigd dat ze niet allemaal naast elkaar zaten en een voor een naar de hartslagkamer gebracht werden)? Wat de makers ons tonen zijn 5 kamers op een rij. De middelste kamers is (zogezegd) van Robin en zijn raam staat open.
Waarschijnlijk had hij al gehoord dat hij in het donker moest zitten en dus wilde hij al vluchten (raam staat open), tot de crew besefte dat hij met nog 1 been(gekneld in het rood) uit het raam stak alvorens ze hem geboeid om de stoel zette.


Eerlijk gezegd vind ik de theorie van Eline na de nieuwe update al wat minder "plausibel" eigenlijk.
Laatst gewijzigd door rolhad op 20 mar 2017, 17:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

cor.conc20 mar 2017, 17:07

 12
jana.deman schreef:Zeer plausibel dat ze om beurten in een kamer de hartslagproef moeten doen. (dan moet de productie maar 1 ipv 5 kamers van al die apparatuur en camera's etc voorzien)
Of Eline dan de mol is omdat ze als laatste achterblijft (waaruit leid je dat af?) en ook op het balkon gefilmd wordt? Niet overtuigend, vind ik.
Het beeld op zichzelf is niet overtuigend maar de presentator zegt ondertussen dat iedereen behalve de mol zich op hun kamers bevinden (Eline dus duidelijk niet) en het beeld zit tussen beelden van Davey, Robin en Annelies die wel degelijk op hun kamer zitten.
Gebruikersavatar

ONBEKEND20 mar 2017, 17:08

 
chicawah schreef:Eigenlijk doet het er toch totaal niet toe wie waar zit en hoeveel kamers er zijn (ik ben er zelfs van overtuigd dat ze niet allemaal naast elkaar zaten en een voor een naar de hartslagkamer gebracht werden)? Wat de makers ons tonen zijn 5 kamers op een rij. De middelste kamers is (zogezegd) van Robin en zijn raam staat open.

En enkel zijn licht is aan:

[ external image ]
Gebruikersavatar

cor.conc20 mar 2017, 17:11

 12
sandra.impe schreef:En enkel zijn licht is aan:
Dit werd eerder in het topic al duidelijk behandeld, niet enkel zijn licht stond aan maar ook het licht van de 6e kamer (waar de hartslagproef werd afgenomen en Elien bleef zitten), bij het uitspreken van het woord "mol" werd ingezoomd op de kamer waar nog licht brandde en het was die van de 6e kamer en niet die van Robin
Gebruikersavatar

rolhad20 mar 2017, 17:11

 434
sandra.impe schreef:En enkel zijn licht is aan:
Hij is dan ook bang in het donker.
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 17:24

 153  Sven
rolhad schreef:Hmmm dat betwijfel ik eigenlijk... zouden ze dat dan niet vermeld hebben?
Idd, waarom ons dan doen geloven dat ze de proef tegelijkertijd afwerken?
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2017, 17:30

 2245  Uma
Dus als ik de topicstarter hier goed begrijp, zijn de antwoorden op de vragen allemaal in dezelfde kamer opgenomen?

Dat betwijfel ik toch ten zeerste. Kijk maar naar wat er bijvoorbeeld op het tafeltje in de hoek staat bij de verschillende kandidaten. Bij Sam staat daar een zeer hoge smalle vaas, bij Annelies staan er twee vazen, bij Davey ligt er een groot boek (album?) met blauwe kaft, bij Eline staat er weer een andere soort vaas.

Ook de kussens in de zetel verschillen: bij Eline ligt een wit kussen met gekleurde cirkels (dat waarop ze haar hoofd laat rusten tijdens de proef), bij Davey ligt een kleiner wit kussentje, bij de anderen zelfs niks.

Dus als er maar 1 kamer zou gebruikt zijn, waarom dan zoveel moeite doen om details in het decor (het tafeltje met die vazen of de kussens in de zetel) te veranderen: enkel en alleen om ons de illusie te geven dat het telkens een andere kamer is? Is het dan niet plausibeler dat ze gewoon op hun eigen kamer zitten?

Daar wringt er voor mij toch iets. Ik ben er niet van overtuigd dat er maar 1 proefkamer gebruikt is.
Gebruikersavatar

rolhad20 mar 2017, 17:32

 434
Klaartje schreef:Dus als ik de topicstarter hier goed begrijp, zijn de antwoorden op de vragen allemaal in dezelfde kamer opgenomen?

Dat betwijfel ik toch ten zeerste. Kijk maar naar wat er bijvoorbeeld op het tafeltje in de hoek staat bij de verschillende kandidaten. Bij Sam staat daar een zeer hoge smalle vaas, bij Annelies staan er twee vazen, bij Davey ligt er een groot boek (album?) met blauwe kaft, bij Eline staat er weer een andere soort vaas.

Ook de kussens in de zetel verschillen: bij Eline ligt een wit kussen met gekleurde cirkels (dat waarop ze haar hoofd laat rusten tijdens de proef), bij Davey ligt een kleiner wit kussentje, bij de anderen zelfs niks.

Dus als er maar 1 kamer zou gebruikt zijn, waarom dan zoveel moeite doen om details in het decor (het tafeltje met die vazen of de kussens in de zetel) te veranderen: enkel en alleen om ons de illusie te geven dat het telkens een andere kamer is? Is het dan niet plausibeler dat ze gewoon op hun eigen kamer zitten?

Daar wringt er voor mij toch iets. Ik ben er niet van overtuigd dat er maar 1 proefkamer gebruikt is.
Idd.. waardoor deze theorie eigenlijk zo goed als in 't water valt, niet?
Gebruikersavatar

Frolva20 mar 2017, 17:33

 2204
cor.conc schreef:Het beeld op zichzelf is niet overtuigend maar de presentator zegt ondertussen dat iedereen behalve de mol zich op hun kamers bevinden (Eline dus duidelijk niet) en het beeld zit tussen beelden van Davey, Robin en Annelies die wel degelijk op hun kamer zitten.
cor.conc schreef:Dit werd eerder in het topic al duidelijk behandeld, niet enkel zijn licht stond aan maar ook het licht van de 6e kamer (waar de hartslagproef werd afgenomen en Elien bleef zitten), bij het uitspreken van het woord "mol" werd ingezoomd op de kamer waar nog licht brandde en het was die van de 6e kamer en niet die van Robin
Volgens mij klopt er iets niet aan jouw theorie cor.conc.

Akkoord dat Eline wordt getoond in de kamer van de hartslagproef.

Maar ook Annelies en Robin worden duidelijk daar getoond (Davey waarschijnlijk ook, maar dat vind ik minder duidelijk).

Dus als Eline zich niet op haar kamer bevond, dan Annelies en Robin ook niet. 😉
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11