Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

kim.baudart16 feb 2017, 09:57

 138
oldgrumpy schreef:Voor mij lijkt het te gevaarlijk om Hans als mol te nemen.
Ik verklaar me nader:

Hans moet de vragenlijst invullen en beter scoren.
Al Hans de mol is en hij heeft geen pasvragen en hij slaagt hierin dan is hij direct verdacht lijkt me.
De productie kan op voorhand nooit zeker zijn dat bij de opdrachten de kandidaten niet allemaal voor het geld gaan.
Integendeel, Hans is de mol dus het is logisch te besluiten dat er een zéér grote kans is dat de andere kandidaten normalerwijze voor het geld gaan. In dat geval heeft Hans nooit recht op een pasvraag.
Dit vind ik een zeer zinnige opmerking. Het is voor het spel niet goed als de mol al te vroeg door teveel kandidaten verdacht wordt, en als hij zonder pasvragen die eerste eliminatieronde zou overleefd hebben, zou dit hem toch wel meteen redelijk hoog op ieders lijstje zetten.

Langs de andere kant gaat de redenering die ikzelf voor de drukproef van aflevering 1 deed ook hier op: na de screening zal de productie best wel goed kunnen inschatten wie er voor pasvragen zal gaan en wie niet. Dus misschien waren ze gewoon wel zeker dat er genoeg pasvragen zouden zijn om de extra verdenking op te heffen?
Gebruikersavatar

Placebo16 feb 2017, 10:44

 18
Noptje schreef:Wat me ook opviel bij de eliminatieproef(net voor de tweede keer de aflevering aan het bekijken, ideaal tijdstip... -_-- die Hans moest doen (de eerste dus), waren de drie vragen van zijn test die je kon mee volgen, namelijk:

Is de mol reeds eerder in Zuid-Afrika geweest vóór dit programma? (antwoord nee)
Heeft de mol zich van het dak laten vallen bij de proef op het dak? (antwoord nee)
Is de mol een man of een vrouw? (antwoord man)

De laatste twee zijn we al zeker dat deze kloppen indien hij de mol zou zijn, de eerste weet ik niet, en ook geen idee of we dat ergens kunnen terugvinden?
Weet nu ook niet of dit eventueel een tip is, of gewoon 3 willekeurige vragen die we net op dat tijdstip zien?
Alles kan je gewoon dubbel interpreteren in dit programma, en dat is ook net wat het zo goed maakt.
Ik denk dat de kans vrij groot is dat hij al in Zuid-Afrika is geweest. Als professor (farmacie) woont hij waarschijnlijk regelmatig internationale congressen bij. In dat geval zou hij afvallen als kandidaat-mol.
Gebruikersavatar

MolTime16 feb 2017, 19:21

 14
"Arrivederci Hans" ben ik ook nog niet vergeten. Hoe groot is de kans dat, dat toeval was?
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 22:31

 3547  Sven
MolTime schreef:"Arrivederci Hans" ben ik ook nog niet vergeten. Hoe groot is de kans dat, dat toeval was?
Is gewoon een liedje gekozen door Hans omdat zijn naam erin voorkomt.
Ik ken ook liedjes met mijn naam in, ik zou die wsl ook wel durven kiezen
Gebruikersavatar

marc.degroote17 feb 2017, 23:12

 26
ja
Laatst gewijzigd door marc.degroote op 17 feb 2017, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

marc.degroote17 feb 2017, 23:18

 26
Een week voor de mol begon had ik een droom over de mol. Mijn droom...
een man met een bril vliegt er van de eerste aflevering uit. Een paar afleveringen later komt hij terug. En... hij is uiteindelijk "de mol"

Goed. Het is een domme droom. Maar daarom net staat hij samen met Sam en Eline op mijn lijstje. Vooral omdat ik het de drie vind dat de finale zullen spelen.
waarom?
de Poolse heeft een hoge dunk van haarzelf. De psychologen van vier zullen dat wel niet als mol nemen. 
Godsdienst lerares dat niet meer gelovig is en dan ook nog eens mol is? ik denk het niet. Bovendien hebben we ooit al eens een papafiguur van den groep als mol gehad.
de marketingmanager? neen te veel copy van vorig seizoen.
Davey? hij doet te veel zijn best om als mol op te vallen. Dus neen. Hij is ook den dezen dat het waterprobleem in het midden van de nacht probeert op te lossen. Heeft bovendien een boontje voor Bouba en zou hem anders wel beschermd hebben.
onze "bleter"? neen. Als hij mol blijkt te zijn heeft nooit nog iemand compassie met een gevoelig mens.
dus.... Het is of Sam, niet toevallig werkzaam voor de hoofdsponsor, of de politie-inspecteur die altijd net te traag is en geen oriëntatie heeft of Hans.
Gebruikersavatar

ex-molinator18 feb 2017, 10:10

 3483  Uma
masterveecee schreef:...
Ik ken ook liedjes met mijn naam in, ik zou die wsl ook wel durven kiezen
Heel de nacht gezocht naar liedjes waarin masterveecee voorkomt. Vruchteloos. :cry: Doodlopend spoor.
Gebruikersavatar

ex-molinator18 feb 2017, 10:19

 3483  Uma
marc.degroote schreef:Een week voor de mol begon had ik een droom over de mol. Mijn droom...
Tijdens mijn zoektocht naar liedjes met masterveecee in, kwam ik regelmatig Marco Borsato tegen. 😎
marc.degroote schreef:de Poolse heeft een hoge dunk van haarzelf. De psychologen van vier zullen dat wel niet als mol nemen. 
Godsdienst lerares dat niet meer gelovig is en dan ook nog eens mol is? ik denk het niet. Bovendien hebben we ooit al eens een papafiguur van den groep als mol gehad.
de marketingmanager? neen te veel copy van vorig seizoen.
Davey? hij doet te veel zijn best om als mol op te vallen. Dus neen. Hij is ook den dezen dat het waterprobleem in het midden van de nacht probeert op te lossen. Heeft bovendien een boontje voor Bouba en zou hem anders wel beschermd hebben.
onze "bleter"? neen. Als hij mol blijkt te zijn heeft nooit nog iemand compassie met een gevoelig mens.
dus.... Het is of Sam, niet toevallig werkzaam voor de hoofdsponsor, of de politie-inspecteur die altijd net te traag is en geen oriëntatie heeft of Hans.
Allemaal leuk, maar allemaal veronderstellingen.
bvb ivm Davey: waarom zou de mol het water probleem 's nachts niet trachten op te lossen? Dat probleem staat helemaal los van het spel en beïnvloedt zijn nachtsrust toch?
Gebruikersavatar

marc.degroote18 feb 2017, 11:08

 26
ex-molinator schreef:Tijdens mijn zoektocht naar liedjes met masterveecee in, kwam ik regelmatig Marco Borsato tegen. 😎


Allemaal leuk, maar allemaal veronderstellingen.
bvb ivm Davey: waarom zou de mol het water probleem 's nachts niet trachten op te lossen? Dat probleem staat helemaal los van het spel en beïnvloedt zijn nachtsrust toch?
ja maarwie zegt dat de mol dit niet heeft gedaan? of er gebruik van zou maken om niet te reageren gewoon om hun nachtrust te verstoren en hun de dag nadien niet opperbest te laten zijn.
maar je hebt gelijk. veronderstellingen. maar alles zijn veronderstellingen. we weten uit ervaring dat de productie regelmatig tips laat lekken. dus wil je de mol ontmaskeren moet je een basis zoeken om de mol te vinden. en dat doe ik met deze.
Gebruikersavatar

masterveecee18 feb 2017, 21:46

 3547  Sven
ex-molinator schreef:Heel de nacht gezocht naar liedjes waarin masterveecee voorkomt. Vruchteloos. :cry: Doodlopend spoor.
de max! er moest toch wel 1 zo zot zijn om het op te zoeken, en ik had een klein vermoeden dat jij het ging zijn! 😃 😉
Gebruikersavatar

weyns196024 feb 2017, 16:13

 426
Waarom, oh waarom, antwoordt Hans "nee" op de vraag "Heeft de mol zich achterover laten vallen tijdens de opdracht op het dak?" (je ziet hem de cursor verslepen naar "nee" en aanvinken) en waarom komen bij dat beeld de ondertitels "En voor hetzelfde geld is dat de mol (Robin). Onmogelijk (Bertrand)."??

Is het antwoord van Hans een gok of is dit een feit?
Als hij niet de mol is, kan hij het antwoord op de vraag niet weten, want hij heeft de proeven niet gevolgd of gezien en heeft nog niet met de andere spelers kunnen overleggen.
Als hij wel de mol is, dan verklaart dit zijn antwoord.

Maar de mol moet toch nooit een eliminatieproef afleggen, dat is toch het dagelijkse briefing moment?

Die groepsfoto waar Hans als een duveltje uit een doosje tevoorschijn springt, is die echt? Dat zou betekenen dat hij de groep heeft gevolgd, minstens tijdens een gedeelte van hun parcours. Maar de programmamakers stoppen geen leugens in het programma, dus dit is voor mij geen optie; conclusie: de foto is nep.

In aflevering 1 waren de vragen van de eliminatieronde zo geformuleerd dat alle 11 spelers (nog) mee in het spel zouden zitten, terwijl er op dat moment slechts 10 spelers waren. Is dat om Hans extra verdacht te maken bij zijn terugkeer of wilden de programmamakers iedereen in de waan laten dat de vragen werden opgesteld in de veronderstelling dat er 11 spelers zouden zijn en dat die vragen naderhand niet zijn aangepast? (in dit elektronisch tijdperk??)

Dat hij zou terugkomen, stond bijna zo goed als vast van het moment dat er pasvragen te verdienen waren, maar helemaal zeker konden de programmamakers hier ook niet van zijn, dus zeker een risico.

Hans kan volgens mij de mol niet zijn (tenzij enkele spelregels onderweg veranderd zijn, wat ik heel erg flauw zou vinden!), maar misschien zit ik muurvast in mijn eigen tunnel...
Gebruikersavatar

ex-molinator24 feb 2017, 16:37

 3483  Uma
weyns1960 schreef:Maar de mol moet toch nooit een eliminatieproef afleggen, dat is toch het dagelijkse briefing moment?
Klopt, maar als je op TV nooit die ene specifieke persoon de test ziet afleggen ... dan is het al snel duidelijk toch?
Dus: dit wordt in scene gezet , perfect aanvaardbaar.
Laatst gewijzigd door ex-molinator op 24 feb 2017, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.