Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

Noptje14 feb 2017, 23:12

 181
Langs de ene kant snap ik niet waarom de mensen zo'n medelijden hebben met Hans, omdat hij eruit lag na 15min de mol.
Tuurlijk is het kut voor jezelf als je denkt mee te kunnen doen aan dit geweldige programma, om er dan meteen weer uit te vliegen, maar langs de andere kant, voor hetzelfde geld ben je niet eens geselecteerd om mee te doen dusja... Langs de andere kant, kiest hij er zelf voor om niet af te drukken he. Er is niemand die hem dwingt om niet te drukken op de knop en eieren voor zijn geld te kiezen. Ikzelf zou ook gedrukt hebben, enkel en alleen al omdat je weet dat er anderen ook gaan drukken, en ik zou mezelf toch eerder als een groepspersoon omschrijven dan als een eigenbelanger.... Je krijgt de kans om mee te doen aan dit programma, dat ga je dan toch niet laten liggen voor 5000€ waarvan je niet eens zeker bent dat je ze uiteindelijk wint? En of je nu aan het einde van de rit 35000€ of 40000€ hebt, het lijkt me allebei wel een mooie bonus waarop je met wat malchance (niet geselecteerd zijn als kandidaat) niet eens kans op maakt....

Als programmamaker zou het wel slim zijn om Hans als mol te kiezen. Je laat hem de eerste dagen missen, waardoor de 10 kandidaten elkaar verdacht gaan vinden, of toch denken te vinden, om hem daarna er terug in te brengen... Maar persoonlijk zou ik het wat jammer vinden als dit zo blijkt.

En dat hij er terug in zou komen was een zekerheid nadat hij 4 pasvragen beschikbaar had. Dat hij deze eliminatie heeft overwonnen is dan alweer extra verdacht, maar uiteraard weten we ook niet hoeveel informatie de groep met hem gedeeld heeft, want het lijkt me toch dat er genoeg sympathieke mensen inzitten, die hem wel wat informatie gunnen

P.S.: Ik wil hiermee niet zeggen dat ik Hans geen sympathieke gast vind he, maar als competitief speler zou ik hem er misschien liever niet in willen, als mol zou het me niet echt uitmaken denk ik
Gebruikersavatar

ex-molinator14 feb 2017, 23:54

 3483  Uma
Noptje schreef:...
P.S.: Ik wil hiermee niet zeggen dat ik Hans geen sympathieke gast vind he, maar als competitief speler zou ik hem er misschien liever niet in willen, als mol zou het me niet echt uitmaken denk ik
En dat maakt het weer zo verwarrend. Je hebt (en ik ook, en anderen ook) bepaalde ideeën over welke rol Hans nu eigenlijk speelt. Er zal onderling ook nog wel over gepraat worden. Maar als je als kandidaat dan begint te denken dat de anderen ook op Hans stemmen en er op een bepaald moment zo iemand afvalt - dan komt de twijfel : waarom weten die anderen minder over Hans dan ik??? Of zijn het net diegenen die op Hans stemmen die afvallen omdat iemand anders de mol is en al de Hans-stemmers eigenlijk onderaan hangen? Blijf ik in het spel omdat ik juist zit of omdat ik geluk heb met een paar vragen die ik niet aan Hans kon koppelen? Blijft Hans er steeds in omdat hij de mol is, of juist omdat hij niet de mol is en dus de vragen beter oplost dan wij Hans-tunnelaars? Het is zo uitgespeeld dat als Hans er nog een ronde in blijft je wel gaat denken dat hij de mol is - of dan toch niet?
Mindfucking dus. :batman:
In zo'n geval helpt Occam's razor ook niet (er is geen meest gemakkelijke oplossing - behalve misschien indien je volledig afstand kunnen nemen van het feit dat Hans eruit lag en er weer in kwam).
Ik vind dat de programmamakers een schitterend verwarrende situatie bedacht hebben - iets om de deelnemers nog meer te doen nadenken en zichzelf daardoor groggy te maken.
Gebruikersavatar

Noptje15 feb 2017, 00:18

 181
Wat me ook opviel bij de eliminatieproef(net voor de tweede keer de aflevering aan het bekijken, ideaal tijdstip... -_-- die Hans moest doen (de eerste dus), waren de drie vragen van zijn test die je kon mee volgen, namelijk:

Is de mol reeds eerder in Zuid-Afrika geweest vóór dit programma? (antwoord nee)
Heeft de mol zich van het dak laten vallen bij de proef op het dak? (antwoord nee)
Is de mol een man of een vrouw? (antwoord man)

De laatste twee zijn we al zeker dat deze kloppen indien hij de mol zou zijn, de eerste weet ik niet, en ook geen idee of we dat ergens kunnen terugvinden?
Weet nu ook niet of dit eventueel een tip is, of gewoon 3 willekeurige vragen die we net op dat tijdstip zien?
Alles kan je gewoon dubbel interpreteren in dit programma, en dat is ook net wat het zo goed maakt.
Gebruikersavatar

Noptje15 feb 2017, 01:46

 181
En voor diegenen die nog wat meer tunnelvisie willen.... 😃

De nummerplaat 1-ZZA-413 zou dan kunnen betekenen:

1 (persoon) Zondert Zich Af H(ans) (4+1+3 = 8 = 8ste letter van het alfabet.) Waarmee ze verwijzen naar het feit dat hij niet meteen meeging naar Zuid-Afrika
Gebruikersavatar

Taupie0215 feb 2017, 09:15

 53
Of : als eerste (1) en als laatste (Z) in Zuid-Afrika (ZA) en 8 omdat hij van 10 voor 2 afvallers ineens gezorgd heeft ?
Gebruikersavatar

geertn44415 feb 2017, 13:27

 236
Noptje schreef:Wat me ook opviel bij de eliminatieproef(net voor de tweede keer de aflevering aan het bekijken, ideaal tijdstip... -_-- die Hans moest doen (de eerste dus), waren de drie vragen van zijn test die je kon mee volgen, namelijk:

Is de mol reeds eerder in Zuid-Afrika geweest vóór dit programma? (antwoord nee)
Heeft de mol zich van het dak laten vallen bij de proef op het dak? (antwoord nee)
Is de mol een man of een vrouw? (antwoord man)

De laatste twee zijn we al zeker dat deze kloppen indien hij de mol zou zijn, de eerste weet ik niet, en ook geen idee of we dat ergens kunnen terugvinden?
Weet nu ook niet of dit eventueel een tip is, of gewoon 3 willekeurige vragen die we net op dat tijdstip zien?
Alles kan je gewoon dubbel interpreteren in dit programma, en dat is ook net wat het zo goed maakt.

Hier, met dank aan Ric, zie topic : http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2157

1. Wat is het beroep van de de mol? 10 mogelijkheden ( alle beroepen + student gaat op voor Jess en Bouba)
2. Waar zat de mol tijdens de mandelaproef? 6 mogelijkheden
3. Was de mol al eerder in Zuid Afrika? JA/NEE (Iemand die hier kan zeggen wie al eerder in ZA geweest is?)
4. Heeft de mol zich laten vallen van het krukje? JA/NEE (Nee geldt enkel voor Hans)
5. Is de mol een man of vrouw?
6. Hoe heet de mol?

ok het zijn er maar 6 van de 20 (?), maar veel vragen gaan toch over de proeven en zijn dus niet uit het molboekje te halen.

HANS ALS NIET MOL
Zelfs al heeft Hans de correcte mol in gedachte, dan nog zal hij het moeilijk hebben op vragen zoals 2, 3 & 4. Eigenlijk moet hij hier gokken (terwijl de andere kandidaten het -in principe- hier beter op kunnen doen). Ik geloof dat Jessica ook gespreid had en niet alles op 1 kandidaat gezet. Dus dan kan je ervanuit gaan dat ze toch ergens goede antwoorden gegeven heeft. Hans had dan wel 4 vrijstellingen, maar toch, ik denk dat hij wel meer als 4 keer gegokt zal moeten hebben....

HANS ALS MOL
't sja , dan is het simpel he...bijna iedereen had zijn vragen fout en Hans vult hier 100% correct in. Altijd gewonnen.
Gebruikersavatar

Ric15 feb 2017, 13:50

 67  Philippe
geertn444 schreef:Hier, met dank aan Ric, zie topic : http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2157

1. Wat is het beroep van de de mol? 10 mogelijkheden ( alle beroepen + student gaat op voor Jess en Bouba)
2. Waar zat de mol tijdens de mandelaproef? 6 mogelijkheden
3. Was de mol al eerder in Zuid Afrika? JA/NEE (Iemand die hier kan zeggen wie al eerder in ZA geweest is?)
4. Heeft de mol zich laten vallen van het krukje? JA/NEE (Nee geldt enkel voor Hans)
5. Is de mol een man of vrouw?
6. Hoe heet de mol?

ok het zijn er maar 6 van de 20 (?), maar veel vragen gaan toch over de proeven en zijn dus niet uit het molboekje te halen.

HANS ALS NIET MOL
Zelfs al heeft Hans de correcte mol in gedachte, dan nog zal hij het moeilijk hebben op vragen zoals 2, 3 & 4. Eigenlijk moet hij hier gokken (terwijl de andere kandidaten het -in principe- hier beter op kunnen doen). Ik geloof dat Jessica ook gespreid had en niet alles op 1 kandidaat gezet. Dus dan kan je ervanuit gaan dat ze toch ergens goede antwoorden gegeven heeft. Hans had dan wel 4 vrijstellingen, maar toch, ik denk dat hij wel meer als 4 keer gegokt zal moeten hebben....

HANS ALS MOL
't sja , dan is het simpel he...bijna iedereen had zijn vragen fout en Hans vult hier 100% correct in. Altijd gewonnen.
Op vraag 4 weet Hans het antwoord zeker é. Hij is de enige die niet van een krukje is gevallen. Dus Hans haalt minstens 5/20. En bij vragen 3 en 5 heb je 50% kans om juist te gokken.
Volgens mij was het dus niet zo moeilijk voor Hans om beter te doen dan Jess.
Gebruikersavatar

Noptje15 feb 2017, 14:18

 181
Ric schreef:Op vraag 4 weet Hans het antwoord zeker é. Hij is de enige die niet van een krukje is gevallen. Dus Hans haalt minstens 5/20. En bij vragen 3 en 5 heb je 50% kans om juist te gokken.
Volgens mij was het dus niet zo moeilijk voor Hans om beter te doen dan Jess.
Hans is het enkel zeker als hij zelf de mol is. Aangezien hij antwoord met NEE, is deze vraag enkel correct indien hij de mol is, de andere 10 hebben zich wel degelijk laten vallen. Als hij de mol niet is, gokt hij daar dus verkeerd.
Gebruikersavatar

Ric15 feb 2017, 15:16

 67  Philippe
Noptje schreef:Hans is het enkel zeker als hij zelf de mol is. Aangezien hij antwoord met NEE, is deze vraag enkel correct indien hij de mol is, de andere 10 hebben zich wel degelijk laten vallen. Als hij de mol niet is, gokt hij daar dus verkeerd.
Ik ga er wel vanuit dat Hans weet dat die proef geslaagd is (hij stond tenslotte gewoon achter de hoek) en dat ze dus allemaal gevallen zijn.

Maar als hij effectief op Nee gestemd heeft, dan kan het enkel maar zijn omdat hij de mol is. (waar ik dus niet vanuit ga)

Ik ga er vanuit dat hij gewoon op Ja gestemd heeft.
Gebruikersavatar

Noptje15 feb 2017, 15:35

 181
Ric schreef:Ik ga er wel vanuit dat Hans weet dat die proef geslaagd is (hij stond tenslotte gewoon achter de hoek) en dat ze dus allemaal gevallen zijn.

Maar als hij effectief op Nee gestemd heeft, dan kan het enkel maar zijn omdat hij de mol is. (waar ik dus niet vanuit ga)

Ik ga er vanuit dat hij gewoon op Ja gestemd heeft.
Het is niet zo, dat wanneer 1 iemand zich niet laat vallen, de proef mislukt is he? Dan was er gewoon minder geld in de groepspot.

En in Afl. 13 februari - aflevering 2 (op website van vier) op minuut 28 en 38 seconden zie je wel degelijk dat hij op nee klikt...
Gebruikersavatar

oldgrumpy15 feb 2017, 15:53

 88
Voor mij lijkt het te gevaarlijk om Hans als mol te nemen.
Ik verklaar me nader:

Hans moet de vragenlijst invullen en beter scoren.
Al Hans de mol is en hij heeft geen pasvragen en hij slaagt hierin dan is hij direct verdacht lijkt me.
De productie kan op voorhand nooit zeker zijn dat bij de opdrachten de kandidaten niet allemaal voor het geld gaan.
Integendeel, Hans is de mol dus het is logisch te besluiten dat er een zéér grote kans is dat de andere kandidaten normalerwijze voor het geld gaan. In dat geval heeft Hans nooit recht op een pasvraag.
Gebruikersavatar

masterveecee15 feb 2017, 15:54

 3547  Sven
Of Hans is de Mol NIET en de productie laat de spelers beslissen wat er met Hans gebeurt (afhankelijk van zijn correcte vragen, met medespelen van zijn pas-vragen)