Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

Bonanza08 feb 2017, 16:14

 71
Bon, 't komt dus uit zijn eigen playlist. Maar dan blijft de vraag of hij dat daar spontaan heeft ingezet, of dat het ideetje van de productie was.
Gebruikersavatar

YoussefKarakov08 feb 2017, 16:56

 8
Bonanza schreef:Bon, 't komt dus uit zijn eigen playlist. Maar dan blijft de vraag of hij dat daar spontaan heeft ingezet, of dat het ideetje van de productie was.
Ik denk dat het door Hans er zelf ingezet is omwille dat zijn naam er in voorkomt. Moest Hans later in het spel een rood scherm gekregen hebben, was het liedje nog steeds van toepassing. Dan zal de productie ook vast uitgelicht hebben in hun montage.
Gebruikersavatar

dirk.verbruggen13 feb 2017, 10:15

 25
yevo schreef:Denk ook eerder dat dit het geval is. De mol kan dit niet op voorhand weten. Tenzij Hans de mol zelf zou zijn en dat zou dan weer te opvallend zijn.
Tenzij men de knop van Hans gesaboteerd zou hebben misschien?
Gebruikersavatar

ex-molinator13 feb 2017, 10:39

 3483  Uma
dirk.verbruggen schreef:Tenzij men de knop van Hans gesaboteerd zou hebben misschien?
Onvoorstelbaar!
De mol gaat zeker door, ofwel door snel genoeg te drukken, ofwel door snel genoeg op het juiste beroep te drukken, ofwel via het achterpoortje (het heropvissen). Maar een knop saboteren en aldus op voorhand bepalen welke kandidaat heropgevist moet worden is toch een stap te ver vind ik.
Gebruikersavatar

Laleia13 feb 2017, 11:45

 306
Misschien is het naïef, maar ik zou achter dat liedje niet te veel zoeken.
Hans heeft het er gewoon zelf in gestopt.
Als hij een kandidaat is, weet je dat de kans bestaat dat je er op een bepaald moment uit gaat en dan is een liedje met jouw naam en arrivederci wel grappig.
Als hij de mol is, is het gewoon ironisch want hij gaat er net niet uit.
In ieder geval zie ik er niet meer in dan een grapje van Hans.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet05 mar 2017, 15:17

 171
Ik zoek er nu ook niet te veel achter, maar het was wel grappig: zeker als je bedenkt dat arrivederci 'tot weerziens' betekent. 😂
Gebruikersavatar

Rik05 mar 2017, 23:29

 122  Uma
matthias.bouquet schreef:Ik zoek er nu ook niet te veel achter, maar het was wel grappig: zeker als je bedenkt dat arrivederci 'tot weerziens' betekent. 😂

Betekent het niet "vaarwel"?
Gebruikersavatar

ex-molinator05 mar 2017, 23:43

 3483  Uma
Rik schreef:Betekent het niet "vaarwel"?
De vertaling als vaarwel is aanvaardbaar, maar enkel wanneer men verwacht dat die persoon zeker terugkomt.
Voor een vaarwel als definitief afscheid wordt meestal addio gebruikt (heb ik ooit eens geleerd van een Italiaan - maar zelf heb ik ooit "addio" gehoord).
Gebruikersavatar

matthias.bouquet06 mar 2017, 01:13

 171
Ik versta beter Deens dan Italiaans maar het betekent letterlijk tot weerziens:
'a': tot
'rivedere': weerzien
'ci': ons
--> 'tot ons volgende weerzien'
Nu dat ik er meer over nadenk begin ik het toch ietsiepietsie verdacht te vinden. Maar het kan ook gewoon een betekenisloos grapje geweest zijn.
Gebruikersavatar

ex-molinator06 mar 2017, 10:43

 3483  Uma
matthias.bouquet schreef:Ik versta beter Deens dan Italiaans maar het betekent letterlijk tot weerziens:
'a': tot
'rivedere': weerzien
'ci': ons
--> 'tot ons volgende weerzien'
Nu dat ik er meer over nadenk begin ik het toch ietsiepietsie verdacht te vinden. Maar het kan ook gewoon een betekenisloos grapje geweest zijn.
Niet echt betekenisloos, hé.
Het stond op voorhand vast dat iedereen naar ZA zou gaan, alleen ... de 11de niet samen met de groep. Het zou me dan ook niet verwonderen dat er in de playlist van andere kandidaten ook liedjes staan die een verwijzing naar "see you later" zijn. (ik ga het niet uitzoeken).
Gebruikersavatar

MarcH06 mar 2017, 13:56

 72  Emanuelle
Voor alle duidelijkheid : 'Arrivederci' betekent 'TOT WEERZIENS' en niet 'vaarwel'.
Blijkbaar zaten de andere kandidaten daar ook verkeerd toen ze dit liedje in de auto beluisterden.
Men kan concluderen dat Hans zijn terugkomst dus verwachtte.
Indien Hans de mol zou zijn, lijkt het me vreemd dat hij een proef moest doen om toch bij de groep te raken.
Die proef had kunnen mislukken : weg mol...
Uiteraard kunnen de programmamakers wel een en ander manipuleren, maar dit lijkt me toch wat overdreven..