Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

daniel.bauwens22 mar 2017, 12:25

 63
kan nog altijd een zachte hint zijn:
[ external image ]
Als ik zou kiezen om te liegen zou mijn reden daarvoor niet zijn "Ik kan normaal gezien wel goed liegen. Ook met spelletjes en zo" Ik vond het nogal een verdachte reden. Plus haar liegen vond ik ook keislecht, en ik geloof dat ze veel beter had gekund als ze echt had geprobeerd. Maar ja, gewoon mijn interpretatie van die scene.
Gebruikersavatar

daniel.bauwens22 mar 2017, 14:38

 63
Sorry voor vreemde openingszin. Topic werd verkort door beheerder en per ongeluk is hiervan een stukje gewist (kan ook niet meer editen).

Ook nog een keertje het begin van Afl 7 wanneer Gilles zegt: "Drie kandidaten (camera op Robin en Davey).. en één mol (closeup van Eline met Annelies op de achtergrond)".

[ external image ]

(sorry als dit niet in hetzelfde topic thuishoort, maar ik ga geen nieuwe aanmaken enkel om dit te posten)
Gebruikersavatar

nite22 mar 2017, 16:32

 110
daniel.bauwens schreef: Als ik zou kiezen om te liegen zou mijn reden daarvoor niet zijn "Ik kan normaal gezien wel goed liegen. Ook met spelletjes en zo" Ik vond het nogal een verdachte reden. Plus haar liegen vond ik ook keislecht, en ik geloof dat ze veel beter had gekund als ze echt had geprobeerd. Maar ja, gewoon mijn interpretatie van die scene.
Ik kan wel geen goede reden verzinnen waarom iemand slecht zou willen liegen.

De mol wil goed liegen om geld uit de pot te houden.
De kandidaten willen goed liegen om de pasvragen te bekomen.

De enige die een reden heeft om opzettelijk slecht te liegen is de kandidaat die niet voor de pasvragen gaat, maar voor het geld in de pot.
Gebruikersavatar

daniel.bauwens22 mar 2017, 16:36

 63
nite schreef:...

De enige die een reden heeft om opzettelijk slecht te liegen is de kandidaat die niet voor de pasvragen gaat, maar voor het geld in de pot.
Dan vertel je toch gewoon de waarheid? Het was niet zo dat ze moest liegen. Ze kon gewoon de waarheid hebben gezegd.

En Eline zei tegen Gilles dat de reden dat ze zou liegen was omdat ze het goed kon. Ze wou dus geloofwaardig overkomen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 16:49

 8153
nite schreef:Ik kan wel geen goede reden verzinnen waarom iemand slecht zou willen liegen.

De mol wil goed liegen om geld uit de pot te houden.
De kandidaten willen goed liegen om de pasvragen te bekomen.

De enige die een reden heeft om opzettelijk slecht te liegen is de kandidaat die niet voor de pasvragen gaat, maar voor het geld in de pot.
Ze mochten doen wat ze wilden (de waarheid vertellen of liegen).
Wie de pasvragen wilde (iedereen denk ik) moest alleen maken dat de anderen hem/haar
- geloofden als hij/zij gelogen had
- niet geloofden als hij/zij de waarheid gesproken had
Het kwam er dus op neer de waarheid te vertellen op een manier alsof je aan het liegen was of liegen op een manier alsof je de waarheid sprak.
Tenzij je de mol bent...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 16:52

 8153
daniel.bauwens schreef:Dan vertel je toch gewoon de waarheid? Het was niet zo dat ze moest liegen. Ze kon gewoon de waarheid hebben gezegd.
Maar dan wel zodanig dat de anderen dachten dat ze aan het liegen was.
Gebruikersavatar

daniel.bauwens22 mar 2017, 16:55

 63
Plus Eline had €0 verdiend, dus het enige dat ze er nog uit kon halen waren die 2 pasvragen. En daar deed ze (zoals ik het zie) heel weinig moeite voor.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 17:19

 8153
daniel.bauwens schreef:Plus Eline had €0 verdiend, dus het enige dat ze er nog uit kon halen waren die 2 pasvragen. En daar deed ze (zoals ik het zie) heel weinig moeite voor.
Dus als ik je goed begrijp is Eline de mol omdat ze geen geld verdiende én geen pasvragen.
Ik vond dat ze er nochtans heel nijdig uitzag toen bleek dat ze naast de pasvragen pakte. Ofwel speelde ze hierbij beter toneel dan bij het dinosaurusverhaal 😉
Gebruikersavatar

daniel.bauwens22 mar 2017, 17:35

 63
chicawah schreef:Dus als ik je goed begrijp is Eline de mol omdat ze geen geld verdiende én geen pasvragen.
Ik vond dat ze er nochtans heel nijdig uitzag toen bleek dat ze naast de pasvragen pakte. Ofwel speelde ze hierbij beter toneel dan bij het dinosaurusverhaal 😉
Niet noodzakelijk. Ik vind het gewoon verdacht als je zegt goed te kunnen liegen en er dan zo'n puinhoop van maakt. Dat ze nijdig was is nog te verklaren, zelfs als mol. Als zij de enige was zonder pasvragen (want op dat moment wist ze nog niet dat Robin ook geen pasvragen zou krijgen) zou het verdacht lijken. Als ze wel pasvragen zou hebben, zou het niet onlogisch zijn dat Robin eruit zou liggen omdat iedereen een troef ( de 2 pasvragen) boven hem had. Nu waren ze gelijk.
Maar opnieuw, ze kon gewoon nijdig geweest zijn omdat ze dacht dat Robin ook de 2 pasvragen zou krijgen. Ik zou eigenlijk moeten terugkijken en zien of zij de anderen wat aanspoort met Robin. Enfin, ik word afgeleid 😂

TL;DR: Ik vind verschillende aspecten van Eline verdacht, en dit was er één van.
Gebruikersavatar

Klaartje22 mar 2017, 18:05

 2245  Uma
Dus als ik het goed begrijp, had Eline na het mislukken van haar kamerproef (het scannen van die code) en dus de nul euro opbrengst, ook gewoon kunnen kiezen om de waarheid te vertellen, maar dan op zo'n manier dat de anderen dachten dat ze loog en zo toch nog twee pasvragen kunnen bemachtigen.

Als dat zo is, dan had ze inderdaad veel beter de waarheid ("ik moest binnen x tijd een code scannen mbv een smartphone die aan een ketting hing, maar het is niet gelukt, enz") kunnen vertellen op de even stuntelige manier als ze nu probeerde te vertellen over haar gekozen leugen ("ik moest in een dinopak kindjes entertainen en die mochten niet gaan wenen", want dan denk ik dat de anderen haar niet geloofd hadden (en had zij toch twee pasvragen gekregen).

Want ik vond ook dat ze, in tegenstelling tot wat ze zelf beweert, in dit specifieke geval helemaal niet goed loog: ze viel direct door de mand bij de vragen naar details van Annelies bijvoorbeeld over dat dinopak (bvb of haar gezicht te zien was).

Anderzijds, als ze de mol is, waarom zou ze zich nog zorgen maken en zich inspannen voor pasvragen, die ze toch niet nodig heeft? Haar taak zat erop: haar kamerproef had niks opgeleverd, molmissie geslaagd, toch?
Gebruikersavatar

daniel.bauwens22 mar 2017, 18:14

 63
Klaartje schreef:....

Anderzijds, als ze de mol is, waarom zou ze zich nog zorgen maken en zich inspannen voor pasvragen, die ze toch niet nodig heeft? Haar taak zat erop: haar kamerproef had niks opgeleverd, molmissie geslaagd, toch?
Maar als ze wel de mol is moet ze proberen er niet als een mol uit te zien, en dus wel moeite doen voor pasvragen.
Gebruikersavatar

Klaartje22 mar 2017, 18:22

 2245  Uma
daniel.bauwens schreef:Maar als ze wel de mol is moet ze proberen er niet als een mol uit te zien, en dus wel moeite doen voor pasvragen.
Klopt.

Maar als ze niet de mol is, dan heeft ze het dus twee keer slecht gedaan: eerst mislukt ze in haar kamerproef en daarna liegt ze niet op een voldoend overtuigende manier. Geen geld, geen pasvragen. En toch nog beter doen dan Robin. Dan moeten we haar haast gaan geloven, toen ze zei: "Ik ben zeker van mijn mol."