Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

y0fie21 mar 2017, 12:55

 4  Yens
Bij het herbekijken van aflevering 1 van vorig seizoen viel er mij iets op.

Dit zijn de woorden van Gilles Van Bouwel in aflevering 1:

[ external image ]

En dit zijn de woorden van Eline in aflevering 1:

[ external image ]

Misschien wel een duidelijke hint van Eline zelf.. 😃
Gebruikersavatar

Klaartje21 mar 2017, 13:43

 2245  Uma
Nu je het hier aanhaalt met foto en al: die eerste paar seconden die we te zien krijgen als Davey bij Eline in de wagen is gestapt, vond ik al raar.

Ik had toen meteen de indruk: tiens, die kijken elkaar raar aan. Precies of één van beide de andere al eerder ooit gezien heeft.

Ik vond het eigenlijk een beetje genant dat Eline en Davey elkaar niet met kussen begroetten. Je zag het bij alle andere kandidaten wel (behalve bij Sam en Robin natuurlijk, maar dat waren mannen onder elkaar, die gaan elkaar niet direct kussen bij een eerste kennismaking, toch niet in Vlaanderen): Marzena en Jolien wisselden kussen uit, Hans en Jessica ook, Bouba en Bertrand kusten Annelies. Maar Davey en Eline deden dat niet; ik vond Davey ook heel raar kijken naar Eline, alsof hij een beetje verlegen was, terwijl uit de rest van de afleveringen blijkt dat hij helemaal niet de verlegen jongen is en zich menigmaal als trooster der vrouwen opwierp.
Gebruikersavatar

sherlock21 mar 2017, 14:18

 216
Klaartje schreef:Nu je het hier aanhaalt met foto en al: die eerste paar seconden die we te zien krijgen als Davey bij Eline in de wagen is gestapt, vond ik al raar.

Ik had toen meteen de indruk: tiens, die kijken elkaar raar aan. Precies of één van beide de andere al eerder ooit gezien heeft.

Ik vond het eigenlijk een beetje genant dat Eline en Davey elkaar niet met kussen begroetten. Je zag het bij alle andere kandidaten wel (behalve bij Sam en Robin natuurlijk, maar dat waren mannen onder elkaar, die gaan elkaar niet direct kussen bij een eerste kennismaking, toch niet in Vlaanderen): Marzena en Jolien wisselden kussen uit, Hans en Jessica ook, Bouba en Bertrand kusten Annelies. Maar Davey en Eline deden dat niet; ik vond Davey ook heel raar kijken naar Eline, alsof hij een beetje verlegen was, terwijl uit de rest van de afleveringen blijkt dat hij helemaal niet de verlegen jongen is en zich menigmaal als trooster der vrouwen opwierp.
Is dat zo? Je moet er eens op letten: Davey kijkt vrijwel nooit in de ogen van Gilles De Coster.
Gebruikersavatar

Klaartje21 mar 2017, 14:21

 2245  Uma
sherlock schreef:Is dat zo? Je moet er eens op letten: Davey kijkt vrijwel nooit in de ogen van Gilles De Coster.
GDC is dan ook een heel schoon vrouw! :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mar 2017, 15:41

 8153
Klaartje schreef:Nu je het hier aanhaalt met foto en al: die eerste paar seconden die we te zien krijgen als Davey bij Eline in de wagen is gestapt, vond ik al raar.

Ik had toen meteen de indruk: tiens, die kijken elkaar raar aan. Precies of één van beide de andere al eerder ooit gezien heeft.

Ik vond het eigenlijk een beetje genant dat Eline en Davey elkaar niet met kussen begroetten. Je zag het bij alle andere kandidaten wel (behalve bij Sam en Robin natuurlijk, maar dat waren mannen onder elkaar, die gaan elkaar niet direct kussen bij een eerste kennismaking, toch niet in Vlaanderen): Marzena en Jolien wisselden kussen uit, Hans en Jessica ook, Bouba en Bertrand kusten Annelies. Maar Davey en Eline deden dat niet; ik vond Davey ook heel raar kijken naar Eline, alsof hij een beetje verlegen was, terwijl uit de rest van de afleveringen blijkt dat hij helemaal niet de verlegen jongen is en zich menigmaal als trooster der vrouwen opwierp.
Waarom zouden ze kussen? Ik kus nooit iemand die ik nooit eerder ontmoet heb, om het even of het mannen of vrouwen zijn.
Gebruikersavatar

FlightWolf2394921 mar 2017, 15:43

 183
chicawah schreef:Waarom zouden ze kussen? Ik kus nooit iemand die ik nooit eerder ontmoet heb, om het even of het mannen of vrouwen zijn.
Ik ook niet. Hoogstens misschien een hand schudden (maar wie weet waar die allemaal gezeten hebben?)
Gebruikersavatar

kristien.leys21 mar 2017, 15:48

 46
Als Eline de mol is, vind ik dat flauw! Eline heeft toch ook niet veel actie gebracht in het programma. Voor wie keken we: Davey, Robin, Sam, en zelfs Annelies die altijd een uitvlucht zocht om niet te moeten deelnemen. Maar Eline? Altijd op de achtergrond, het enigste dat we weten is dat ze een rappe pols heeft en dat ze paar keer geweend heeft. Zo iem kan je toch niet verdenken? Of moeten we omgekeerd denken: wie minst verdacht is ,is de mol?
Gebruikersavatar

rolhad21 mar 2017, 15:51

 434
kristien.leys schreef:Als Eline de mol is, vind ik dat flauw! Eline heeft toch ook niet veel actie gebracht in het programma. Voor wie keken we: Davey, Robin, Sam, en zelfs Annelies die altijd een uitvlucht zocht om niet te moeten deelnemen. Maar Eline? Altijd op de achtergrond, het enigste dat we weten is dat ze een rappe pols heeft en dat ze paar keer geweend heeft. Zo iem kan je toch niet verdenken? Of moeten we omgekeerd denken: wie minst verdacht is ,is de mol?
Is dat niet het doel van de mol om het minst verdacht te blijven en er toch voor te zorgen dat er veel geld verloren gaat?
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo21 mar 2017, 16:19

 129
Kristien.Leys heeft een punt met wat ze schrijft. Wat zal later in ons gedachten blijven hangen i.v.m met Eline? Toch niet zo veel. Maar ik neem aan dat ze de mol is en vind / vrees dat in deze seizoen van de mol veel dingen vanuit de regie gestuurd geweest zijn en minder op eigen initiatief van de mol gebeurden. De opvallende karakters hebben alle aandacht gehad en zonder het superspeurwerk van de mensen hier en met de hulp van de techniek is het toch heel moeilijk om Eline op veel te betrappen. Maar dan zijn de makers wel in hun opzet geslaagd te mol zolang geheim te houden.
Gebruikersavatar

Klaartje21 mar 2017, 16:28

 2245  Uma
chicawah schreef:Waarom zouden ze kussen? Ik kus nooit iemand die ik nooit eerder ontmoet heb, om het even of het mannen of vrouwen zijn.
Als je volgend jaar gaat meedoen aan de Mol (als kandidaat of als mol, mij om het even), dan zou ik die houding toch veranderen. 🙂

In de Mol wordt er altijd gekust als de kandidaten elkaar voor het eerst ontmoeten. Dat was vorig seizoen ook zo, op die zoutvlakte in Argentinië. Een beetje hartelijke begroeting kan nooit kwaad.

In het dagelijkse leven is het natuurlijk anders, dan kan ik begrijpen dat je bij een eerste ontmoeting niet kust, maar De Mol is ook het dagelijkse leven niet. Alhoewel, toch nog minstens twee weken is dit forum wel nog dagelijkse kost.
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2017, 17:04

 3483  Uma
chicawah schreef:Ik kus nooit iemand die ik nooit eerder ontmoet heb, om het even of het mannen of vrouwen zijn.
Klaartje schreef:In de Mol wordt er altijd gekust als de kandidaten elkaar voor het eerst ontmoeten.
Ik kus nooit iemand die ik niet ken, en mensen die ik de eerste keer niet kus wil ik niet kennen. 😎
Gebruikersavatar

tom.bastijns21 mar 2017, 19:34

 26
kristien.leys schreef:Als Eline de mol is, vind ik dat flauw! Eline heeft toch ook niet veel actie gebracht in het programma. Voor wie keken we: Davey, Robin, Sam, en zelfs Annelies die altijd een uitvlucht zocht om niet te moeten deelnemen. Maar Eline? Altijd op de achtergrond, het enigste dat we weten is dat ze een rappe pols heeft en dat ze paar keer geweend heeft. Zo iem kan je toch niet verdenken? Of moeten we omgekeerd denken: wie minst verdacht is ,is de mol?
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Er wordt veel verteld over hoe passief Annelies was en dat zij met haar "opzichtig gestuntel" sowieso niet de mol kan zijn of in ieder geval een slechte mol zou zijn, maar als Eline de mol is, is dat toch een mol met een hoog "grijze muis" gehalte.

Het zou weer meer aansluiten bij een mol die "subtiel" te werk gaat, maar zelfs dan nog zijn er relatief weinig zaken die ik me zo dadelijk voor de geest kan halen. Misschien brengt de laatste aflevering dan wat meer verduidelijking hierover, dat hoop ik toch in ieder geval. 🙂

Eline heeft wel het minste geld in het laatje gebracht, dat is een feit. Maar de vorige seizoenen leren ons dat dat zelden het geval is als mol, zelfs bij de finalisten.