Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

Noptje15 feb 2017, 01:46

 181
En voor diegenen die nog wat meer tunnelvisie willen.... 😃

De nummerplaat 1-ZZA-413 zou dan kunnen betekenen:

1 (persoon) Zondert Zich Af H(ans) (4+1+3 = 8 = 8ste letter van het alfabet.) Waarmee ze verwijzen naar het feit dat hij niet meteen meeging naar Zuid-Afrika
Gebruikersavatar

Taupie0215 feb 2017, 09:15

 53
Of : als eerste (1) en als laatste (Z) in Zuid-Afrika (ZA) en 8 omdat hij van 10 voor 2 afvallers ineens gezorgd heeft ?
Gebruikersavatar

geertn44415 feb 2017, 13:27

 236
Noptje schreef:Wat me ook opviel bij de eliminatieproef(net voor de tweede keer de aflevering aan het bekijken, ideaal tijdstip... -_-- die Hans moest doen (de eerste dus), waren de drie vragen van zijn test die je kon mee volgen, namelijk:

Is de mol reeds eerder in Zuid-Afrika geweest vóór dit programma? (antwoord nee)
Heeft de mol zich van het dak laten vallen bij de proef op het dak? (antwoord nee)
Is de mol een man of een vrouw? (antwoord man)

De laatste twee zijn we al zeker dat deze kloppen indien hij de mol zou zijn, de eerste weet ik niet, en ook geen idee of we dat ergens kunnen terugvinden?
Weet nu ook niet of dit eventueel een tip is, of gewoon 3 willekeurige vragen die we net op dat tijdstip zien?
Alles kan je gewoon dubbel interpreteren in dit programma, en dat is ook net wat het zo goed maakt.

Hier, met dank aan Ric, zie topic : http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2157

1. Wat is het beroep van de de mol? 10 mogelijkheden ( alle beroepen + student gaat op voor Jess en Bouba)
2. Waar zat de mol tijdens de mandelaproef? 6 mogelijkheden
3. Was de mol al eerder in Zuid Afrika? JA/NEE (Iemand die hier kan zeggen wie al eerder in ZA geweest is?)
4. Heeft de mol zich laten vallen van het krukje? JA/NEE (Nee geldt enkel voor Hans)
5. Is de mol een man of vrouw?
6. Hoe heet de mol?

ok het zijn er maar 6 van de 20 (?), maar veel vragen gaan toch over de proeven en zijn dus niet uit het molboekje te halen.

HANS ALS NIET MOL
Zelfs al heeft Hans de correcte mol in gedachte, dan nog zal hij het moeilijk hebben op vragen zoals 2, 3 & 4. Eigenlijk moet hij hier gokken (terwijl de andere kandidaten het -in principe- hier beter op kunnen doen). Ik geloof dat Jessica ook gespreid had en niet alles op 1 kandidaat gezet. Dus dan kan je ervanuit gaan dat ze toch ergens goede antwoorden gegeven heeft. Hans had dan wel 4 vrijstellingen, maar toch, ik denk dat hij wel meer als 4 keer gegokt zal moeten hebben....

HANS ALS MOL
't sja , dan is het simpel he...bijna iedereen had zijn vragen fout en Hans vult hier 100% correct in. Altijd gewonnen.
Gebruikersavatar

Ric15 feb 2017, 13:50

 67  Philippe
geertn444 schreef:Hier, met dank aan Ric, zie topic : http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2157

1. Wat is het beroep van de de mol? 10 mogelijkheden ( alle beroepen + student gaat op voor Jess en Bouba)
2. Waar zat de mol tijdens de mandelaproef? 6 mogelijkheden
3. Was de mol al eerder in Zuid Afrika? JA/NEE (Iemand die hier kan zeggen wie al eerder in ZA geweest is?)
4. Heeft de mol zich laten vallen van het krukje? JA/NEE (Nee geldt enkel voor Hans)
5. Is de mol een man of vrouw?
6. Hoe heet de mol?

ok het zijn er maar 6 van de 20 (?), maar veel vragen gaan toch over de proeven en zijn dus niet uit het molboekje te halen.

HANS ALS NIET MOL
Zelfs al heeft Hans de correcte mol in gedachte, dan nog zal hij het moeilijk hebben op vragen zoals 2, 3 & 4. Eigenlijk moet hij hier gokken (terwijl de andere kandidaten het -in principe- hier beter op kunnen doen). Ik geloof dat Jessica ook gespreid had en niet alles op 1 kandidaat gezet. Dus dan kan je ervanuit gaan dat ze toch ergens goede antwoorden gegeven heeft. Hans had dan wel 4 vrijstellingen, maar toch, ik denk dat hij wel meer als 4 keer gegokt zal moeten hebben....

HANS ALS MOL
't sja , dan is het simpel he...bijna iedereen had zijn vragen fout en Hans vult hier 100% correct in. Altijd gewonnen.
Op vraag 4 weet Hans het antwoord zeker é. Hij is de enige die niet van een krukje is gevallen. Dus Hans haalt minstens 5/20. En bij vragen 3 en 5 heb je 50% kans om juist te gokken.
Volgens mij was het dus niet zo moeilijk voor Hans om beter te doen dan Jess.
Gebruikersavatar

Noptje15 feb 2017, 14:18

 181
Ric schreef:Op vraag 4 weet Hans het antwoord zeker é. Hij is de enige die niet van een krukje is gevallen. Dus Hans haalt minstens 5/20. En bij vragen 3 en 5 heb je 50% kans om juist te gokken.
Volgens mij was het dus niet zo moeilijk voor Hans om beter te doen dan Jess.
Hans is het enkel zeker als hij zelf de mol is. Aangezien hij antwoord met NEE, is deze vraag enkel correct indien hij de mol is, de andere 10 hebben zich wel degelijk laten vallen. Als hij de mol niet is, gokt hij daar dus verkeerd.
Gebruikersavatar

Ric15 feb 2017, 15:16

 67  Philippe
Noptje schreef:Hans is het enkel zeker als hij zelf de mol is. Aangezien hij antwoord met NEE, is deze vraag enkel correct indien hij de mol is, de andere 10 hebben zich wel degelijk laten vallen. Als hij de mol niet is, gokt hij daar dus verkeerd.
Ik ga er wel vanuit dat Hans weet dat die proef geslaagd is (hij stond tenslotte gewoon achter de hoek) en dat ze dus allemaal gevallen zijn.

Maar als hij effectief op Nee gestemd heeft, dan kan het enkel maar zijn omdat hij de mol is. (waar ik dus niet vanuit ga)

Ik ga er vanuit dat hij gewoon op Ja gestemd heeft.
Gebruikersavatar

Noptje15 feb 2017, 15:35

 181
Ric schreef:Ik ga er wel vanuit dat Hans weet dat die proef geslaagd is (hij stond tenslotte gewoon achter de hoek) en dat ze dus allemaal gevallen zijn.

Maar als hij effectief op Nee gestemd heeft, dan kan het enkel maar zijn omdat hij de mol is. (waar ik dus niet vanuit ga)

Ik ga er vanuit dat hij gewoon op Ja gestemd heeft.
Het is niet zo, dat wanneer 1 iemand zich niet laat vallen, de proef mislukt is he? Dan was er gewoon minder geld in de groepspot.

En in Afl. 13 februari - aflevering 2 (op website van vier) op minuut 28 en 38 seconden zie je wel degelijk dat hij op nee klikt...
Gebruikersavatar

oldgrumpy15 feb 2017, 15:53

 88
Voor mij lijkt het te gevaarlijk om Hans als mol te nemen.
Ik verklaar me nader:

Hans moet de vragenlijst invullen en beter scoren.
Al Hans de mol is en hij heeft geen pasvragen en hij slaagt hierin dan is hij direct verdacht lijkt me.
De productie kan op voorhand nooit zeker zijn dat bij de opdrachten de kandidaten niet allemaal voor het geld gaan.
Integendeel, Hans is de mol dus het is logisch te besluiten dat er een zéér grote kans is dat de andere kandidaten normalerwijze voor het geld gaan. In dat geval heeft Hans nooit recht op een pasvraag.
Gebruikersavatar

masterveecee15 feb 2017, 15:54

 3547  Sven
Of Hans is de Mol NIET en de productie laat de spelers beslissen wat er met Hans gebeurt (afhankelijk van zijn correcte vragen, met medespelen van zijn pas-vragen)
Gebruikersavatar

OrthoMol15 feb 2017, 16:05

 219
Door het feit dat Hans , bij aanvang vd eerste aflevering met de afdrukproef, er bewust voor gekozen heeft om dat niet te doen en het ook volmondig zo voltrokken heeft naar Jessica toe tot zelfs een gemaakte belofte ervan, maakte al dat er voor hem zwz een andere rol zou weggelegd zijn. Er werd door GDC duidelijk gesteld dat indien de eerste kandidaat zou afdrukken de eerste vijf drukkers zeker zouden zijn van een plaats ih vliegtuig. Vermits er ook duidelijk werd vermeld dat er elf wagens aanwezig waren id vertrekhal en er door de eerste kandidaat zou afgedrukt worden zij dan met 10 zouden vertrekken en één iemand zou achterblijven, met als gevolg dat het voor Hans perfect berekenbaar werd dat er vier tot vijf nobele onbekenden zouden vertoeven. Dat is een gevolg vd bewuste keuze die hij van in den beginne ondernam. Als Hans persé zeker wilde zijn van een plek ih vliegtuig had hij logischerwijze snel afgedrukt, wat hij dus niet deed. Terwijl het 'beroepen raden' van start gaat laat hij wel merken hoe jammer hij het vind als hij zijn score niet haalt , maar erg overtuigend komt dat blijken niet in beeld en verder blijft hij er ijzig kalmpjes bij zitten. Wat ik me nu dan ook afvraag is of het Lymekleurige Mollenboekje wat hij bij aanvang vd tweede aflevering op de bus van GDC overhandigd krijgt dezelfde informatie bevat als alle andere Mollenboekjes? Je ziet hem er kortstondig door bladeren zodat je een glimp kan opvangen , maar dat heb ik bij andere kandidaten nog niet kunnen vaststellen. Mssn circuleert er toch nog extra info of wordt hij toch geleid door de productie zoals we dat bij Gilles te zien kregen in het vorige seizoen?? Want dat Hans de target is/was geldt mssn niet enkel voor afl.2 ....
Gebruikersavatar

Klaartje15 feb 2017, 17:17

 2245  Uma
Voor zover ik begrepen heb, moest Hans beter scoren op de eliminatievragen van aflevering 1 dan Jessica, de eerste afvaller.

Jessica had niet veel antwoorden juist op die twintig vragen, dat ligt voor de hand.

We weten, want ze heeft het zelf gezegd, dat ze haar antwoorden heeft gespreid over 4 mensen.

Vermits ze het slechtste resultaat van alle tien heeft gescoord, is de kans groot dat de mol niet één van die vier mensen was, want anders had ze wel meer kans gehad om iets juist te hebben. Dus hangt haar score af van "geluk hebben": ze kan toevallig juist zitten bij bepaalde vragen, maar voor hetzelfde geld zit ze bij andere vragen dan weer fout. Waarschijnlijk heeft Jessica veel pech gehad met haar spreiding en heel weinig juiste antwoorden gegeven. Dan lijkt het me al moeilijk om nog pakweg 4 vragen juist te hebben.

Hans moest dus niet veel vragen juist beantwoorden. Misschien had hij door puur gokken al even goed gedaan als Jessica. Maar hij had pasvragen, die hem garandeerden van zeker vier goede antwoorden.

Ik weet niet juist hoe dat allemaal werkt: kan Hans beslissen voor welke vragen hij zijn pas inzet of garandeert een "pasvraag" hem sowieso van een goed antwoord? Als hij kan kiezen op welke vragen hij zijn jokers inzet, dan is het volgens mij een eitje om beter te doen dan Jessica.

Misschien had Jessica 0 of 1 op 20. Dan is het zoals we Sam hoorden zeggen tegen Bouba in het aquarium, nadat ze hun vissentelproef hadden gerateerd: "Volgens mij is die (Hans) nu al safe." Met slechts 2 gegarandeerd juiste antwoorden (2 pasvragen) deed Hans sowieso al beter dan Jessica.

Ik denk dat vele kandidaten in hun eerste eliminatieproef heel weinig goede antwoorden hadden, want voor de meesten is het toch gokken, vermoed ik. Er was trouwens nog iemand die even slecht had gescoord als Jessica, maar net iets sneller de vragenlijst had afgewerkt. De meesten weten het nog helemaal niet en moeten blijven gokken, ook in de eliminatieronde van aflevering 2. Mijn gevoel zegt dat Hans in de tweede eliminatieronde gewoon meer geluk heeft gehad met zijn spreiding en daardoor beter deed dan Bouba en Jolien.

Anderzijds, hoe langer Hans in het spel gaat blijven, hoe meer dit zaakje zou kunnen gaan stinken.

Ik hoop echter dat Hans lang blijft, want nu doet er eens iemand mee die ik nog heb gekend in een vorig leven.
Gebruikersavatar

geertn44415 feb 2017, 17:18

 236
Toch even nuanceren hoor:
Ric schreef:Ik ga er wel vanuit dat Hans weet dat die proef geslaagd is (hij stond tenslotte gewoon achter de hoek) en dat ze dus allemaal gevallen zijn.
Wacht even. Dat is een +++grote+++ veronderstelling. Jij veronderstelt dat hij niet alleen op de foto gesprongen is, maar ook nog eens het verloop van de proef/proeven heeft mogen bespioneren. Dat vind ik een brug te ver hoor.